Vrachtwagen als mobiele werkplaats regelgeving

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:
Leeftijd: 55

Re: Vrachtwagen als mobiele werkplaats regelgeving

Ongelezen bericht door Frans »

Het probleem met een mobiel bordeel @speedo, is dat dit via de, of in ieder geval veel APV's simpelweg verboden is. Ik hintte daar al op met de campers, vroeger op de oude parallelweg achter het station in 's-Hertogenbosch waar men later zelfs officiële "afwerkplekken" heeft gemaakt maar dat hele gebied is (overigens prachtig) opnieuw ingericht, hernoemd en dat is allemaal dus niet meer.
Frans
Beheerder
speedo
Stamgast
Stamgast
Geslacht:

Ongelezen bericht door speedo »

Was in Utrecht ook maar dat was wel een trieste bende toen.
zucht vroeger dat was nog eens wat he Frans ?? :) :topic:
Never change a winning team
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:

Vroeger was alles anders, veel dinger waren veel beter, anders ook. Terug? O ja, terug naar 1984, meteen, niet omwille van de leeftijd maar omwille van de mentaliteit van mensen. Mensen hadden toen echt wel meer tolerantie naar elkaar, vrijheid, het leven stond voorop, jeetje....

Maar goed. Da's off-topic denk ik...
Frans
Beheerder
JK.info
Lid
Lid
Roepnaam: Joost
Geslacht:
Leeftijd: 32

Ongelezen bericht door JK.info »

Ik vind het geen gek idee. Zo zijn er al veel mobiele werkplekken. Denk aan de digital-nomads maar ook de rijdende trimsalon, kapper en Bootcamp-bus. Dit zijn vaak bussen die omgebouwd zijn tot camper om ook de kosten te drukken.

Als de vrachtwagen omgebouwd wordt tot camper kom je tevens in aanmerking voor het camper tarief. Veel informatie is te vinden op de facebookpagina voor zelfbouw campers.

De RDW stelt eisen aan de camper en de Belastingdienst stelt aanvullende eisen.
Ik heb ze even niet paraat en weinig tijd om ze erbij te pakken.

Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van de applicatie park4night. Hier vind je locaties waar het "toegestaan" is om te parkeren en overnachten. (Hier worden campers mee bedoeld)
Something
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Something »

Bedankt voor de reacties, het is me een stuk duidelijker nu. Ik vind het wel bijzonder dat er (in NL) niet zoveel over te vinden is met de huidige prijzen van onroerend goed c.q. huurprijzen.
Betreft een mobiel bordeel daar las ik hierboven wat over met campers achter het station, @Frans heeft daar kennelijk ervaring mee, vast regelmatig controles uitgevoerd op locatie :lol:
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:

Ik heb de nodige ervaring opgedaan met de (overigens meest vriendelijke) "dames van plezier" opm ze maar even zo te noemen in die tijd en ja, regelmatig controles uitgevoerd, veel meegemaakt, veel, heel veel verhalen die ZEKER niet voor het gastendeel zijn maar overall, geen slechte "vibe" ovegehouden aan de dames. In tegendeel...
Frans
Beheerder
imperial
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Roepnaam: Remco

Ongelezen bericht door imperial »

JK.info schreef: 30 sep 2022, 11:01
Als de vrachtwagen omgebouwd wordt tot camper kom je tevens in aanmerking voor het camper tarief. Veel informatie is te vinden op de facebookpagina voor zelfbouw campers.

TS heeft het over een mobiel werkplaats, daar is ook het bijzondere tarief wat betreft houderschap belasting voor van toepassing .
En de eisen om daaraan te voldoen stellen echt niet zo veel voor.
Paar jaar geleden ( weet niet of ze wakker zijn geworden)
Foto van een werkbank(je) hadden er een kolomboormachine en een slijpmachine op vast geschroefd, gereedschapskar er onder . en we hadden een mobiele werkplaats. dus kwart tarief .
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Tot je in een multidisciplinaire controle terecht komt waar de politie, RDW, douane (controle verborgen ruimtes), belastingdienst aan mee doet en de inrichting niet meer overeenkomt.

Dan krijg je een boete en naheffingsaanslag.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Gesloten