Brommer verkoop

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Antonzijp
Infopolitie Gast

Brommer verkoop

Ongelezen bericht door Antonzijp »

Hallo mijn vraag is ,ik wou mijn brommer verkopen aan een kennis ,maar die kennis gaf aan dat de reparatie kosten duur zouden zijn en gaf mij een kostenplaatje.ik heb toen de vraagprijs daar op afgestemd en de brommer verkocht,achteraf blijken de reparatie kosten veel lager te zijn wel honderden euro’s.ik heb hem daar op aan gesproken maar hij weigert te schikken,wat kan ik daar nog tegen doen graag uw mening ,Mvg anton
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 63

Re: Brommer verkoop

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Weinig schat ik. U bent beiden als koper en verkoper een overeenkomst aangegaan waarmee u beiden ingestemd heeft: verkoop van een brommer voor een prijs x minus de door u beide geschatte reparatiekosten (y). Nu blijkt dat de reparatiekosten lager zijn ( voordeel koper) en u wilt u het verschil als aanvulling op de verkoopprijs krijgen. Dat kan niet; u bent beiden anders overeengekomen. Mocht u dat wel willen, dan zult u met deze civielrechtelijk zaak naar de rechter moeten.

Strafrechtelijk is er sowieso geen zaak.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Mocht u dat wel willen, dan zult u met deze civielrechtelijk zaak naar de rechter moeten.

Strafrechtelijk is er sowieso geen zaak.
Wat collega probeert te zeggen:
Geen politiezaak. Ga naar een bureau voor rechtshulp of advocaat. Laat u voorlichten. En wellicht eindigt u bij een deurwaarder of rechter, of beide.

Ik denk dat uw verlies nemen voordeliger is.
Het geeft minder hoop maar meer duidelijkheid.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door thijeleo »

Topicstarter had zelf voor de verkoop een onafhankelijke prijsopgave voor de reparaties moeten vragen aan een erkende bromfietshandelaar. Nu hij dat niet heeft gedaan heeft hij geen poot om op te staan. Done deal, neem je verlies.
L.J.B. ten Thije-Boonkkamp
Forummaster
Plaats reactie