Wietlucht herkennen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Peter Limburg
Infopolitie Gast

Wietlucht herkennen

Ongelezen bericht door Peter Limburg »

Beste,

Ik woon in een appartement dat op de begane grond ligt en boven mijn appartement is nog een appartement waarvan de bewoner al bijna 2 jaar niet thuis is. Nou gebeurt het regelmatig dat als ik thuis kom van mijn werk en mijn voordeur open doe dat er mij een sterke zoet weeïge lucht tegen moet komt.

Zelf denk ik aan een wietlucht maar omdat ik zelf nog nooit wiet heb gerookt ben ik niet zeker van mijn zaak. Ik vraag mij daarom af of het ook iets anders kan zijn dat dezelfde lucht veroorzaakt, b.v. een sproeiende kat. Ik zie namelijk regelmatig katten door mijn voortuin lopen.
Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Re: Wietlucht herkennen

Ongelezen bericht door Proost »

Er zijn een aantal planten en struiken die, in de bloeiperiode, een zelfde soortige geur kunnen verspreiden.
Ik lees alleen dat het om een appartement gaat en daar groeien doorgaans niet veel van dit soort struiken, zeker niet op hoogte. Dit, mede met het feit dat u aangeeft dat de buurman al bijna twee jaar niet thuis is, is dit het doorgeven waard.

Mail dit naar de wijkagent of beter nog, bel 0900-8844 en dan komen er een paar collega's ruiken. Zij herkennen de geur vrijwel meteen als het om wiet gaat.
Peter Limburg
Infopolitie Gast

Bedankt,

Omdat ik deze lucht slechts af en toe ruik (wel al meer dan een jaar) wou ik eerst even informeren of er geen andere oorzaak kan zijn zoals sproeiende katten. Ik wil namelijk niet het risico lopen om een valse melding te maken.
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Ik vergelijk het altijd met het verbranden van gedroogd gras. Zonder het te ruiken kan niemand zeggen of het wel of geen wietlucht is. Natuurlijk is het mogelijk dat het wat anders is dan wiet. Toch hoort u van een agent dat het een melding waard is. Het zal echt niet de eerste keer zijn dat het loos alarm is, maar het uitsluiten kan ook belangrijk zijn. En het is geen valse melding als er niets aan de hand mocht zijn; gewoon een misverstand.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door Hilde »

Peter Limburg schreef: 31 aug 2022, 15:20 Bedankt,

Omdat ik deze lucht slechts af en toe ruik (wel al meer dan een jaar) wou ik eerst even informeren of er geen andere oorzaak kan zijn zoals sproeiende katten. Ik wil namelijk niet het risico lopen om een valse melding te maken.
Geloof me, er zit een levensgroot verschil tussen de lucht van wiet en de lucht van kattepies.
Dat laatste ruikt naar ammonia/oude sportschoenen en zéker niet zoet..
En wat @maestro ook al aangeeft, er is geen valse melding als je dit meldt. Hooguit een bezoekje van de wijkagent die dan kattepies ruikt ipv wiet.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Peter Limburg
Infopolitie Gast

Bedankt allemaal ik zal melding maken bij de wijkagent.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 61

Ongelezen bericht door SWAT »

Als er een wiet kwekerij is levert dit een direct (levens)gevaar voor de directe omgeving op. Dus beter een keer voor niets melden dan ander gevaar lopen.
Stay safe out there.
thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 64