1 persoon bekeuren rest groep niet

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Re: 1 persoon bekeuren rest groep niet

Ongelezen bericht door Pim »

Thommy schreef: 25 aug 2022, 10:40 Uit het laaste stukje achtergrond maak ik op dat het allemaal mag/wordt gedoogd, maar dan toch moet je je afvragen of het gelijkheidsbeginsel niet wordt geschonden. Het gaat mij er niet om of de 1e pleger zijn boete kan ontlopen, maar meer om het gevoel dat niet alle 4 de plegers gelijk behandeld worden. Schuurt dat niet met artikel 1 van de Grondwet?
Zoek dan eens op "discretionaire bevoegdheid".
Mijn vriend staat nu in het systeem als overtreder en de andere 3 niet. Dat klopt toch niet of wel?
Ik heb nieuws voor je: er zijn er veel, heel veel, die overtredingen begaan en niet bekeurd worden.

A. Omdat de overtreding niet gezien wordt
B. Wel gezien maar afgedaan met een waarschuwing.
C. Of wel gezien maar ontkomen.

Wellicht als je er mee zit kun je met een advocaat naar de rechter. Ik zou niet weten hoe maar een advocaat vast wel. Die kost alleen al gauw 120 Euro/uur. En als je geen gelijk krijgt moet je waarschijnlijk ook nog de gerechtskosten aftikken.

Of je vraagt je andere twee vrienden samen met jou hetzelfde bedrag over te maken aan het OM. Maar ik vrees dat je dat terug krijgt want er was geen agent die het nodig vond je te bekeuren.

/sarcasme uit

Wat wil je nu bereiken?
Dat die agent bestraft wordt omdat hij een vriendelijke geste deed en maar 1 bekeuring uitschreef?

Dat gaat niet gebeuren.

Misschien dat die ene agent hier meeleest en denkt: ik ben er klaar mee, nooit dat ik meer vriendelijk ben. Voortaan schrijf ik ze allemaal.

Dan hoop ik dat hij jou nog een keer tegenkomt. Kun je hier weer klagen, dat je het onredelijk vindt om gelijk 4 bekeuringen uit te schrijven.

Die agent eet er in beide gevallen geen boterham meer of minder door. Krijgt er geen bonus voor een ook geen reprimande.

Er worden zo vaak boetes afgedaan met een waarschuwing of reprimande.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:
Leeftijd: 55

Re: 1 persoon bekeuren rest groep niet

Ongelezen bericht door Frans »

Opmerking van moderator Frans

Een mooie eindconclusie
Frans