Aangifte voor een moeilijk plaatsbaar "misdrijf"

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast-Andy-2002
Infopolitie Gast

Aangifte voor een moeilijk plaatsbaar "misdrijf"

Ongelezen bericht door Gast-Andy-2002 »

Hallo, ik wil aangifte doen tegen de vader van mijn zusje (ex van mijn ma)

Hij heeft een contactverbod met mijn familie, alle die wonen op mijn huisadres. Al jaren terroriseert hij onze familie.

Na jaren mishandeling door hem in een crackhuis is hij nogsteeds bezig om mijn zusje te te proberen te overtuigen dat hij haar nooit meer zal pijn doen etc.

Hij heeft een vreemde collega onze adresgegevens gegeven en deze persoon heeft vandaag bij ons aangebelt om mijn (minderjarige)zusje te van overtuigen om weer bij hem te komen omdat hij volgens de vreemde man "is veranderd".

Ik wil weten of ik hiervan aangifte van kan doen, want technisch gezien is hij niet in de buurt geweest terwijl deze vreemde wel er was.

En op gronde van verstrekking van persoonsgegevens? Van privacyschending? Wet overtreding want hij had wel contact gemaakt?
Stalking? Bij stalking vragen ze om maandelijks actieve stalking en hij doet het sporadisch.

Een ander incident was ook dat hij een kind uit mijn zusje haar klas op insta had ge-Dm't om te vragen of mijn zusje hem wil contacteren.

Meldingen worden al jaren niet gelezen en ik wordt er nu gek van. Nu ben ik zelf meerderjarig en wil ik gewoon dat mijn gezin met rust gelaten wordt.

Ik probeer het ook al jaren om meldingen te maken van zijn drugsgebruik en zijn drugshandel alleen d'r gebeurd niks want ik kan geen bewijs gaan verzamelen meer omdat ik eindelijk niet meer in zijn crackhol woon. Kinderbescherming durfte ik toen zelf niet te bereiken anders had ik al een dossier.

Er moet toch iets zijn wat ik kan doen? Sorry als ik hier niet op de juiste plek ben.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:
Leeftijd: 55

Re: Aangifte voor een moeilijk plaatsbaar "misdrijf"

Ongelezen bericht door Frans »

Dus eigenlijk wil je dat een vader d'r kind nooit meer ziet? Hij heeft een contactverbod en dat heeft ie niet verbroken. Het enige is dat jij kennelijk een bloedhekel aan hem hebt om kennelijk wel of geen geldige redenen (die niet eens relevant zijn want zelfs iemand die in het verleden crimineel was kan na het uitzitten van een straf weer opnieuw beginnen). Deze vader heeft dus levenslang gekregen, niet van de rechter maar van de familie omdat ze een hekel aan hem hebben, en nu is de vraag wat de politie daaraan kan doen.

Voor zover ik hierboven lees weinig, hij heeft niet zoveel fout gedaan geloof ik, anders dan ook op deze aardkloot rondlopen en nog ademen.
Frans
Beheerder
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Adresgegevens aan en ander geven is niet strafbaar. Vroeger toen er nog telefoonboeken bestonden en KPN nog PTT heette en het enige bedrijf was waar je een telefoonaansluiting kon aanvragen kan je daar standaard in te staan.

Iemand een DM sturen is niet verboden.
Na het eerste bericht blokkeren en klaar.
Privacyschending, die zie ik niet.

Stalking zie ik ook (nog) niet. Zoals je zegt moet daar een repeterend patroon zijn. En als er een geldig contactverbod is, waar ik enige twijfel bij heb, dan is het er eerst een overtreding van het contactverbod...

Dat contactverbod, hoe lang is dat geldig?
En wat staat daar precies in. Mag er op geen enkele wijze contact worden opgenomen of alleen op bepaalde wijze niet of alleen in het bijzijn van een instantie wel. Of alleen met bepaalde personen wel of niet.

Waarom onderneemt uw zusje geen actie?
En waarom stelt u de vraag?
Zoals @Frans al aangeeft is dat wel opvallend.

Net als dat u schrijft: "al jaren terroriseert hij onze familie" maar ook schrijft u bij stalking dat hij dat sporadisch doet. Dat is tegenstrijdig
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Door wie is het contact verbod opgelegd? De strafrechter of de civiele rechter?

De exacte bewoording is van belang: staat er iets als "op geen enkele wijze contact opnemen" of "direct dan wel indirect" dan kan er sprake zijn van een overtreding van het verbod. Is het verbod door de strafrchter opgelegd dan kun je aangifte doen. Is het verbod door de civiele rechter opgelegd dan kun je naar de rechter stappen en de aan de overtreding verbonden dwangsom opeisen.

Is het verbod niet van dien aard is dat er iets staat als "op geen enkele wijze" of "direct dan wel indirect" dan kan bij de civiele rechter uitbreiding van het verbod worden gevraagd.

Zusje is minderjarig, dus haar wettelijk vertegenwoordiger (moeder) zal namens het zusje naar de rechter moeten stappen. Je kunt wel zelf aangifte doen, als de strafrechter het verbod heeft opgelegd.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gesloten