Auto blokkeert gezamelijke doorgang

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
RobDeAutoBob
Infopolitie Gast

Auto blokkeert gezamelijke doorgang

Ongelezen bericht door RobDeAutoBob »

Hallo, een vraag voor de ervaren. Naast mijn woning zijn twee parkeerplaatsen met hekjes. Één van de twee wordt zolang ik hier al woon niet gebruikt, vermoedelijk vanwege de poort aan de achterzijde die leidt naar een tweede ingang van de gezamenlijke schuur (een deel van de schuur die lastig bereikbaar is via de andere deur). Tot mijn verbazing stond hier vandaag opeens een auto, niemand heeft een idee van wie deze is en blokkeert nu de gezamenlijke doorgang. Mij lijkt dit niet toegestaan maar aangezien het een afgesloten (privaat van de woning coöperatie?) parkeerplaats betreft ben ik niet helemaal zeker van de zaak.
Ik heb eerder al met onze opzichter gesproken over de desbetreffende poort, hij kwam toen de tijd met redelijk bijzondere argumenten waarom de poort niet als "doorgang" zou moeten dienen volgens hem (klonk naar mijn mening naar eigen belang).
Ik denk dat ik met de Woningbouw in kwestie rond de tafel moet dit euvel op te lossen maar vraag mij af of ik enige grond heb om op te staan, alvast dank!

Beeld vanaf de openbare weg, witte auto staat er altijd en heeft P bord met kenteken, zwarte Tesla staat in de doorgang.
Afbeelding
Beeld vanaf de gezamenlijke doorgang naar de schuurdeur, daar past geen fiets doorheen.
Afbeelding
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 63

Re: Auto blokkeert gezamelijke doorgang

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

De parkeerplaats met klaphekje waar de Tesla staat oogt gewoon als een reguliere parkeerplaats. Klaphekjes zijn vaak bedoeld om sleutelhouders toegang te verschaffen tot hun parkeerplaats die onderdeel is van koop of huur in het complex. Zij hebben daartoe een sleutel. De beheerder zou daar meer over kunnen vertellen.

Overlast van het parkeren op deze plaats is niet voor de politie: dat is een zaak voor de VVE en/of het complexbeheer van de verhuurder. Als men wil dat deze parkeerplaats wordt onttrokken aan het parkeren en gewoon en doorgang moet worden, moet men dus ook bij de verhuurder of complexbeheer zijn.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Inderdaad wat @ThunderSTreak zegt. Overigens is dit kennelijk dus een privaat aangelegd parkeerplaats van de eigenaar/beheerder dus er is geen enkele grond om op te staan. Al zet hij daar de kliko's neer.
Mocht hij in gesprek willen gaan en meedenken kunt u voorstellen om het klaphekje waar de Tesla nu staat permanent omhoog t klappen. Dan blijft deze plek vrij en zal er niemand meer parkeren. Maar dat lijkt me wel het 'verspillen' van een kortbare parkeerplek.

Zoals gezegd in ieder geval helemaal niets voor de politie.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Laat me raden:
De plek is lange tijd niet gebruikt als parkeerplaats.
U, en wellicht anderen ook, heeft/ hebben het idee opgevat dat het hekje daar was geplaatst om te voorkomen dat er een auto ging staan zodat men makkelijker naar de poort kon lopen. Wat dan ook veelvuldig gebeurde. Nu wordt u ineens verrast door het gebruik van deze plek als parkeerplaats.
Dat stoort in uw gewoonte daar te lopen en nu vindt u dat door niet de bedoeling kan zijn geweest van deze beugel.

Ik vraag me dan af hoe de bestuurder van de Tesla ineens over de sleutel kan beschikken van die beugel als dit niet de bedoeling is om daar te parkeren.

Ik denk dat de bestuurder gewoon betaalt voor deze plek en nu de sleutel heeft van de beugel.

Dat wordt wennen aan de verandering.
Maar dat komt wel goed.
...maar vraag mij af of ik enige grond heb om op te staan, alvast dank!
Ik begrijp de suggestie niet waar u op hint?

U wilt dat de auto verdwijnt?

U heeft het over een woningbouwvereniging en een VVE opzichter. Dus gedeeltelijk huur en gedeeltelijk koop. Ik zou heel vriendelijk informeren of de WBV de plek verhuurt. Maar "grond om op te staan"... klinkt als: " Ik wil dat deze plek weer leeg komt te staan zodat ik hier weer kan lopen, zoals altijd.

Ik denk dat de WBV zal antwoorden: "dan loopt u om". Ik zie trouwens niet op de foto's waarom het achterpassagiers slechte bereikbaar is via de poort dan via het hek achter de parkeerplaats (waar de Tesla nu staat). En nu de Tesla daar staat is het omgekeerde eerder waar: het pad is nu zelfs beter bereikbaar via de poort dan via de parkeerplaats. Ideaal. Opgelost. 8)
Koester de poort.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De poort is de enige doorgang naar de deur die je open ziet staan op de tweede afbeelding, omlopen is dus helaas geen optie (had deze kwestie een stuk makkelijker gemaakt). Inmiddels met de woningbouw in beraad, gaat vast wel goed komen. Bedankt voor de reacties!
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Één van de twee (parkeerplaatsen) wordt zolang ik hier al woon niet gebruikt, vermoedelijk vanwege de poort aan de achterzijde die leidt naar een tweede ingang van de gezamenlijke schuur (een deel van de schuur die lastig bereikbaar is via de andere deur).
Er is dus een andere deur om de schuur te bereiken? Alleen is die route lastiger?
Begrijp ik het zo goed?
De poort is de enige doorgang naar de deur die je open ziet staan op de tweede afbeelding, omlopen is dus helaas geen optie
Dan begrijp ik bovenstaande tekst denk ik verkeerd.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Rob1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Rob1 »

Nee, snap de verwarring maar onze schuur heeft een bijzondere constructie. Er zijn twee deuren, één aan de voorkant en achterkant. In de schuur zelf zit een tussenwand met een vrij kleine doorgang. De tweede deur geeft toegang tot het andere deel van de schuur die van binnen moeilijk bereikbaar is via de andere deur.
Gesloten