Rechts inhalen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ahka
Infopolitie Gast

Rechts inhalen

Ongelezen bericht door Ahka »

Hallo,

Er was net een politietruck op de snelweg(linker rijbaan) die een speedboat vervoerde met alleen blauw licht aan. Ik reed 5 min. lang achter hem aan en we reden ongeveer 108 km/u.. Op een gegeven moment heb ik hem veilig van rechts gepasseerd, omdat ik anders te laat kwam voor mn afspraak.
Kan ik een boete krijgen voor rechts inhalen?
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:
Leeftijd: 55

Re: Rechts inhalen

Ongelezen bericht door Frans »

Ja, waarom niet, is er een wetsartikel waarin staat dat je een politietruck met speedboat en blauwe zwaailichten wél rechts mag inhalen (buiten het feit dat je dat óngetwijfeld met veel te hoge snelheid hebt gedaan).

Of je hem krijgt weet niemand, het kan wel.
Frans
Beheerder
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Ja. Inhalen geschied links.
En blauw licht doet niet ter zaken
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dus de agent mag op de A6 op de meest linker rijbaan rijden met 108 km/u :D Ik haalde hem in en reed met 115 km/u verder. Wat denkt die agent nou wel? Hij kan toch midden en of rechts rijden waar iedereen 100-110 rijdt? Hoezo doet hij zn zwaailichten aan zonder sirenes om een speedboat te vervoeren? Belachelijk.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:
Leeftijd: 55

Ongelezen bericht door Frans »

Dus de agent mag op de A6 op de meest linker rijbaan rijden met 108 km/u :D
Hij mag dit wel.
Ik haalde hem in en reed met 115 km/u verder.
Jij hebt kans dat je er dus 2 thuis krijgt.

En ik denk dat de vraag zo ook wel voldoende is beantwoordt.
Frans
Beheerder
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 49

Ongelezen bericht door rai »

Gast schreef: 21 jul 2022, 19:22 Dus de agent mag op de A6 op de meest linker rijbaan rijden met 108 km/u :D Ik haalde hem in en reed met 115 km/u verder. Wat denkt die agent nou wel? Hij kan toch midden en of rechts rijden waar iedereen 100-110 rijdt? Hoezo doet hij zn zwaailichten aan zonder sirenes om een speedboat te vervoeren? Belachelijk.
Toch nog even een nabrander, omdat het schijnbaar weer iemand is die exact weet hoe alles in Nederland werkt…..

Misschien een beetje nieuwsberichten lezen en dan tot de ontdekking komen dat er vandaag meerdere zware incidenten op het water waren met zeer waarschijnlijk meerdere doden te betreuren.

En voor hulpverlening op het water heb je nu eenmaal bootjes nodig.

Maar schijnbaar is dat allemaal voor de politie belachelijk als ze zo handelen, maar zelf schijt hebben aan allerlei regels (te hard rijden, rechts inhalen) omdat iemand te laat weg gaat en bang is te laat te komen en dan ook nog afvraagt of je een bekeuring op kan lopen.

Iets met belachelijk en in de spiegel durven kijken…..
Gesloten