Webshop houder werken bij politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
MAK
Infopolitie Gast

Webshop houder werken bij politie

Ongelezen bericht door MAK »

Hi beste lezers,

Ik wil bij de politie werken maar ik ben ook bezig met het opbouwen van een webshop. Ik kan dit prima in mijn vrije tijd doen omdat ik het samen met mijn vriendin doe alleen was ik dus wel benieuwd of dit niet als een “probleem” wordt gezien als je solliciteert bij de politie.

Alvast heel erg bedankt

Opmerking van moderator “rai”

Je hoeft een bericht maar 1x te plaatsen. Berichten van gasten moeten eerst goedgekeurd worden door een mod alvorens ze zichtbaar zijn.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16708
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Webshop houder werken bij politie

Ongelezen bericht door Frans »

Ligt er een beetje aan, als je een webshop op het darkweb aan het bouwen bent in allerhande wapentuig dan denk ik wel dat het een probleem is. Ben je hem voor je vriendin aan het maken die graag haar leuke breiwerkjes aan de man wil brengen dan moet dit geen probleem zijn.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
MAK
Infopolitie Gast

Re: Webshop houder werken bij politie

Ongelezen bericht door MAK »

Hi Frans,

Erg bedankt voor je antwoord. Dit is gelukkig een webshop vooral voor kleding en accessoires dus dat zit dan denk ik wel snor :).
Zou wel een beetje tegenstrijdig zijn om je op het darkweb met dat soort dingen bezig te houden maar vervolgens bij de politie solliciteert haha.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2123
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Webshop houder werken bij politie

Ongelezen bericht door Proost »

Je moet alle nevenfuncties en arbeid wel opgeven dus mijn advies zou zijn om er van het begin af aan transparant over te zijn zo veel als mogelijk en dit ook ongevraagd mede te delen. Zo voorkom je dat het wellicht achteraf toch een ding wordt.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Webshop houder werken bij politie

Ongelezen bericht door Pim »

Opgeven zoals al gezegd.
En als de webshop geen raakvlakken of conflictvlakken heeft met politiewerk dan is dat geen probleem.

Been there, done that.

Een let op:
Op je webshop moet je je naam en adres 'makkelijk vindbaar' vermelden.
(Voorheen was je BTWnummer je sofinummer +01)


Weet dat je webshop door Google heel lang vindbaar is en een goede webshop metadata zoals adres en naam en telefoonnummers opslaat.
Denk aan doxing.

Ook hier: been there done that (als slachtoffer/benadeelde).

Denk er over na dat jij als politiemedewerker er anders over denkt. Je partner en kinderen hierin mee moeten.

Mocht de KvK nog niet geregeld zijn denk ook aan die inschrijving en maskering daar.
En de gegevens bij domein registratie.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2123
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Webshop houder werken bij politie

Ongelezen bericht door Proost »

@Pim dat ligt iets genuanceerder.
Ik had een collega die een handel had naast zijn werk. Hij was wijkagent en had ook klanten in die wijk. Hij moest verplaatsen van wijk... Was geen keuze, dat moest.

Ook al had de bedrijvigheid geen enkel raakvlak met het politiewerk.
Dus los van het feit dat hij verkoopt ligt het ook aan zijn ambities.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Webshop houder werken bij politie

Ongelezen bericht door Pim »

Mij is nooit gevraagd waar mijn (toekomstige) klanten vandaan komen.
En als ze het mij hadden gevraagd had ik naar eer en geweten kunnen antwoorden dat ik geen idee heb wie er in de toekomst klant zal worden.

De hele procedure van nevenactiviteiten is schriftelijk afgehandeld. Stsndaardformulier ingevuld en naar de teamchef gestuurd. Die had akkoord via mail en klaar.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2123
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Webshop houder werken bij politie

Ongelezen bericht door Proost »

Geloof ik meteen. Maar ik wil alleen maar aangeven dat het dus niet standaard geen probleem is.

Als hij via webshop verkoopt maar ook over de balie en dan ook in die wijk gaat werken....
Gebruikersavatar
Mir81
Toplid
Toplid
Berichten: 438
Lid sinds: 11 aug 2017, 16:10
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contact:

Re: Webshop houder werken bij politie

Ongelezen bericht door Mir81 »

Het is inderdaad niet standaard geen probleem. Heb inmiddels al verschillende situaties voorbij zien komen. Ook gedurende de opleiding werden er nog weleens eisen gesteld aan het wel of niet hebben van nevenwerkzaamheden, omdat ze koste wat kost wilden voorkomen dat (de inzet voor) de opleiding zou afnemen, omdat mensen ook andere dingen te doen hebben.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16708
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Webshop houder werken bij politie

Ongelezen bericht door Frans »

MAK schreef: 12 jul 2022, 14:30 Hi beste lezers,

Ik wil bij de politie werken maar ik ben ook bezig met het opbouwen van een webshop. Ik kan dit prima in mijn vrije tijd doen omdat ik het samen met mijn vriendin doe alleen was ik dus wel benieuwd of dit niet als een “probleem” wordt gezien als je solliciteert bij de politie.
Ik vind dat er heel veel aannames gedaan worden. TS heeft aangegeven dat ie een webshop "aan het opbouwen is", iets wat ik al zo ongeveer ontelbaar vaak gedaan heb. Je bouwt zo'n ding, geeft het over, klaar. Als zijn vriendin vervolgens leuke babykleding gaat verkopen, prima. Maar dat zijn allemaal zaken die we niet weten, het wordt...
MAK schreef:een webshop vooral voor kleding en accessoires dus dat zit dan denk ik wel snor
Er staat nergens dat HIJ/ZIJ hem gaat met zijn/haar vriendin, er staat enkel dat (ik hou voor het gemak even de hij-vorm aan) hij hem opbouwt samen met haar. Alles daarna is speculatie, geen feit, dan nog, al zou hij in vrije tijd helpen met het gereedmaken van een tasje voor verzending (en we hebben het over een legitieme shop) dan lijkt me een melding zoals @Pim al aangeeft meer dan voldoende.

Als je naast je nieuwe job bij de politie een coffeeshop hartje Amsterdam begint dan lijkt me enige zorg op zijn plaats...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Carolien
Superlid
Superlid
Agent
Berichten: 526
Lid sinds: 25 apr 2020, 13:19
Geslacht:
Contact:

Re: Webshop houder werken bij politie

Ongelezen bericht door Carolien »

Gewoon aangeven tijdens je sollicitatie uit eigen beweging. Ik had diverse klasgenoten met een baantje ernaast. Ook met webshops en kleding. Was geen probleem in hun geval.
Gewoon eerlijk zijn en dan hoor je vanzelf of ze er mee akkoord gaan.
Gebruikersavatar
speedo
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1400
Lid sinds: 15 mar 2014, 20:15
Geslacht:
Contact:

Re: Webshop houder werken bij politie

Ongelezen bericht door speedo »

Frans schreef: 12 jul 2022, 14:59 Ligt er een beetje aan, als je een webshop op het darkweb aan het bouwen bent in allerhande wapentuig dan denk ik wel dat het een probleem is. Ben je hem voor je vriendin aan het maken die graag haar leuke breiwerkjes aan de man wil brengen dan moet dit geen probleem zijn.
een man van uitersten die Frans :D
Never change a winning team
Gesloten