Wetgeving auteursrechten om studie en determinatie boeken zelf voor eigen gebruik te digitaliseren in PDF

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Hans insect study
Infopolitie Gast

Wetgeving auteursrechten om studie en determinatie boeken zelf voor eigen gebruik te digitaliseren in PDF

Ongelezen bericht door Hans insect study »

Als je een krantje drukt dan kun je de meerdere bladzijdes op elkaar leggen in een kopieerapparaat en dan kopieert hij er net zoveel je veel aantal exemplaren als het aantal club blaadjes dat je wilt.

Nou heb ik nog maar één nodig

Ik wou dat doen met al mijn boeken omdat ik in het veld veel onderzoek doet naar het voorkomen van insecten fauna. Dus er wordt niks op papier gekopieerd maar op hun USB stickusb-stick
En van daaruit gaat ie naar mijn sd-kaart op de tablet kan ik een hele boeken tas terugbrengen naar de tablet.

Is dit vanaf een gekochte boek voor eigen gebruik op je tablet zetten volgens auteurs wetgeving legaal of gedoogd . Als iets gedoogd is voor eigen gebruik voldoet het net aan de minimum voorwaarden om het te doen.
Het scheelt in het Veld een hele zware
Boeken tas van vol met determinatie literatuur van insecten fauna want ik kijk echt naar alles.

Daarom ook een kranten fiets tas op marktplaats gekocht en is de bagage drager nu de grote tassendrager.

Of zit ik bij de politie verkeerd
en is dit civiel waar ik elders moeten zijn voor de wetgeving mbt . auteursrechten.

De desbetreffende acteurs die dit tot detonatie gemaakt hebben dat is heel wat werk en ik wens dat niet te schenden . Wat op internet een pdf staat is gedoogd om je alleen voor jezelf downloaden .

Van sommige insecten determinatie literatuur informatie auteur persoonlijk
Dus Probeer een aantal toestemming te vragen en wil daar best bedragje voor betalen. Ondanks dat al betaald heb bij de aankoop van het boek.

Als u iets weten vertel het dan de wetgeving zit

Vriendelijke groeten


Insects Identification student Hans
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1863
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: Wetgeving auteursrechten om studie en determinatie boeken zelf voor eigen gebruik te digitaliseren in PDF

Ongelezen bericht door maestro »

https://www.auteursrecht.nl/ik-wil-jouw ... i%C3%ABren

Deels strafrechtelijk maar voornamelijk civielrechtelijk gehandhaafd. Voor eigen gebruik, zoals studie, mag men een copietje maken, ook als pdf, ingevolge artikelen 16b en 16c van de auteurswet.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0001886/2022-06-07
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3704
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Wetgeving auteursrechten om studie en determinatie boeken zelf voor eigen gebruik te digitaliseren in PDF

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Dit is civiel recht en daar handhaaft de politie niet op.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gebruikersavatar
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 7910
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Roepnaam: Leo

Re: Wetgeving auteursrechten om studie en determinatie boeken zelf voor eigen gebruik te digitaliseren in PDF

Ongelezen bericht door thijeleo »

Waarmee de topicstarter hopelijk in de goede richting is gezet.
Gesloten