Parkeren voor garagedeur van een garage die omgebouwd is tot een woonruimte.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Ts61
Infopolitie Gast

Parkeren voor garagedeur van een garage die omgebouwd is tot een woonruimte.

Ongelezen bericht door Ts61 »

Beste mensen,

Ik woon in een wijk een tekort aan parkeerplaatsen waardoor ik gedwongen word om mijn auto soms buiten de parkeervakken moet zetten. Natuurlijk probeer ik dat altijd zo te doen dat het verkeer er geen last van heeft. Soms parkeer ik mijn auto voor de garagedeur van mijn buren, want hun garage is omgebouwd tot een woonruimte en wordt dus niet meer gebruikt als garage. Er gaat niks en ook niks uit. Mijn vraag was dus of dit wel of niet mag? Bij de andere garagedeuren van de buren zet ik de auto nooit omdat die nog wel worden gebruikt als garage voor de auto’s.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9161
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Parkeren voor garagedeur van een garage die omgebouwd is tot een woonruimte.

Ongelezen bericht door Skipperje »

Lastig te beantwoorden. Ziet de garagedeur er net zo uit als alle andere garagedeuren? Maakt het gebied deel uit van een parkeerverbodzone? Een foto zou handig zijn of een link naar streetview.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gebruikersavatar
MK27
Infopolitie Gast

Re: Parkeren voor garagedeur van een garage die omgebouwd is tot een woonruimte.

Ongelezen bericht door MK27 »

Ik neem aan dat u bedoelt dat u parkeert direct voor de (voormalige) garage van uw buren.
Dus niet op de openbare weg waar van die schuine inrijtegels liggen, zodat het garagepad makkelijk te bereiken is.
Het maakt uit van wie de grond voor de (voormalige) garage is (en of de onderlinge verstandhouding goed is).

Het lijkt mij van wijsheid en fatsoen getuigen om uw probleem eens bij deze specifieke buren aan te kaarten en te vragen hoe zij tegenover uw (parkeer)actie voor hun (voormalige) garage staan. Want als u zondermeer op hun grond parkeert kan het vervelend voor u uitpakken.
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1887
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: Parkeren voor garagedeur van een garage die omgebouwd is tot een woonruimte.

Ongelezen bericht door maestro »

Zoals gezegd, een foto zou handig zijn. Men mag niet parkeren voor of op een inrit, dus zal vastgesteld moeten worden of het wel of geen inrit betreft en daarbij wordt gekeken hoe het er uit ziet.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Parkeren voor garagedeur van een garage die omgebouwd is tot een woonruimte.

Ongelezen bericht door Pim »

De inrichting van de weg (trottoir) is daarbij doorslaggevend. Niet of er achter een deur aan het einde van de oprit een (lege) garage zit of een kantoor of woonkamer of nagelsalonnetje van de vrouw des huizes.
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7447
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Parkeren voor garagedeur van een garage die omgebouwd is tot een woonruimte.

Ongelezen bericht door SWAT »

Al zal ik niet snel schrijven voor parkeren voor in- of uitrit als deze duidelijk zichtbaar niet als zodanig meer wordt gebruikt en het aldaar parkeren geen gevaar of hinder oplevert voor het overige verkeer.
Je moet ook handelen naar de geest van de wet.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1185
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contact:

Re: Parkeren voor garagedeur van een garage die omgebouwd is tot een woonruimte.

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ik ga helemaal mee met @mk27. Hoe zou u het vinden als uw buren zonder overleg op uw grond gaan parkeren?
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11072
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Parkeren voor garagedeur van een garage die omgebouwd is tot een woonruimte.

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik denk dat TS bedoelt dat hij op de straat staat voor de uitrit.

Overigens wordt in gebieden waar overal betaald parkeren is én te weinig parkeerplekken soms wél door "vreemden" óp de oprit geparkeerd. Ongeacht wat de eigenaar daarvan vindt ;-)
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gesloten