Ouder/kindparkeerplaatsen bij de supermarkt

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Tineke
Infopolitie Gast

Ouder/kindparkeerplaatsen bij de supermarkt

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik ben in het bezit van een invalidekaart. Als op het parkeerterrein van de supermarkt alle invalide plekken bezet zijn, kan ik dan op een ouder/kind plek parkeren die ook dichtbij de ingang zijn?
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 54

Re: Ouder/kindparkeerplaatsen bij de supermarkt

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Er is weer ergens een nieuw bord uitgevonden, begrijp ik..

Strikt juridisch gezien is het natuurlijk niet toegestaan om een verkeersovertreding te plegen, hoe begrijpelijk ook..

Komen we op de vraag of er ook echt sprake is van een overtreding, het is namelijk geen juridisch erkend bord..tenzij het een of ander blauw bord is met een P en een tekst eronder op een klein wit bordje. Dan zou het eea misschien juridisch waterdicht kunnen zijn...kunnen zijn.... Maar dan nog; heeft u (volwassen) kinderen? Waar staat dat u deze mee moet nemen?

Uiteraard cynisch bedoeld, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan de handhaving van een dergelijk bord. Het is uw keuze om daar te parkeren maar een geschil met een handhaver kan de uitkomst zijn.. Lastig dus..

Edit:
Heeft u het over een dergelijk gedrocht?
verkeersbord-e08r-parkeerplaats-voor-gezinnen.png

'Als het klimaat geen constanten kent, kent het ook geen crisis..'

Carolien
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Carolien »

Ik denk dat TS inderdaad dat bord bedoelt. Ik zie ze hier al jaren bij de supermarkt. Volgens mij is hier een tijdje geleden ook een topic over geweest. Ik zal kijken of ik die kan vinden.

Edit
viewtopic.php?t=43715
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ja, inderdaad. Thanks, Carolien.

Voor mevrouw Tineke:
Handhaving van een dergelijk bord ligt juridisch ingewikkeld, het is vooral symbolisch..en ik denk dat de gemeente dat ook wel weet. 'Wensdenken' houdt tenslotte ook veel ambtenaren aan 't werk..

'Als het klimaat geen constanten kent, kent het ook geen crisis..'

Carolien
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Carolien »

Graag gedaan :)

Ik ben het met je eens. Handhaven erop is in mijn ogen lastig maar ik kan niet spreken voor andere handhavers die er wel voor schrijven.
WilH_te_E
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door WilH_te_E »

Lijkt mij dat het ontzettend moeilijk, zo niet onmogelijk is om bekeuringen uit te schrijven voor overtredingen die wettelijk niet eens bestaan.
Ik verwijs hierbij naar de ridicule ideeën van diverse wethouders in verschillende gemeenten die op eigen houtje "gender-neutrale" borden of "LHBTQ++ extra" zebraplaatsen wilden invoeren en onmiddellijk werden terug gefloten omdat er totaal geen wettelijk basis was waarop de politie op dit soort politiek correcte uitingen kon handhaven. Je kunt nou eenmaal niet bekeuren op overtredingen die niet in de wet zijn vernoemd.
Lijkt mij dat een agent die een bekeuring uitschrijft voor "het niet gebruiken van een LHBTQ++ extra zebrapad" zichzelf onsterfelijk belachelijk maakt en elke kans op op een promotie om zeep helpt.
Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:

Ongelezen bericht door Pim »

Klopt, maar onzin vwb promotie.

Gaypride/lbhtq... zebrapaden liggen overigens meestal niet op de rijbaan maar op het trottoir, vaak in het verlengde van een regulier en wettelijk zebrapad.

Maar op het trottoir worden bestuurders niet bekeurd voor het geen voorrang verlenen voor een zebrapad, hooguit voor rijden op het trottoir.

Bij parkeerboetes dient de agent het verkeersbord op te geven dat ter plaatse stond, of hij dient het feit gekoppeld aan het bord te gebruiken. Omdat fantasieborden geen feitcode kennen kan een agent geen boete uitschrijven.

En promotie kent de politie eigenlijk niet.
Je solliciteert als agent naar een functie.
Bij de functie hoort wellicht een hogere rang. Voor alles geldt: Je moet je werk naar behoren uitgevoerd hebben. Maar het aantal boetes dat een agent heeft geschreven mag daarin niet meegewogen worden.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ja Carolien, ik bedoel zo'n bord. Ik werd verrot gescholden door een jonge vader met één kind op de arm, die vond dat alleen hij het recht had om daar te staan. Daarom wilde ik graag weten hoe de regels zijn
Plaats reactie