Filmen agent tijdens staandehouding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2078
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Filmen agent tijdens staandehouding

Ongelezen bericht door Proost »

Vent schreef: 14 jun 2022, 07:55 uit meerdere onderzoeken komt een 6 1/2
Noem er eens een.
Werken met bronvermelding werkt een stuk beter.
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1865
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: Filmen agent tijdens staandehouding

Ongelezen bericht door maestro »

Een onderzoek naar de tevredenheid over de politie is bijvoorbeeld:

https://longreads.cbs.nl/veiligheidsmon ... s%20dat%20(zeer,naar 35 procent in 2019).
Laatst gewijzigd door Frans op 14 jun 2022, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gebruikersavatar
r0n.
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1294
Lid sinds: 05 aug 2004, 23:47
Roepnaam: Ron
Locatie: Eiland Tholen
Geslacht:
Leeftijd: 71
Contact:

Re: Filmen agent tijdens staandehouding

Ongelezen bericht door r0n. »

Het filmen van politie (en andere mensen) met een losse camera is altijd toegestaan.
Maar dit doen tijdens een gesprek vind ik ronduit onbeschoft.
Net als het bellen, of het lezen van email tijdens een (persoonlijk) gesprek.

Het zal wel aan mijn leeftijd liggen, vrees ik.............
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
alex52889
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Berichten: 264
Lid sinds: 01 dec 2021, 14:15
Roepnaam: Alex
Geslacht:
Leeftijd: 24
Contact:

Re: Filmen agent tijdens staandehouding

Ongelezen bericht door alex52889 »

Het verbaast mij dat TS nog niet geantwoord heeft, als je zo hard van stapel loopt met dit soort vragen verwachten forumleden ook antwoord van jou op hun vragen.

Ook mij verbaast het, net als enkele andere leden, dat iedereen altijd negatief is over de politie. Ook ik vraag wel eens dingen of denk dat iets zo is, maar als de politie me dan aanspreekt, tip geeft of zelfs helpt omdat het niet zo is, leer ik er ook iets van.

Ook ik ben in mijn leven 4x staande gehouden) vanaf 13 jaar)

1x fietsen in voetgangerzone, prent gekregen en het was m'n eigen schuld, niet nuttig om amok te maken. Meneer was verder beleefd, waarom zou ik dat dan doen.

1x bij een school waar de poltitie de leerlingen uit groep 7 of 8 vertelden over rijbewijzen enzo. En mochten die leerlingen rijbewijzen controleren (goede rijbewijscstegorie) ik reed in de brommobiel dus dat was waarschijnlijk de aanleiding van de staande houding omdat dst weer apart is qua rijbewijs voor die jongens. Mevrouw agent was enorm beleefd en het ging puur om het rijbewijs. Kentekenkaart enzo hoefde ze niet te hebben.

1x op de bromquad met 3 agenten staandehouding ivm rijbewijscontrole. Ja, een quad valt op en ze zagen mij en reden meteen bij het tankstation weg achter mij aan. Maar om dan meteen stampij te maken? Nee, nooit. Ik rijd op een voertuig waarvoor een rijbewijs is vereist, dus mogen ze me controleren. Ik had hem (overigens) niet bij. Maar ik stopte netjes en hield me aan de regels (vanuit huis naar de straat toe reed ik een klein stukje over de stoep, officieel moet ik dit lopen, maar dit hebben ze of niet gezien of omdat ik bij de eerste mogelijheid meteen de straat op gegaan ben zo gelaten) én snelheid en kreeg een waarschuwing voor het niet kunnen bij hebben van het rijbewijs, kon m wel tonen binnen 5 minuten aangezien mijn vader 2 minuten verwijderd was van mij en mijn rijbewijs wél op zak had,(was toendertijd ook die staking). Had ik lopen filmen en moeilijk gedaan had ik zeer waarschijnlijk 2 boetes gekregen. Is dat het waard? NEE ZEKER NIET

1x omdat ik snachts rond 2uur reed op een rustig landweggetje, we (mijn vader en ik) reden van Nijmegen naar Tilburg. Wederom overduidelijk dat ze ons moesten hebben, ze reden een parkeerplaats op en toen we langs reden er ook weer af, maar niks te verbergen dus prima.


Het is heel simpel: aandacht vragen = aandacht krijgen.
Geen aandacht vragen = niet altijd aandacht krijgen.

Ga gewoon beleefd het gesprek aan en dat zal eerder een positief invloed hebben dan gelijk filmen, dit zou eerder, naar mijn idee, negatief beïnvloeden.

Zoals gezegd verbaast het mij, net als enkele agenten dat TS niet gereageerd heeft.

De politie heeft, vanuit verkeer, altijd staandehouding mogelijk voor rijbewijscontrole, maar doet dit echt niet zomaar. Misschien een keer steekproefgewijs maar ga niet meteen lopen filmen, dat is mijn advies.

Zo dat was mijn verhaal.
Gebruikersavatar
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 7910
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Roepnaam: Leo

Re: Filmen agent tijdens staandehouding

Ongelezen bericht door thijeleo »

Aangezien topicstarter totaal niet reageert vind ik dit topic alweer meer dan voldoende behandeld.
:slotje:
Gesloten