Lastig gevallen via sexsites door (vermoedelijk) ex

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Chantal v D
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Chantal

Lastig gevallen via sexsites door (vermoedelijk) ex

Ongelezen bericht door Chantal v D »

Goedemiddag,

Ik heb een vraag.
Ik wordt al sinds een paar maanden lastig gevallen door (vermoedelijk) mijn ex.
Ik heb mijn ex betrapt op vreemdgaan, hij stond op meerdere dating/seks sites ingeschreven en ik heb de relatie verbroken.
Sinds ik de relatie verbroken heb, krijg ik via verschillende telefoonnummers bedreigingen en vernederende teksten.
Het zijn allemaal nummers die ik niet ken.
Even later kreeg ik ook berichten van mannen die dachten dat ik met hun op een sekssite zat te chatten.
Ook zijn er al verschillende mannen langs mijn huis geweest omdat ze dachten dat ik een seksdate met ze had.
afgelopen week stond ik 2 keer met een lekke band (die niet lek was op het rijvlak, maar daarnaast)
Ik heb al aangifte gedaan, maar voor mijn gevoel wordt er niks mee gedaan.

Afgelopen week werd ik ook op mijn werk gebeld voor een seksdate.

Mijn leven wordt totaal geterroriseerd.

Ik heb een melding gedaan bij chattijd, dat mijn gegevens via hun site te grabbel worden gegooid.
Nu hebben ze mijn nummer geblokkeerd, maar zet hij i.p.v. een nul een O in mijn nummer.

Ik ben ten einde raad, heb migraine aanval na migraine aanval.

Mijn lever wordt geruïneerd en ik sta voor mijn gevoel met mijn rug tegen de muur.
PLEASE HELP!!!

Wat kan ik doen?
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Lastig gevallen via sexsites door (vermoedelijk) ex

Ongelezen bericht door maestro »

Dit valt gewoon onder stalking en is strafbaar. Maar moet uiteraard wel bewezen worden.

U kunt een logboek bijhouden van alle voorvallen en hiervan zoveel mogelijk bewijsstukken bewaren, zoals emails e.d. De politie kan een stopgesprek met hem voeren en als dat niet helpt proberen zoveel mogelijk bewijs te verzamelen en te vervolgen. Dat hij anderen aanzet te bellen of te mailen in plaats van het zelf te doen maakt het bewijs wat lastiger.

Stalking is een zware last. U kunt contact opnemen met slachtoffer hulp om u bij te staan. Zie ook: https://www.slachtofferhulp.nl/ervaring ... g-door-ex/
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
vraagteken
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Dennis
Geslacht:
Leeftijd: 35

Re: Lastig gevallen via sexsites door (vermoedelijk) ex

Ongelezen bericht door vraagteken »

Wat een heftig verhaal! Tip; wacht niet te lang met dingen melden want sporen vergaan. Ook digitale sporen! Logbestanden roteren door (oude data weg, nieuwe erin) etc.

Ook kunt u zelf bepaalde gegevens opeisen bij de website. Dit kan op basis van het Lycos/Pessers-arrest. Dat betekent dat wanneer u voldoet aan bepaalde criteria; u zich tot een aanbieder kan wenden en ook als privepersoon deze gegevens kunt opeisen. Dat is niet altijd bruikbaar, maar het is een goed begin en het voorkomt dat data nog kan verdwijnen.

Ik weet niet of u een rechtsbijstandsverzekering heeft, maar wellicht kunnen zij u hierbij helpen.

Hiermee wil ik overigens beslist niet zeggen dat het een civiele zaak is, want het is namelijk OOK een strafrechtelijke zaak. Ik zou u zelfs adviseren om u in de strafzaak te voegen als benadeelde partij waardoor u daar ook de schadevergoeding kunt verhalen.
Hoofdbaan: Digitaal rechercheur
Bijbaan: Politievrijwilliger
Plaats reactie