Onterecht vast in de cel voor 1 dag
Moderator: Moderatorteam
-
Reda TS
- Infopolitie Gast
Onterecht vast in de cel voor 1 dag
Goedenacht,
Zaterdag nacht 03:55 heb ik tot 16:00 (of iets later) op het bureau in een cel gezeten.
Daarbij is mij verteld dat ik meegenomen was voor niet tonen ID kaart en openbare wanorde. Dit vond plaats in het centrum bij uitgaansgelegenheden. In een zijstraat zonder cameras.
Mij is gevraagd om mijn id te laten zien door een 3 tal agenten.
In eerste instantie hebben ze aangegeven dat dit om een melding zou zijn geweest om een vechtpartij.
Al hoewel ik me niet veel kan herinneren ben ik me daarvan niet bewust geweest en gaf ik dat ook aan.
Toen werdt er op een aggressieve toon het nogmaals gevraagd. Waarbij ik aangaf waarom ik van alle mensen die daar waren mijn id moest laten zien. Terwijl ik dat zei pakte ik mijn rijbewijs uit mijn zak waarbij hij op de grond viel.
Terwijl ik mijn rijbewijs van de grond pakte ben ik op de grond neergehaald en gearresteerd. Hier heb ik heel wat wonden overgehouden, op mijn gezicht en op meerdere plekken op mijn lichaam. Ik denk ook dat ik toen wellicht een lichte hersenschudding had opgelopen waardoor ik het me niet goed meer kan herinneren.
Alles wat ik me wel herinner schrijf ik nu natuurlijk op. Toen de boeien om waten gedaan, waar ik nog blauweplekken van heb. Heb ik aangegeven dat ik pijn had. Daarna ben ik in de bus terwijl mijn hoofd op het bankje zat nog een aantal keer geslagen/ of getrapt na het lichaam. Toen ik uiteindelijk in de cel zat. Zat mijn hoodie onder het bloed/ mijn bloed.
Uiteindelijk ben ik naar de intercom gegaan in de cel en heb ik meerdere malen gevraagd of iemand kon komen.
Daarna heb ik gevraagd om een advocaat en ze gaven aan dat dat voor eigenrekening zou zijn. Daarbij had ik het gelaten. En hebben ze de intercom uitgezet en de camera in de cel aangedaan.
Toen ben ik gaan slapen en in de middag is een meneer (hulpofficier) gekomen om mijn verklaring af te leggen.
Daarbij heb ik dit uitgelegd en de klappen die ik heb gehad in de bus. Daarbij vroeg ik of ze fotos wouden maken van de verwondingen die ik had en dat was niet mogelijk.
Uiteindelijk heeft die hulpofficier aangegeven dat dit hoogstwaarschijnlijk een (sepo?) wordt en dat er geen aangifte of gebrekkig bewijs is.
Toen ik weg mocht gaan zei hij dat ik misschien een brief kon verwachten.
Mijn vragen:
- heeft de bus van de politie een camera van wat er achter gebeurd.
- wat moet ik nu doen nu ik deze letsels nog heb?
- ik heb een parkeerboete gekregen van de gemeente, omdat ik werdt afgevoerd. Kan dat worden kwijtgescholden, of is dat al ben ik onschuldig nog steeds geldig?
- is dit uberhaupt reël om hier wat mee te doen? Ik was alleen en zij met 3 agenten.
- ik heb mijn trui bewaard met alle bloedvlekken erop. Kan ik daar ook wat mee?
Zaterdag nacht 03:55 heb ik tot 16:00 (of iets later) op het bureau in een cel gezeten.
Daarbij is mij verteld dat ik meegenomen was voor niet tonen ID kaart en openbare wanorde. Dit vond plaats in het centrum bij uitgaansgelegenheden. In een zijstraat zonder cameras.
In eerste instantie hebben ze aangegeven dat dit om een melding zou zijn geweest om een vechtpartij.
Al hoewel ik me niet veel kan herinneren ben ik me daarvan niet bewust geweest en gaf ik dat ook aan.
Toen werdt er op een aggressieve toon het nogmaals gevraagd. Waarbij ik aangaf waarom ik van alle mensen die daar waren mijn id moest laten zien. Terwijl ik dat zei pakte ik mijn rijbewijs uit mijn zak waarbij hij op de grond viel.
Terwijl ik mijn rijbewijs van de grond pakte ben ik op de grond neergehaald en gearresteerd. Hier heb ik heel wat wonden overgehouden, op mijn gezicht en op meerdere plekken op mijn lichaam. Ik denk ook dat ik toen wellicht een lichte hersenschudding had opgelopen waardoor ik het me niet goed meer kan herinneren.
Alles wat ik me wel herinner schrijf ik nu natuurlijk op. Toen de boeien om waten gedaan, waar ik nog blauweplekken van heb. Heb ik aangegeven dat ik pijn had. Daarna ben ik in de bus terwijl mijn hoofd op het bankje zat nog een aantal keer geslagen/ of getrapt na het lichaam. Toen ik uiteindelijk in de cel zat. Zat mijn hoodie onder het bloed/ mijn bloed.
Uiteindelijk ben ik naar de intercom gegaan in de cel en heb ik meerdere malen gevraagd of iemand kon komen.
Daarna heb ik gevraagd om een advocaat en ze gaven aan dat dat voor eigenrekening zou zijn. Daarbij had ik het gelaten. En hebben ze de intercom uitgezet en de camera in de cel aangedaan.
Toen ben ik gaan slapen en in de middag is een meneer (hulpofficier) gekomen om mijn verklaring af te leggen.
Daarbij heb ik dit uitgelegd en de klappen die ik heb gehad in de bus. Daarbij vroeg ik of ze fotos wouden maken van de verwondingen die ik had en dat was niet mogelijk.
Uiteindelijk heeft die hulpofficier aangegeven dat dit hoogstwaarschijnlijk een (sepo?) wordt en dat er geen aangifte of gebrekkig bewijs is.
Toen ik weg mocht gaan zei hij dat ik misschien een brief kon verwachten.
Mijn vragen:
- ik heb een parkeerboete gekregen van de gemeente, omdat ik werdt afgevoerd. Kan dat worden kwijtgescholden, of is dat al ben ik onschuldig nog steeds geldig?
- is dit uberhaupt reël om hier wat mee te doen? Ik was alleen en zij met 3 agenten.
Re: Onterecht vast in de cel voor 1 dag
Ok, Reda, ik heb je verhaal goedgekeurd maar ik weet niet eens waar te beginnen met beantwoorden.
Je parkeerboete is in ieder geval gewoon geldig, bezwaar maken daartegen heeft geen zin.
Voor de rest laat ik dit bijzondere verhaal even aan wat collega's en geef even niet mijn mening.
Je parkeerboete is in ieder geval gewoon geldig, bezwaar maken daartegen heeft geen zin.
Voor de rest laat ik dit bijzondere verhaal even aan wat collega's en geef even niet mijn mening.
- rai
- Geslacht:
Ik heb dan eerst een vraag in zijn algemeenheid, hoeveel alcoholhoudende drank had je op dat moment genuttigd, want dat mis ik een beetje in je verhaal ?
Dan eigenlijk al even naar de aanleiding vangnet hele gebeuren.
Wat is er op moment precies gebeurt, want ik heb het gevoel dat er iets ontbreekt in de aanleiding, omdat je zelf al aan geeft dat ze daarna boos nogmaals om je ID vroegen.
Dan eigenlijk al even naar de aanleiding vangnet hele gebeuren.
Je kan je er niet veel van herinneren, maar schijnbaar genoeg om je wel te herinneren dat je daar niet aan mee werkt, althans dat concludeer ik een beetje uit je verhaal.Reda schreef: 31 mei 2022, 03:29
Wat is er op moment precies gebeurt, want ik heb het gevoel dat er iets ontbreekt in de aanleiding, omdat je zelf al aan geeft dat ze daarna boos nogmaals om je ID vroegen.
Mijn vragen:
Als het een gewoon politiebusje was dan zeer waarschijnlijk niet. Als het een arrestanenbus was met meerdere compartimenten dan misschien wel.
Een dokter bezoeken en uw letsel laten vastleggen
Die blijft gewoon geldig.
Als u vindt dat u onrecht is aangedaan moet u er werk van maken. Het aantal agenten doet niet te zake.
Uhmmm... wassen?
Mijn vragen aan u:
Wat herinnert u zich niet meer?
U zegt een hersenschudding te hebben opgelopen en daardoor dingen niet meer te herinneren. Dan moet u wel een hele zware hersenschudding hebben opgelopen. En toch weet u een heel verhaal op te schrijven.
Hoeveel had u gedronken?
Waar is dit gebeurd?
En was die ruzie in die zijstraat of uw staandehouding?
Als het een gewoon politiebusje was dan zeer waarschijnlijk niet. Als het een arrestanenbus was met meerdere compartimenten dan misschien wel.
Een dokter bezoeken en uw letsel laten vastleggen
Die blijft gewoon geldig.
Als u vindt dat u onrecht is aangedaan moet u er werk van maken. Het aantal agenten doet niet te zake.
Uhmmm... wassen?
Mijn vragen aan u:
Wat herinnert u zich niet meer?
U zegt een hersenschudding te hebben opgelopen en daardoor dingen niet meer te herinneren. Dan moet u wel een hele zware hersenschudding hebben opgelopen. En toch weet u een heel verhaal op te schrijven.
Hoeveel had u gedronken?
Waar is dit gebeurd?
En was die ruzie in die zijstraat of uw staandehouding?
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Ter aanvulling van de reactie van Pim:
Bij uw aanhouding en voorgeleiding moet zijn verteld waarom u bent aangehouden.
Mocht dit u mogelijk door middelengebruik zijn ontgaan dan moet dit in ieder geval bij uw verhoor zijn verteld.
U kunt een klacht indienen over het politie optreden en daarbij eventueel geleden schade claimen. Mocht blijken dat het politieoptreden onrechtmatig was dan zou u op deze wijze ook een vergoeding voor de betaalde parkeerbelasting kunnen claimen.
Zonder verder uw casus precies te kennen valt er verder niets te zeggen over waar u op zou kunnen rekenen.
Hoe dan ook op een moment dat u door de politie wordt staande gehouden is het niet aan u om te besluiten waar u wel of niet aan zou moeten meewerken.
Die discussie kunt u alleen achteraf voeren.
U kunt contact opnemen met het juridisch loket ook op politie.nl kunt u lezen hoe en waar u een klacht kunt indienen.
Bij uw aanhouding en voorgeleiding moet zijn verteld waarom u bent aangehouden.
Mocht dit u mogelijk door middelengebruik zijn ontgaan dan moet dit in ieder geval bij uw verhoor zijn verteld.
U kunt een klacht indienen over het politie optreden en daarbij eventueel geleden schade claimen. Mocht blijken dat het politieoptreden onrechtmatig was dan zou u op deze wijze ook een vergoeding voor de betaalde parkeerbelasting kunnen claimen.
Zonder verder uw casus precies te kennen valt er verder niets te zeggen over waar u op zou kunnen rekenen.
Hoe dan ook op een moment dat u door de politie wordt staande gehouden is het niet aan u om te besluiten waar u wel of niet aan zou moeten meewerken.
Die discussie kunt u alleen achteraf voeren.
U kunt contact opnemen met het juridisch loket ook op politie.nl kunt u lezen hoe en waar u een klacht kunt indienen.
Stay safe out there.
-
Ajb TS
- Infopolitie Gast
De ruzie was in de zijstraat. Voor mijn aanhouding volgens hen, ja ik had wat op. Maar goed ik ging normaal met ze de discussie aan daarnaast. Is dat geen verantwoording om geschopt en geslagen te worden, NA mijn boeien zijn aangegaan.
Kijk, dit is nu een van die redenen dat ik in mijn allereerste vericht al niets als antwoord gaf. Je herinnert je niets, alleen:
Er is een heel erg groot verschil tussen iets "aangeven" en een discussie aangaan.Waarbij ik aangaf waarom ik van alle mensen die daar waren mijn id moest laten zien
Je zegt je weinig te herinneren, het zijn zo wat flarden, vooral dat de politie je genadeloos in elkaar geschopt heeft terwijl je zelf na 2 Buckler light op weg naar huis was. Die agenten hebben je heel bewust uit een grote groep mensen geplukt, je zegt het zelf, en dat doen ze niet zomaar. Als we niet het volledige verhaal kennen kunnen we ook geen objectief antwoord geven. Wat we wél weten is dat de versie die je verteld niet klopt of in in ieder geval onvolledig is.
Ik vind vooral het ogenschijnlijk selectieve geheugen van TS intrigerend. Je datgene voor de geest kunnen halen wat in je voordeel werkt en aan de rest geen actieve herinnering hebben.
Sluit me verder aan bij @Frans .
Sluit me verder aan bij @Frans .
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Ik vind de tijdsduur nogal lang: aanhouding om 04:00 en vast tot 's middags 16:00 voor iets als openbare dronkenschap en wet ID.
TS is niet helamaal duidelijk over het feit of hij wel of niet om een arts heeft gevraagd. Als duidelijk was dat hij om medische verzorging vroeg dan is dat zeker een klacht waard.
Ook begrijp ik dat er gevraagd is fotos te maken, wat geweigerd is. Helemaal in combinatie met hierboven krijgt men al snel het gevoel van een doofpot. Men wil niets vastleggen in de vorm van medische verzorging of fotos.
TS is niet helamaal duidelijk over het feit of hij wel of niet om een arts heeft gevraagd. Als duidelijk was dat hij om medische verzorging vroeg dan is dat zeker een klacht waard.
Ook begrijp ik dat er gevraagd is fotos te maken, wat geweigerd is. Helemaal in combinatie met hierboven krijgt men al snel het gevoel van een doofpot. Men wil niets vastleggen in de vorm van medische verzorging of fotos.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we hier maar een heel klein gedeelte van het verhaal te horen hebben gekregen. TS kan zich niet zoveel herinneren. Er zou een vechtpartij zijn geweest, waarvan ts zich evenmin bewust is….
Ik kan er weinig zinvols op antwoorden.
Ik kan er weinig zinvols op antwoorden.
-
alex52889
- Roepnaam: Alex
- Geslacht:
- Leeftijd: 26
De tijd begint pas om 9:00 en dan mag er nog 9 uur over worden gedaan. Dan is tot 16:00 dus zelfs nog relatief kort, mocht tot 18:00 duren.maestro schreef: 31 mei 2022, 14:39 Ik vind de tijdsduur nogal lang: aanhouding om 04:00 en vast tot 's middags 16:00 voor iets als openbare dronkenschap en wet ID.
- rai
- Geslacht:
Kleine correctie, maar voor niet VH feiten is dat maar 6 uur.alex52889 schreef: 02 jun 2022, 08:12De tijd begint pas om 9:00 en dan mag er nog 9 uur over worden gedaan. Dan is tot 16:00 dus zelfs nog relatief kort, mocht tot 18:00 duren.maestro schreef: 31 mei 2022, 14:39 Ik vind de tijdsduur nogal lang: aanhouding om 04:00 en vast tot 's middags 16:00 voor iets als openbare dronkenschap en wet ID.
Even de aanname dat het zeer waarschijnlijk gaat om Wet ID en/of openbare dronkenschap (of soortgelijk feit) in combinatie met feit dat TS zelf ook spreekt over advocaat op eigen kosten, is het dus zeer aannemelijk dat het om 6 uurs zaken gaat.