Scooter parkeren op het voetpad, wanneer is het een belemmering?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
LolDave87
Infopolitie Gast

Scooter parkeren op het voetpad, wanneer is het een belemmering?

Ongelezen bericht door LolDave87 »

Ik woon in Amsterdam een een gezellig straatje. Maar ik heb een vraag wanneer is het parkeren van de scooter op het voetpad een belemmering? Ik zie mensen die hun scooter ipv langs het voetpad parkeren zodat het niet het voetpad belemmerd.. ik zie nu mensen vaker gewoon verticaal hun scooter parkeren waardoor het echt een belemmering veroorzaakt als ik een invalide was zou ik niet eens op het voetpad kunnen omdat de scooter in de weg staat. Is dit een wetsovertreding? Zo ja, waar kan ik dit aangeven?
Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Re: Scooter parkeren op het voetpad, wanneer is het een belemmering?

Ongelezen bericht door Pim »

Als er een maat voor was had dat wel in de wet gestaan. Het zal van geval tot geval bekeken worden.

Maar ik geloof niet dat er snor-/bromfietsen weggehaald worden van straat om zo'n reden of ook maar bekeurd worden. Hooguit wordt de eigenaar getracht op te sporen.

En wat te denken van zelfredzaamheid.
Doorgaans zijn de veroorzakers bekend in de straat. Spreek elkaar zelf aan.
Dit heeft in politieland prio 98 ofzo.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door Skipperje »

Heel theoretisch is het parkeren (plaatsen zegt de wet) naast het voetpad niet eens toegestaan. In het RVV 1990, artikel 27 staat:

Wetstekst

Fietsen en bromfietsen worden geplaatst op het trottoir, op het voetpad of in de berm dan wel op andere door het bevoegde gezag aangewezen plaatsen.
In het verkeer is verder alles wat niet is geregeld, maar wel hinderlijk of gevaarlijk is, strafbaar op grond van artikel 5 Wegenverkeerswet 1994.

Wetstekst

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Maar hierin ga ik volledig mee met het antwoord van @Pim.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door taxikemperman »

En als het een scooter van Felix of Check is, dan kan je contact opnemen met de klantenservice. De laatste bestuurder krijgt dan een vinkje achter zijn naam en 3 vinkjes is geloof ik einde account. Daarnaast wordt de scooter zo spoedig mogelijk weggehaald
https://pvmagazine.nl/felyx-gaat-slordi ... in-belgie/
https://ridecheck.app/support
Gesloten