Medische keuring politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
PWSD
Infopolitie Gast

Medische keuring politie

Ongelezen bericht door PWSD »

Hoi allemaal,

Binnenkort heb ik een medische keuring bij de politie. Ik heb gehoord dat ze je BMI zullen meten en overigens ook je middelomtrek zullen checken. Momenteel weeg ik 95 kg met een lengte van 187 cm. Mijn middelomtrek komt uit tussen de 94-100 cm. Iets te veel dus, maar ik ben al hard bezig om dit weg te werken. Is dit een reden om afgekeurd te worden? Zo ja, is het mogelijk om tot aanvang van de opleiding tot een gezond gewicht te komen en alsnog positief gekeurd te worden?

Alvast bedankt!
Carolien
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:

Re: Medische keuring politie

Ongelezen bericht door Carolien »

Je zou het beste contact op kunnen nemen met werving en selectie om na te vragen wat de mogelijkheden daarvoor zijn.
Strauven
Lid
Lid
Aspirant
Roepnaam: Björn
Geslacht:
Leeftijd: 36

Ongelezen bericht door Strauven »

Gezien sommige collega's in mijn klas zal dit naar verwachting geen al te groot probleem zijn. Je zult natuurlijk wel fit genoeg moeten zijn om de profit en fysieke vaardifheids toets te halen.

Maar uiteraard ben ik niet de keuringsarts.
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 34

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Het enige wat ik hierover in de Regeling aanstellingseisen politie 2002 kan terugvinden is dit:

Wetstekst

Energetische belasting

– geen hoogtevrees in de anamnese

– een goede functie van het cardiorespiratoir systeem (afhankelijk van de daadwerkelijk vereiste belasting betekent dit meestal een belastbaarheid van minimaal 10 MET ofwel een VO2-max van minimaal 35 ml/kg/min)*

– afwezigheid van aandoeningen die deze functie kunnen verminderen, zoals hartfalen, sommige hartritmestoornissen, astma en COPD, overgewicht
Er staat geen verdere specificatie in wat dan overgewicht moet zijn. Het lijkt mij dat een buikje of een beetje teveel vet echt geen probleem is. Als je morbide obesitas hebt (een BMI van 40 of meer) dan lijkt het mij dat ze er pas wat van gaan vinden.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.
Stefan
Superlid
Superlid
Agent

Ongelezen bericht door Stefan »

Ik was net zo dun als jij, ongeveer gelijke maten. Ik kan me niet voorstellen dat dit een probleem gaat zijn (zolang je de test binnen de tijd haalt).
Stewy
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Stewy »

Ik was met de medische keuring ook ongeveer het zelfde qua lengte, gewicht etc.
Immers is bij mij nooit een bmi of mijn taille omtrek gemeten. Ik moest alleen op de weegschaal staan.

Als je in de opleiding maar fit bent en je de prof-fit haalt. Dit is overigens prima te doen als je goed fit bent
Gesloten