wok

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Tamaar
Infopolitie Gast

wok

Ongelezen bericht door Tamaar »

Beste lezer,

Donderdagnacht om half 5 telefoon, agent aan de lijn ik sta hier naast uw zoon we hebben een alcoholtest gedaan en heeft gedronken. We hebben hem niet zien rijden dus kunnen er niets mee.
Eerste vraag mag een test zonder dat je deelnemer bent? Hij stond zijn scooter te repareren...
Vervolgens vraag aan mij als moeder woont u inderdaad het park door bruggetje over ik zeg ja. Ok dan kijken wij wel dat uw zoon niet op zijn scooter stapt. Ik zeg prima (half slapend). Vervolgens is een agent op de scooter gaan rijden, anders zou het te lang duren zei hij tegen mij zoon. Hij zegt de scooter rijdt te had mijn zoon zegt dat is niet waar (overigens is echt niet zo). Agent is op scooter gaan rijden achter de auto aan (in het park cica 500 meter) en nu ontvangen wij opeens een melding van rdw dat scooter niet meer op de weg mag rijden. Ik heb als moeder politie gebeld om te vragen hoe of wat want waarom heeft die agent die mij wakker belde niet nogmaals mij gebeld met deze melding.
Mijn zoon heeft geen wokmelding aangezegd gekregen en ook niets op papier. Wat zijn mijn mogelijkheden? Agent zou mij terugbellen tot op heden niet gebeurd. Begrijp dat er nu mensen zijn uw zoon spreekt niet de waarheid....maar geloof mij dat doet hij wel namelijk twee weken ervoor scooter nav wok herkeurd door rdw en heeft geen reden om te liegen.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: wok

Ongelezen bericht door Pim »

Eerste vraag mag een test zonder dat je deelnemer bent? Hij stond zijn scooter te repareren...
Ja dat mag. Soms wordt er zelfs om gevraagd door een bestuurder die wil rijden.
Alleen kun je met de uitslag niets als de bestuurder niet gereden heeft, zoals het geval was bij de controle van uw zoon.

Waarom heeft die agent die mij wakker belde niet nogmaals mij gebeld met deze melding.
Dat kan alleen die ene agent u vertellen.
Maar hij is dat niet verplicht als het de scooter van uw zoon is. En bovendien komt er altijd een brief thuis, die u ook heeft gehad.

Wat zijn mijn mogelijkheden?
Mogelijkheden voor wat?

Agent zou mij terugbellen tot op heden niet gebeurd.
Misschien is hij ziek?
Misschien is hij met zijn gezin op (mei)vakantie.

twee weken ervoor scooter nav wok herkeurd
Wat was de aanleiding en de reden van de wok? Wist u dat al van vóór dat de wokbrief op de mat viel.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2078
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: wok

Ongelezen bericht door Proost »

Ja dat mag. Zo te lezen stond uw zoon naast de scooter en kan zo gezien worden als "aanstalte maker". Hij kan er geen bekeuring voor krijgen en omdat hij zoals u aangeeft niet gereden heeft. Maar hij kan wel een tijdelijk rijverbod opgelegd krijgen n.a.v. de uitslag.

Dat de agent op de scooter is gaan rijden en vervolgens geconstateerd heeft dat deze niet voldeed aan de gestelde eisen mag ook. De WOK wordt aangemeld bij de RDW en daar krijgt een brief met de uitleg en de reden.

Normaal gesproken wordt er ter plekke een wok aangezegd. Wij kunnen niet controleren of dat gebeurd is of niet. Wellicht is het wel uitgelegd maar kan uw zoon zich niets meer herinneren door het "onder invloed" zijn.

Dat ouders hun kinderen geloven boven de politie is niets nieuws. De politie heeft echter geen enkele reden om te jokken over de omstandigheden en de toedracht.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: wok

Ongelezen bericht door Frans »

2 weken tussen "herkeuring wok" en je scooter weer een "tandje sneller laten lopen" is toch ruim voldoende tijd? Sterker nog, TS stelt dat de jongeman er aan stond te schroeven of "repareren".
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten