Ik had een korte vraag waar ik geen antwoord voor kon vinden online. mag je op de openbaren weg vanuit je kofferbak van je auto (derde rij zitplaatsen) filmen. Net zo als ze ziet bij shows zo als topgear. met de bekende land rover met de klep open en een camera naar achter toe.
Ik ga er vanuit dat je zo ie zo op een zitplaats moet zitten. mijn idee is om een eesten generatie volvo xc90 te gebruiken die voorzien is van een derde rang zitplaats. waar zon houding wel mogelijk zou zijn op een zitplaats. de foto van de landrover was gewoon een voorbeeld van het concept
Wie of wat wil je filmen?
Op de openbare weg of afgesloten filmset?
Waarom met een cameraman en niet met een vaste cameraopstelling?
Waarom, als het voor een film of evenement is, geen vergunning/ontheffing aanvragen?
Er zijn oude auto's die een zijdelingse zitplaats hebben, zit je op de zitplaats én kun je filmen naar achteren, bij de nieuwere is dit verboden. Maar welke ontheffing zou er dan van toepassing zijn?
Het filmen word hobby matig uitgevoerd. is daar ook een ontheffing voor nodig. of word dat gedoogt
Pim schreef: 12 apr 2022, 02:10
Als zou je een auto vinden met dwarsgeplaatste laatste stoel dan nog is de kofferklep niet gesloten. Daardoor is het kenteken niet leesbaar.
Het kenteken zou je eventueel wel tijdelijk verplaatsen naar een ander plaats kunnen bevestigen