Luchtbuks

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
JvanderZ
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 05 feb 2018, 02:15
Roepnaam: JvanderZ
Contact:

Luchtbuks

Ongelezen bericht door JvanderZ »

Ik wil graag met mijn vriend luchtbuks schieten op het terrein van zijn opa ten groote van denk 5 x 25 m2 vierkante meter. Het betreffende terrein is een moestuintje met andere moestuinjes eromheen van andere mensen met ongeveer net zo groot stuk land totaal 15 tuintjes.
Van wat ik begrijp mag ik van de wet op eigen priveterein schieren of toestemming van de eigenaar van het terrein.
Ik weet dat je luchtboeks mag vervoeren mits het in een speciale koffer of tas zit ongeladen.

Toch maak ik me zorgen dat ik in de problemen zal komen als ik dit doe

Oja de moestuintjes zijn verdeeld door ik dacht kippengaas hekken. om op hett terrein te komen moet je een zijweg in.

het terrein ziet er ongeveer zo uit "zie afbeelding"
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7421
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contact:

Re: Luchtbuks

Ongelezen bericht door SWAT »

Bent u meer- of minderjarig?
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1863
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: Luchtbuks

Ongelezen bericht door maestro »

Mits je 18 jaar of ouder bent is er officieel geen probleem. Je moet het deugdelijk verpakt, zodat het niet direct herkenbaar en bruikbaar is, en ongeladen vervoeren. Je zult uiteraard moeten zorgen dat je geen gevaar vormt voor mens en dier.

Hou er rekening mee dat mensen een geweer zien en de politie kunnen bellen, die er dan voor de zekerheid van uit zal gaan dat het een vuurwapen is.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
racefiets
Toplid
Toplid
Berichten: 363
Lid sinds: 22 mar 2011, 14:13
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contact:

Re: Luchtbuks

Ongelezen bericht door racefiets »

En maak gebruik van een degelijke kogelvanger. Zorg ervoor dat het kogeltje het eigen terrein niet kan verlaten.
Gebruikersavatar
Mir81
Toplid
Toplid
Berichten: 438
Lid sinds: 11 aug 2017, 16:10
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contact:

Re: Luchtbuks

Ongelezen bericht door Mir81 »

maestro schreef: 19 jan 2022, 02:18 Hou er rekening mee dat mensen een geweer zien en de politie kunnen bellen, die er dan voor de zekerheid van uit zal gaan dat het een vuurwapen is.
Vooral deze wordt vaak onderschat. Het is niet altijd direct te zien of iets echt is of niet. Denk hier goed over na. Je zal niet de eerste zijn die vuurwapens op z'n neus krijgt, omdat men het zekere voor het onzekere neemt.
Gebruikersavatar
speedo
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1400
Lid sinds: 15 mar 2014, 20:15
Geslacht:
Contact:

Re: Luchtbuks

Ongelezen bericht door speedo »

racefiets schreef: 19 jan 2022, 08:48 En maak gebruik van een degelijke kogelvanger. Zorg ervoor dat het kogeltje het eigen terrein niet kan verlaten.
ook niet als u de kogelvanger niet raakt
Never change a winning team
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2078
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Luchtbuks

Ongelezen bericht door Proost »

Los van het feit dat je bovenstaande in acht houdt en de passende maatregelen neemt. Een dergelijk moestuincomplex ligt ergens waar je het wapen naartoe moet verplaatsen. Meestal zijn deze inrichtingen ook niet heel erg deugdelijk afgebakend o.i.d dergelijks en kunnen mensen er vrij op en af.

Los van het feit dat de gemiddeld moestuinier er echt niet op zit te wachten om een verdwaald stuk lood/ijzer/plastic tussen zijn andijvie terug te vinden moet je je echt afvragen of je dit wel moet willen. Zoek ergens een goed omheinde achtertuin en zorg voor een deugdelijke kogelvang. Of beter nog, ga naar een schietvereniging.
Gesloten