Gehandicapte parkeerplaats, regels omtrent parkeren

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 54

Re: Gehandicapte parkeerplaats, regels omtrent parkeren

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Eens met Pim en Maestro; 1 x per 3 jaar een bon van €350,- maakt heel even indruk, 2 x per week een bon van €25,- voor hetzelfde feit maakt veel meer indruk..

En daar bovenop; als iemand 'slordig' boven een invalidenparkeerplaats hangt met z'n auto pieker ik er niet over om zo'n dure bekeuring uit te schrijven. Dat komt er ook nog eens bij..

'Als het klimaat geen constanten kent, kent het ook geen crisis..'

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 35

Ongelezen bericht door Mitch »

Wegslepen maakt pas indruk, maar dan is de gemeente aan zet (en soms de politie)

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:

Ongelezen bericht door Frans »

Pim schreef: 20 nov 2021, 01:42Want de pakkans is niet in lijn met de hoogte van de boetes.

<knip>

En ik heb niet het idee dat men daar er maar lekker op losparkeert.
Je haalt hier 2 verschillende dingen aan Pim. Uiteraard komt de "oeps" wel eens voor, die huisvrouw die het vak voor/na het bord in de rij vakken verkeerd beoordeeld enzovoort. Dan vind ik die boete ook te hoog maar spit.

Maar ik was de afgelopen weken veelvuldig in het Amphia ziekenhuis in Breda, een goed voorbeeld. Daar zijn ~ 20 vakken gereserveerd voor invaliden, sterker nog, het woord gereserveerd staat boven het bordje recht voor je voorruit als je parkeert. Van de 20 auto's zullen er 2 een kaart hebben gehad... misschien...

En DAT is een mentaliteitsprobleem want als ik in duitsland, luxemburg, oostenrijk of zwitserland kom waar aangelegde invaliden parkeervakken zijn, in rijen of niet, in garages, of niet, zie ik nooit een auto zonder kaart. Overigens is daar altijd ruim plaats.

Ik weet niet of ze in Duitsland opvallend vaker controleren maar de boetes zullen nooit hoger zijn inderdaad. Als je het mensen kunt leren met een beschikking van 20 euri, prima, maar zo werkt het hier niet... helaas.

En dus ook eens met @maestro
Frans
Beheerder

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 62

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Het Amphia ziekenhuis in Breda heeft meer problemen met handhaving. Niet alleen in de parkeergarage. Zo is voor de ingang naar het ziekenhuis een Kiss en Ride locatie netjes aangegeven met een bord conform RVV. Men handhaaft er niet en er staan dus gewoon auto's langdurig geparkeerd.

En het is zo eenvoudig. De wettelijke basis voor ‘Kiss & Ride' ligt in artikel 24, eerste lid, onderdeel d van het RVV1990. Daarin staat dat het verboden is te parkeren op een parkeergelegenheid, op een andere wijze of met een ander doel dan op het bord of op het onderbord is aangegeven.

De tekst van Kiss en Ride lijkt mij duidelijk. Dat is dus niet je auto parkeren en op bezoek gaan naar tante Annie of de arts in het ziekenhuis. Regelmatig is daar discussie met gastheren en - dames die wel mensen aanspreken die laden en lossen op de taxi-standplaatsen (bij gebrek aan K+R plaatsen die onterecht vol staan), maar verzuimen om volk dat parkeert op K+R-plaatsen weg te sturen.

Dan maar voor de deur in en uitstappen en de rijbaan blokkeren? Een zooitje juist omdat er niet gehandhaafd wordt.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:

Ongelezen bericht door Frans »

Eens René, overigens en offtopic, ze lossen het perfect op met die gratis pendeldienst!
Frans
Beheerder

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Moet je niet op het voetpad lopen. Al een keer meegemaakt dat zo'n karretje me van de sokken reed toen de bestuurder het verkoos om over het voetpad te rijden om de voordeur van het ziekenhuis te bereiken waar de rijbaan geblokkeerd was door....... juist, door allerlei automobilisten die de rijbaan blokkeerden omdat de K+R-plaatsen gebruikt waren als perkeerplaats. Toch wel een complex probleem al met al.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding

ReneMark
Lid
Lid
Roepnaam: Rene

Ongelezen bericht door ReneMark »

Ik ben het ook eens aangaande de pakkans, maar ook aangaande de mentaliteit van bestuurders. Zelfs de buurman moet ik minimaal 3x per jaar aanspreken niet in het vak te parkeren. Veel bestuurders keuren mij even, als een soort dokter die even bepaald of je wel of niet recht hebt op die plek, waarna ze rustig van wal steken met teksten al ziellepoot, sukkel, nepmanke en andere kwetsende teksten. En ik verzin dit dus niet. Dat ik kanker in mijn kop mag krijgen is ook iets waar ze zich niet voor schamen.

Ik ben dus onzichtbaar ziek. Ben gebruind en zie er gezond uit. Als ik mijn auto parkeer en een handhaver ziet mij kan ik er donder op zeggen dat ze wel even de kaart van voor en achter willen bekijken. Sterker, ik ben wel eens opgewacht teneinde de kaart te controleren. Ik heb er geen probleem mee, dat ter zijde. Maar ze willen allemaal toch even zeker weten of ik niet zelf die pasfoto erop heb geplakt. En ongegeneerd vragen sommige zelfs wat ik nou eindelijk mankeer.

Dan kan je wel uitleggen dat je een hersenaandoening hebt, secondaire Addison en andere zaken, maar dat helpt echt niet.

Achteraf ben ik eigenlijk altijd blij als iemand de kaart controleert. Dat is een teken dat er in ieder geval controle is. Nu nog de mensen er van overtuigen dat ik niet voor de lol die plaats heb. Dat het voor mij een noodzaak is.

En zeg nu eerlijk, zou jij zelf een gehandicapte parkeerplaats voor je deur willen hebben? Ik schaamde mij dood in het begin. Tenslotte wil je niet de hele buurt laten weten wat je mankeert.

Helaas is er hier in dit dorp in de avond geen handhaving en ben ik dus aangewezen op de politie. En ik begrijp dat dit 0 prioriteit heeft, met alle respect voor mijn situatie. Daarom schreef ik al dat ik met de gemeente in gevecht ga nu er eigenlijk geen verbetering in aantocht is voor de toekomst. En na 5 jaar mag je toch wel een keer mopperen denk ik ; )

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:

Ongelezen bericht door Skipperje »

Als handhaving niet de oplossing is, probeer dan de inrichting. Gewoon aan weerszijden een paaltje, zodat het niet mogelijk is deels op de parkeerplaats te gaan staan.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

ReneMark
Lid
Lid
Roepnaam: Rene

Ongelezen bericht door ReneMark »

Of zoals ik de gemeente al heb voorgesteld, Biggenruggen. Die werken naar mijn inziens prima en hoeven niet perse heel erg hoog te zijn. Als je er dan alsnog in staat heb je dit bewust gedaan.

Maar helaas staan bij de gemeente bij iedere casus de hakken in het zand, is mijn ervaring. Ik heb zelfs aangeboden ze zelf te bekostigen en te plaatsen. Die dingen koop je namelijk voor nog geen 40 euro de twee en lijm je zo op hun plaats.

We wachten het af.
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 21 nov 2021, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd

Plaats reactie