evenementenverkeersregelaars

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Ruudjw
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid sinds: 26 sep 2021, 11:59
Roepnaam: Ruud
Contact:

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door Ruudjw »

Pim schreef: 26 sep 2021, 21:00
Ruudjw schreef: 26 sep 2021, 19:36 Dan moet die aanwijzing wel worden gegeven. Die heb ik namelijk nooit gehad.
U noemde het feit dat u geen stopteken kreeg.
U kreeg wel een aanwijzing: u mocht niet passeren. Het ging u om de vorm: onheus bejegend (boos), beledigend ("idioot").

Verder wilde u weten of de verkeersregelaars bevoegd waren in de uitoefening van hun werk op de gestelde locatie.
Dat antwoord heeft u.
Ik heb nooit een aanwijzing of teken gehad. Ik stopte uit eigen beweging, om te zien hoe de situatie was.
Daarna kwam er een gif spuwende regelaar op mij af.

Dat ze daarna ook nog eens leugens gaan vertellen aan anderen.... daarmee hoop ik dat karma nog veel voor ze in petto heeft.
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14387
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ruudjw schreef: 26 sep 2021, 23:29 Ik heb nooit een aanwijzing of teken gehad.

Ik zit dit nu allemaal zo eens te lezen, maar ik krijg het gevoel dat u wel een aanwijzing hebt gehad, maar deze niet hebt gezien..want dan kan ik de reactie van de verkeersregelaar ook beter plaatsen..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Berichten: 1056
Lid sinds: 15 nov 2006, 15:58
Roepnaam: Mitchel
Locatie: Overal en (n)ergens
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door Mitch »

Ik wil het toch een beetje opnemen voor TS. Het is mij namelijk ook meerdere malen overkomen dat verkeersregelaars met een bakkie/smartphone/dichte ogen langs de weg staan, niet opletten (of met wegwerkers aan het praten zijn), en daardoor 'vergeten' een stopteken of wat dan ook te geven. Volgens mij zit de wet niet zo in elkaar dat een verkeersregelaar, gezien zijn kleding, aangezien kan worden voor een slagboom waar je moet stoppen om instructies te vragen.

Ze zullen er niet voor jan met de korte achternaam staan, maar ze moeten dan wel actief verkeer regelen en dus ook opletten. Geen stopteken krijgen zou voor mij in ieder geval betekenen dat ik kan doorrijden.

Juridische antwoorden zijn verder al gegeven.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door Pim »

De discussie ging niet over of hij terecht of onterecht was tegengehouden IVM HET NIET GEGEVEN STOPTEKEN.

De vraag was of ze bevoegd waren op een N-weg het verkeer te regelen

TS heeft geen boete gehad voor zover wij weten voor het niet stoppen. TS is zelf gestopt bij het zien van de regelaars dus daar zat het hem ook niet in. Ook was hun aanwezigheid op tijd opgemerkt door TS.

Het gaat om wat er daarna gebeurde (na het stoppen). De bejegening en hoe TS zijn gram kan halen nadat de verkeersregelaar zijn gram gehaald heeft door het bij de organisatie te melden. En om wat de organisatie daarna er mee deed.

Dat zal TS dus óók via de organisatie moeten laten lopen.

Verdere politie aangelegenheid is er nu niet maar pas zodra één van de partijen aangifte doet of een proces-verbaal volgt. En dat laatste (pv) lijkt niet het geval (en lijkt mij ook niet te gaan gebeuren) want TS is gestopt bij het zien van de regelaars.

@Mitch heeft gelijk als de regelaar niet oplet, TS door reed, en later een proces-verbaal kreeg omdat de regelaar meende dat er niet aan een stopteken werd voldaan of iets dergelijks.

Wel moet ik zeggen dat de regelaar geen fysieke blokkade hoeft te vormen door vóór een voertuig te gaan staan. Er is gestopt, er is mondeling meegedeeld dat TS niet verder mocht daar ontstond discussie bij.

Over de toon die de muziek maakt en achteraf wil TS iets richting via politie ondernemen. Dat kan alleen in de richting van een aangifte van belediging.
Gebruikersavatar
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Berichten: 6105
Lid sinds: 18 jul 2004, 16:06
Locatie: Ulvenhout
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Aangezien de primaire vraag beantwoord is (mag een evenement verkeersregelaar verkeer regelen op een N-weg) en er ook adviezen zijn gegeven over hoe om te gaan met de mogelijke onheuse bejegening (we horen slechts een kant van het verhaal) lijken mij de vragen beantwoord en sluit ik dit topic
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gesloten