Domme actie (en gefilmd worden)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
RobB
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid sinds: 19 sep 2021, 12:48
Roepnaam: Rob
Contact:

Domme actie (en gefilmd worden)

Ongelezen bericht door RobB »

Week geleden domme actie gedaan in mijn leasewagen. Door grote verbouwing verkeerssituatie sloeg mijn navigatie op hol. Na een half uur na mijn afspraak nog steeds niet op de goede weg. Ik reed een oprit op van een autowg en dacht dit komt ook niet goed. Stil gestaan, om heen gekeken in de verste verte niemand te zien dacht ik. Stukje achteruit en via de middenberm naar de afrit. Echter toen ik bij de afrit stil stond voor het stoplicht zag ik aan de overkant op de oprit iemand met zijn telefoon alles filmen. Later alles nog eens nagezocht over filmpjes en handhaving. Ik schrok me wild. Volledig bewijs voor actie politie. Invordering EMG, dit doe ik dus nooit meer weer. Nu een week hoge bloeddruk en slecht slapen en ondertussen doorgaan met mijn werk (waarvoor ik ook de leasauto gebruik) Vraag is wat kan ik verwachten.

Kan ik verwachten dat elk moment de politie aan huis komt om mijn rijbewijs te vorderen?
Heeft het zin om contact te zoeken met het VHT om de consequenties direct te ondergaan?
Ondertussen mijn zoon die in een tussenjaar zit alvast bereid gevonden om te chauffeuren uiteraard tegen vergoeding.
Verder alvast een doorlopend krediet laten aanmaken voor kosten boete (ik denk 1200 euro 3 feiten 400) en een EMG cursus 1267 euro.

Situatie: 40 jaar in bezit rijbewijs, laatste boete 2013 van 59 euro snelheid.
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9145
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Domme actie

Ongelezen bericht door Skipperje »

Voor het alleen het keren op een autosnelweg zie ik nergens staan dat dat tot een emg leidt. Ik zou mij niet zo druk maken en eerst afwachten. Ik acht de kans groter dat je er niets van hoort dan dat je er wel iets van hoort.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Qoenn
Lid
Lid
Agent
Berichten: 115
Lid sinds: 29 mar 2013, 09:58
Contact:

Re: Domme actie

Ongelezen bericht door Qoenn »

Ik zou eerst beginnen met rustig ademhalen.. Ik verwacht dat tegenwoordig iemand zo'n actie eerder filmt om deze op Dumpert te plaatsen, dan om deze aan de politie te overhandigen. Het zal waarschijnlijk allemaal zo'n vaart niet lopen en daarnaast zou het juridisch ook nog eens behoorlijk lastig kunnen worden. Concreet antwoord op: 'Wat kan ik verwachten?'. Geen idee, wij hebben geen glazen bol en dus zal het afwachten zijn. Maar ik vermoed zelf dat het allemaal wel mee zal vallen.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Domme actie

Ongelezen bericht door Pim »

Ik kan de post moeilijk serieus nemen, na het stuk dat begint met 'Ondertussen' gelezen te hebben.

Tip: leer hoe je navigatie werkt.
Leer hoe omleidingsroutes te activeren in je navigatie. En als je dat niet kunt of niet kunt instellen: rij op de gok (of op de stand van de zon) weg van de plek en negeer daarbij je navigatie.

Na een tijdje zal je ver genoeg zijn weggereden en kun je weer afgaan op de herberekening van je route van de navigatie. Mits je natuurlijk in de juiste richting bent weggereden van de wegversperring.

En al klopt de navigatie niet met de actuele situatie... uitzoomen kan altijd, kijk dan welke weg verderop op je route ligt (voorbij de aangepaste wegensituatie) en rij op basis van de ANWB borden naar zo'n weg. (Bijvoorbeeld A58/A59).

Als het zelfs met navigatie aan boord niet lukt... kijk dan eens een weekend in een atlas of wegenboek. Zo complex is Nederland toch niet?
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1181
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contact:

Re: Domme actie

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Installeer de gratis navigatie app Waze op je telefoon.
Bijna dagelijks updates en weinig kans om verkeerd te rijden
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Domme actie

Ongelezen bericht door Frans »

Gebruik Google maps, geen kans om verkeerd te rijden.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Vent
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1218
Lid sinds: 03 nov 2007, 17:10
Geslacht:
Contact:

Re: Domme actie (en gefilmd worden)

Ongelezen bericht door Vent »

Daarbij komt dat voor een EMG de identiteit van de bestuurder met voldoende zekerheid moet zijn vastgesteld. Meestal is dit pas na staandehouding het geval.
Gesloten