Bord invalidenparkeerplaats niet gezien

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16658
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Bord invalidenparkeerplaats niet gezien

Ongelezen bericht door Frans »

racefiets schreef: 13 aug 2021, 10:17maar je kan het een gemeente knap lastig maken als je daar zin en tijd voor hebt.
Ik kan putten uit een rijke bron aan persoonlijke ervaringen, altijd leuk voor een avond anekdotes. Bottomline, iemand verzint binnen een gemeente "iets"... en het maakt geen bal uit "wat"... een parkeerverbod bij een informatiebord/gelegenheid, aangegeven middels gele geblokte stoeprand, letterlijk aan de overkant van de straat bij handhaving. Reden, "we willen niet dat mensen daar gaan parkeren"... Nee, dat is in ieder geval duidelijk, maar wat is dan ook alweer de definitie van parkeren? Want als de bestuurder op het bord gaat kijken, dan parkeert hij toch ook? Volgens die gemeente is dat dus NIET het geval, nagevraagd en bevestigd door verkeerskundigen... dussss.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14417
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Bord invalidenparkeerplaats niet gezien

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Heerlijk! En zo kl*ten we maar wat aan met z'n allen..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

racefiets
Toplid
Toplid
Berichten: 367
Lid sinds: 22 mar 2011, 14:13
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contact:

Re: Bord invalidenparkeerplaats niet gezien

Ongelezen bericht door racefiets »

Ach, bij mij heeft de gemeente bijna een herinrichting van de straat opnieuw moeten doen. Een architect had het niveau van de nieuwe stoep bepaald ter hoogte van een paar verlaagde inritten. Kwamen we pas achter nadat de riolering en alles al in de grond lag en ze met de bestrating begonnen. Nadeel is dat alle huizen in de straat een betonnen blok hebben bij de voordeuren die aansluit op de stoep. Iedereen had opeens een randje van 5 a 10 cm voor het beton en alle bestrating in de voortuinen lag opeens te hoog.
Nou is mijn vrouw slecht ter been dus toen heb ik me even in het bestek verdiept. Uiteindelijk heb ik het er maar bij gelaten nadat ze mijn voortuintje 2 keer opnieuw bestraat hebben en een verhoging hebben aangelegd zodat er geen rand met struikelgevaar meer was. Als ik had gewild had ik ze het werk opnieuw kunnen laten doen, bestek en uitvoering klopte voor geen meter.
Een half jaar later lag er een boom tegen de garage van de buurman en de gemeente was heel verbaasd. (en dat terwijl ze al gewaarschuwd waren tijdens de uitvoering dat het weg zagen van zoveel wortels problemen op ging leveren)
Gesloten