Honda MTX 80 R2 omkeuren van lichte duitse motorfiets naar bromfiets

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Kyokushinkai
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: John

Honda MTX 80 R2 omkeuren van lichte duitse motorfiets naar bromfiets

Ongelezen bericht door Kyokushinkai »

Goedenavond ,

Ik heb ook een vraag ik ben in het bezit van een Honda MTX80 R2 een lichte 80 cc motorfiets dus. Nu is mijn vraag kan ik deze om laten keuren naar een bromfiets ? Ik heb er een bromfiets blok bij van een andere Honda die precies past. En waar door hij dus ook maar 45 km per uur rijd. Ik heb de Duitse invoerpapieren er gewoon bij trouwens. Ik hoor graag iets van iemand ...

Alvast hartelijk dank ,

Groet John :like:

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 54

Re: Honda MTX 80 R2 omkeuren van lichte duitse motorfiets naar bromfiets

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Opnieuw laten keuren kan altijd, maar:
als de 'brommer' geen EU typegoedkeuring kent wordt het een individuele keuring en die is hartstikke duur.

Breng je 'm terug naar een bestaand model dat al goedgekeurd is door de EU, dan zie ik veel minder problemen, maar ik vrees dat dit project je veel meer problemen oplevert en geld gaat kosten dan het ding wegdoen en gewoon een 'kant en klare' brommer te kopen.

Ik adviseer je contact op te nemen met de RDW en hen tot in detail de info voor te schotelen; zij kan je dan vast wel vertellen of een 'simpele EU-keuring' er in zit..

'Ik heb niet een tekort aan talent, ik zwem in een te kleine vijver..'

Plaats reactie