surveillant naar agent

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
jobvraagt17
Infopolitie Gast

surveillant naar agent

Ongelezen bericht door jobvraagt17 »

Ten eerste, Bedankt voor het lezen,

Ik ben 17 op 25 augustus (over een paar jaar, ik ben aan het uitzoeken of politie wel kan.), waardoor ik 17 ben voor de Oktober opleidingen, Ik zou graag als MBO-2 surveillant bij de politie willen beginnen, en dan snel doorgroeien naar agent, Ik had al een mailtje gestuurd naar info@politie, maar dat vond ik een vaag antwoord, Ze zeiden dat ik dan minimaal 2 jaar werk ervaring nodig had voordat dat kon. Wat ik snap, maar niks meer.
Maar hoe zit dat dan, Wordt dat dan aangeboden door een hoger iemand? Of kan je je dan inschrijven voor zo'n training? En hoelang duurt zo'n training?
Ik heb ook nog een laatste vraag,
Ik heb een missend deel van mijn hart, een hartklepje,
Ik heb er zelf geen last van, Ik ben een actieve sporter geweest, maar heb er nooit last van gehad, Zou ik nog steeds goedgekeurd worden?

Dankjewel.
-job
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7447
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: surveillant naar agent

Ongelezen bericht door SWAT »

Als je binnen de politie door wilt groeien naar een andere functie dan zul je moeten voldoen aan de eisen die aan die functie worden gesteld. Vaak vereist dit een aanvullende opleiding. Die kun je niet zelf zomaar gaan volgen op eigen initiatief. Je zal dan eerst daarvoor geselecteerd moeten gaan worden.
Vraag aan je huisarts of jou hart probleem gevolgen kan hebben bij een medische keuring.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
jobvraagt17
Infopolitie Gast

Re: surveillant naar agent

Ongelezen bericht door jobvraagt17 »

Dankjewel!
Ik zal aan mijn huisarts dat vragen, Is het het waard om surveillant te worden, als je uiteindelijk agent wilt worden?
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 21 apr 2021, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
KaaDee
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1309
Lid sinds: 28 mar 2012, 23:19
Contact:

Re: surveillant naar agent

Ongelezen bericht door KaaDee »

jobvraagt17 schreef: 21 apr 2021, 01:38 Is het het waard om surveillant te worden, als je uiteindelijk agent wilt worden?
Heel eerlijk? Nee. Er zijn op dit moment héél veel collega's die al jaren zitten te wachten om een opleiding te volgen. Die mensen is jaren geleden al beloofd dat doorstroming mogelijk is, maar bonden en werkgevers hebben pas heel recent (19 april) een akkoord bereikt voor de eerste groep. Iedere medewerker die vanuit een functie Surveillant door wil groeien naar Agent, moet een opleiding volgen. En iemand die een opleiding volgt, is niet inzetbaar op zijn/haar eigen plek. Daarnaast heeft de werkgever eerst de opleiding voor Surveillant al moeten betalen en daarna ook nog eens een opleiding tot Agent. Voor datzelfde geld had men ook een externe kandidaat direct tot Agent op kunnen leiden...

Dus nee, mij lijkt het niet de moeite waard. Bekijk goed wat je wil doen en welke functie daarbij past. Solliciteer daarvoor en accepteer dat het misschien nog iets langer duurt. Dat is niet erg, want 17 jaar is wel érg jong en de kans om direct aangenomen te worden is niet al te groot. Succes met je keuze!
Oost-Nederland | GLM
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11072
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: surveillant naar agent

Ongelezen bericht door Hilde »

Ter aanvulling: dan kan je beter een aanvullende opleiding zelf gaan doen (vmbo-t of mbo) om aan de selectie eisen voor agent te voldoen en dan direct solliciteren voor die functie.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
jobvraagt17
Infopolitie Gast

Re: surveillant naar agent

Ongelezen bericht door jobvraagt17 »

Hilde schreef: 21 apr 2021, 13:11 Ter aanvulling: dan kan je beter een aanvullende opleiding zelf gaan doen (vmbo-t of mbo) om aan de selectie eisen voor agent te voldoen en dan direct solliciteren voor die functie.
Ja! Dat ben ik nu van plan, Ik wil eerst een beveilingsopleiding doen voor een jaar, en dan dat jaar daarop agent worden, aangezien ik nu VMBO-TL doe, kan ik met dat diploma agent worden.
Gebruikersavatar
Joey
Lid
Lid
Berichten: 90
Lid sinds: 15 jun 2011, 20:31
Roepnaam: Joey
Geslacht:
Leeftijd: 30
Contact:

Re: surveillant naar agent

Ongelezen bericht door Joey »

Hilde schreef: 21 apr 2021, 13:11 Ter aanvulling: dan kan je beter een aanvullende opleiding zelf gaan doen (vmbo-t of mbo) om aan de selectie eisen voor agent te voldoen en dan direct solliciteren voor die functie.
Kleine tip, je mag tegenwoordig ook met een MBO toelatingstoets van het NTI solliciteren.
Zelf ben ik gestopt als surveillant ivm de zeer slechte doorstroom, ben nu echter wel bezig met de sollicitatie naar agent :wink:

Mijn tip: Ga niet als surveillant als je uiteindelijk als agent wilt doorstromen.
Gr, Joey ;)!

Stap 10
Gebruikersavatar
KiralyKecske
Infopolitie Gast

Re: surveillant naar agent

Ongelezen bericht door KiralyKecske »

Van wat ik van surveillanten, oud-surveillanten en surveillanten in opleiding begrijp kan doorstromen in het gunstigste geval alsnog een paar jaar duren. Afhankelijk van de eenheid waar je wordt geplaatst kan dat betekenen dat je jaren lang op een cellengang als arrestantenverzorger loopt of met het verkeershandhavingsteam elke dag verkeerscontroles uitvoert. Uiteraard is dat heel nuttig werk en als het je ding is zul je het er naar je zin hebben, maar als je de capaciteiten hebt om agent te worden kun je je ook gaan vervelen.
Qoenn
Lid
Lid
Agent
Berichten: 115
Lid sinds: 29 mar 2013, 09:58
Contact:

Re: surveillant naar agent

Ongelezen bericht door Qoenn »

Solliciteer op de functie die je wilt, niet op de functie die je als opstapje wilt gebruiken en binnen korte tijd weer hoopt te verlaten. Voor jou staan nog tig anderen te wachten op zo'n zelfde soort doorstroom. Die tig anderen zitten ook al tig jaar langer bij de politie.. Mag jij raden wie er als laatste en als eerste aan de beurt is als het gaat om doorstromen.

Vergelijkbaar: Er zijn genoeg collega's die vanuit hun rang als hoofdagent door willen stromen naar brigadier. Inmiddels zijn er loopbaanpaden waarbij het e.e.a. is vastgesteld voor die collega's, maar ik kom vanuit de (niveau 5) opleiding direct als brigadier van school af. Wanneer ik nu als hoofdagent zou solliciteren, omdat ik brigadier wil worden, dan kan ik dat de eerste 10(?) jaar wel vergeten omdat er nog ontzettend veel collega's voor mij zijn. Overal is natuurlijk een 'tenzij' of een uitzondering op te bedenken, maar ik sluit af waarmee ik ook begon: Solliciteer op de functie die je wilt en voor de eerste paar jaar ook wilt blijven doen.
Gesloten