Blonde schreef: 09 nov 2020, 11:35
Ik vind wel degelijk dat dit ook een zaak is voor de politie. De politie is immmers in eerste instantie degene die het verslag schrijft. Ze geven aan het OM door als er aangifte is gedaan en het OM vervolgd iemand, gebasseerd op wat er in het politie verslag staat en of het nut heeft.Zowel slachtoffer, als de politie kan liegen in het verslag. De verdachte staat hier in kansloos omdat die als de slechterik wordt gezien.
Wanneer de politie niet zelf getuige was van het strafbare feit neemt de politie een aangifte op en verhoort de verdachte. Bijna altijd/heel vaak wordt de aangifte niet door dezelfde politiemedewerker gedaan als het verhoor van de verdachte. DUS dat zijn twee verschillende personen.
De verdachte mag verklaren wat hij wil (en zelfs zwijgen). Waarom zou de politie partij kiezen. De verdachte hoeft zelfs zijn verklaring niet te tekenen als hij het er niet mee eens is. De politie weet heus wel dat sommige slachtoffers geen slachtoffer zijn maar de aanstichter.
Volgens u is de politie dus partijdig.
Hoe onpartijdig bent u?
Kent u elke letter van het dossier?
Of alleen de versie die u vriendin uw verteld?
In dit geval was moeder sowiezo al kansloos aangezien de politie meteen over haar strafblad begon wat uiteraard uiterst onprofessioneel is ineen situatie waar moeder zojuist is bedreigd, overstuur en aangifte wil doen.
In principe hoort dat ook niet.
Maar ik ken ook situaties waarin mensen de vermoorde onschuld spelen en dan doen voorkomen alsof zij heilig zijn.
Dan kan het wel eens in een context voor duidelijkheid zorgen en de ruis uit een verhaal halen dat wordt opgedist. Ik was er niet bij, en u ook niet. Ik weet de exacte context niet, u ook niet.
Politie hoort neutraal te zijn ook al heeft iemand een strafblad. Ze moeten naar dat moment, situatie kijken en niet andere zaken erbij halen, wat ze dan op dat moment opvragen over moeder.
Eens, met de eerste zin.
Maar bij elke melding wordt gekeken naar iemands antecedenten. Uit veiligheid, maar ook om te weten met wat voor een persoon je te maken hebt. Dat is niks bijzonders. En zeker niet verboden of laakbaar.
Dat zou betekenen dat jan alleman een misdaad tegen moeder en kind kan plegen maar moeder heeft geen rechten want.. ze heeft een strafblad en de politie mag der niet.
Onzin. Dat is uw conclusie. Net als het uw conclusie is dat de politie bevooroordeeld is, net als het OM en straks de rechter ook nog. Wel een toeval dat alle bevooroordeelden van politie, OM en rechtbank zich treffen in deze casus.
Ik geloof er niks van.
Het gebeurt wel degelijk dat het OM donders goed weet dat een zaak kansloos is maar toch geld, energie, tijd insteekt. Puur omdat ze willen dat die persoon toch nog een soort van straf krijgt inplaats van het meteen seponeren
Als u eens wist hoeveel zaken er geseponeerd worden zou u dit niet zeggen.
Als er geen zaak is is er geen zaak.
Er is hier al aangegeven door meerderen dat een taakstraf van 1 uur niet kan en een fout moet zijn. Maar u blijft er maar op terugkomen en noemt iedereen in de keten bevooroordeeld. En hoe is het met uzelf?