Scooter (miskoop)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Nike123
Infopolitie Gast

Scooter (miskoop)

Bericht door Nike123 »

Hallo,
Ik heb een scooter overgekocht via marktplaats. Ze zeiden dat de scooter goed liep, test rit mee gemaakt buitenkant zag er goed uit. Na 2x rijden viel die uit en bleek er aan de binnenkant van alles los te zitten en anderdelen die misten. Nu blijken ze me deze scooter verkocht te hebben met het merk btc riva maar blijkt het een heel ander merk te zijn die ook nog veel minder waard is, nu krijg ik echter geen reactie meer van de verkopers want eigenlijk ben ik gewoon opgelicht.. zou ik hier nog iets mee kunnen doen?

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 56

Re: Scooter

Bericht door taxikemperman »

Weinig. Is dit van een particulier gekocht of van een zaak? Bij een zaak heeft u nog een kans, maar bij een particulier is het garantie tot de deur
U heeft er mee proef gereden en de brommer uitgebreid kunnen (laten) onderzoeken. U had dus ook de kans om de binnenkant te bekijken.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Pim »

Los van wat mijn voorganger zegt: welk bewijs heeft u van uw bewering: merk A belooft een merk B gekregen?
Als koper heeft u ook een onderzoeksplan.
Heeft u het te kopen object ondrrzocht?
Framenummer en kenteken ingevoerd op controle sites op internet zoals ovi.rdw.nl.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

Welk merk stond er op het kentekenbewijs? Hoort het vin van de bromfiets ook inderdaad bij het kenteken wat op de scooter zit?
Als het merk genoemd in de advertentie overeenkomt met het merk op het kentekenbewijs is er zeker geen sprake van oplichting.
Civiel rechterlijk gezien dient de verkoper de aanstaande koper te informeren over de hem bekende gebreken. Anderzijds dient de koper ook voldoende onderzoek te verrichten voordat hij koopt. Als u het onderzoek beperkt tot een korte proefrit en een summiere inspectie van de buitenkant dan is dat risico voor u. Bij één particuliere aankoop is er inderdaad garantie tot de deur.
Geen politie zaak dus tenzij er geknoeid is met het kenteken.
Stay safe out there.

Gesloten