Is het nu mogelijk om gratis te parkeren met Scanly. Je parkeerd en betaald niet.
De App dwaarschuwt als de scan auto langs komt zodat je dan als nog betaald.
https://www.scanly.nl/
Gratis parkeren met de Scanly App?
Moderator: Moderatorteam
Re: Gratis parkeren met de Scanly App?
Bedankt voor deze ongevraagde advertentie.
Ik wil een NEE/NEE sticker op mijn browser
Ik wil een NEE/NEE sticker op mijn browser
PDC | DICT
Of het kan, geen flauw idee, de techniek gaat hard. De naam lijkt heel erg op scamly en dan zou de appmaker er ook heel veel beter van worden.
Maar even ervan uitgaande dat het wel werkt, dan zit je al gauw in dezelfde richting van een technisch hulpmiddel wat parkeerbelasting frustreert zoals destijds met die blauwe schijf en dat ingebouwde klokje. Een rechter vond daar ook iets van en dat was heel vlug afgelopen.
Ik denk als ik Amsterdam ben en aan het einde van de dag een lijst opvraag van alle auto's die exact 15 seconden hebben geparkeerd, terwijl ze door mij zijn gescand... dat ik er met een gerust hart van uit kan gaan dat die de Scanly hebben gebruikt dus... toch? Dan kan ik ze dus een naheffing sturen voor het volle dagtarief. Kan in Amsterdam en een groot aantal andere gemeente al volledig automagisch...
Edit: @KaaDee

Maar even ervan uitgaande dat het wel werkt, dan zit je al gauw in dezelfde richting van een technisch hulpmiddel wat parkeerbelasting frustreert zoals destijds met die blauwe schijf en dat ingebouwde klokje. Een rechter vond daar ook iets van en dat was heel vlug afgelopen.
Ik denk als ik Amsterdam ben en aan het einde van de dag een lijst opvraag van alle auto's die exact 15 seconden hebben geparkeerd, terwijl ze door mij zijn gescand... dat ik er met een gerust hart van uit kan gaan dat die de Scanly hebben gebruikt dus... toch? Dan kan ik ze dus een naheffing sturen voor het volle dagtarief. Kan in Amsterdam en een groot aantal andere gemeente al volledig automagisch...

Edit: @KaaDee
Frans
Beheerder
Beheerder
- taxikemperman
- Deskundige
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 56
Als ik dit filmpje bekijk, dan moet je dus je smartphone p het dashbord recht overeind plaatsen in een bepaalde opnamemode. Ik zie de eerste ingeslagen ruiten al komen.
Daarnaast is het de vraag of de scanbrommer in Amsterdam wordt herkent.
-
- Stamgast
- Roepnaam: Dennis
- Geslacht:
- Leeftijd: 34
Een oud-collega van mij schreef daar een goede blog over: https://blog.iusmentis.com/2020/09/14/d ... voorkomen/
Hoofdbaan: Digitaal rechercheur
Bijbaan: Politievrijwilliger
Bijbaan: Politievrijwilliger
-
- Lid
- Roepnaam: Martijn
- Geslacht:
Een soort Flitsmeister voor mensen die te aso zijn om een paar euro neer te leggen voor de al beperkte parkeerruimte in veel grote steden soms vergeten dat hun parkeertijd al om is.
- Hilde
- Moderator
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 54
taxikemperman schreef: ↑16 okt 2020, 12:47 Als ik dit filmpje bekijk, dan moet je dus je smartphone p het dashbord recht overeind plaatsen in een bepaalde opnamemode. Ik zie de eerste ingeslagen ruiten al komen.
Hahaha...
Dat is alleen om het filmpje aantrekkelijk te maken.
Je geeft in de app de locatie aan waar je auto staat.
Daarop reageert de app.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- zijlvaart67
- Moderator
- Roepnaam: העזה
- Geslacht:
- Leeftijd: 53
Martijngamer schreef: ↑16 okt 2020, 14:45 Een soort Flitsmeister voor mensen die te aso zijn om een paar euro neer te leggen voor de al beperkte parkeerruimte in veel grote steden soms vergeten dat hun parkeertijd al om is.
Een paar euro? Het bordeel zelf is goedkoper dan je auto er voor de deur parkeren..
'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'