Nachtlevering bedrijfsbus

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Flier
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Flier

Nachtlevering bedrijfsbus

Bericht door Flier » 08 sep 2020, 12:53

Voor mijn deur is er iemand die een plekje claimt voor zijn bedrijfsbus.
Hij wisselt zijn personenauto om voor zijn bus als hij terug komt van werk en omgekeerd als hij weg gaat.
Van de Gemeente heb ik reeds vernomen dat dit geen claimen is maar gewoon parkeren. De bus is ook niet groter dan 6 m x 2,5 hoog.

Affijn. Ik heb er niet zo veel problemen mee dat die bus daar staat. Maar hij heeft minimaal 1 keer per week een nachtlevering.
Dit houdt in dat er rond 02:30 uur naast deze parkeerplaats (op de stoep) een grote bus wordt gereden van de koerier die de bedrijfsbus bevoorraad.
Aangezien ik met mijn raam open slaap wordt ik hier wakker van. De eerste keer dacht ik dat er ingebroken werd in de bus en had bijna de politie gebeld.
Maar het zag er allemaal iets te relaxed uit voor een inbraak. Affijn ... motor uiteraard gewoon aan laten staan, beide schuifdeuren met geweld open, alle lichten aan van beide bussen en overladen. Dan weer met een flinke klap beide deuren dicht. Al met al duurt dit zo'n 15 a 20 minuten.
Maar ik ben inmiddels klaar wakker. Redelijk irritant.

Mijn vraag is dus: Mag dit in een gewone woonwijk?

Graag jullie reactie. :)

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Re: Nachtlevering bedrijfsbus

Bericht door maestro » 08 sep 2020, 14:06

U kunt de gemeente afdeling handhaving bellen. Nachtelijke bevoorading kan verboden zijn en/of beperkt door geluidsnormen. Maar het parkeren op de stoep mag uiteraard zo-ie-zo niet.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Flier
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Flier » 08 sep 2020, 15:44

Die heb ik al gebeld. Ze zeggen dat ze niet gaan over wat er in de nacht gebeurd. Ze surveilleren niet 's-nachts.
Ook doen ze daar geen uitspraken over.

Flier
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Flier » 08 sep 2020, 15:57

Zojuist nog even gebeld met de Gemeente.
Zij geven aan dat er Gemeentelijk over nachtlevering zijn afgesproken.
Maar overlast is uiteraard niet toegestaan. Ruim begrip.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 08 sep 2020, 16:02

Flier schreef:
08 sep 2020, 15:44
Die heb ik al gebeld. Ze zeggen dat ze niet gaan over wat er in de nacht gebeurd. Ze surveilleren niet 's-nachts.
Ook doen ze daar geen uitspraken over.
Belachelijke uitspraak.

Er is in de wet- en regelgeving geen beperking vwb tijd van handhaving van regelgeving waarin de gemeentelijke BOA's aangewezen zijn als toezichthouder, zoals de APV.

Zij zijn dus 24/7 bevoegd tot handhaven van hun regelgeving, zoals die APV.

Het feit dat zij op bepaalde tijdstippen niet aanwezig zijn doet hier niets aan af. En het is al helemaal belachelijk dat zijn geen uitspraken doen over een geschetste situatie enkel omdat dit feit zich voordoet buiten hun tijdvak van surveillance.

Ik zou eens vragen voor de grap of u een boom in de tuin mag omzagen. Het antwoord zal ongetwijfeld "Neen" zijn. Daarna zou ik vragen: "En als ik het 's nachts doe, dan mach het wel toch?"
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contacteer:

Bericht door taxikemperman » 08 sep 2020, 16:15

Misschien een gekke vraag, maar heeft u de buurman zelf al aangesproken?
Als u gewoon eens langs gaat en hem op een vriendelijke toon uitlegt dat u last heeft van het overladen en of ze de motor uit willen zetten en iets zachter willen doen?
Mogelijk heeft hij daar begrip voor en weet hij niet dat u het als overlast beschouwd.
Anders als dit niet helpt de eerstvolgende keer de koerier zelf aanspreken (dus even in uw ochtendjas naar buiten) en op een vriendelijke toon uitleggen dat u er last van heeft.
Mocht ook dat niet helpen dan een klacht indienen bij de baas van de koerier

Flier
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Flier » 08 sep 2020, 16:30

Ik heb de overbuurman al aangesproken. Dat gebeurde nadat ook nog een keer tot 3 uur snachts het alarm van de betreffende bus bleef afgaan.
Toen heb ik hem gewoon gebeld. Via via had ik zijn tel.nr. te pakken gekregen.
Afijn. De overbuurman vind dat hij in zijn volste recht staat om daar te parkeren en het plekje te claimen en vindt mij reuze irritant.
Omdat ik van de Gemeente niets terug hoorde heb ik ook het bedrijf gebeld wat groot op de betreffende bus staat.
Die hebben het betreffende koeriersbedrijf contact met mij laten opnemen en vinden het heel vervelend dat ik overlast hiervan ervaar.
Ze willen dat ik contact met hun opneem nadat ik weer wakker wordt en willen er alles aan doen om de overlast tot een minimum te beperken. Dus dat is allemaal heel prettig.
Na heel veel aandringen heb ik vanavond een afspraak met de overbuurman.
Voordat ik dit gesprek inging was ik benieuwd of nachtleveringen zijn toegestaan midden in een woonwijk.
De betreffende BOA heeft namelijk over nachtleveringen niet veel gezegd. Bij navraag zojuist bij de Gemeente blijkt dat hier geen regels over zijn vastgelegd. Dus het mag gewoon.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 08 sep 2020, 16:38

Dat iets mag en niet verboden is wil niet zeggen dat er ook overlast door mag ontstaan.

En ook het mogen veroorzaken van overlast is niet aan tijd gebonden.

Sommigen menen dat je vóór 22:00 uur niets te klagen hebt over overlast. Dat is een opvatting die niet bij wet ondersteund wordt. Al zal de drempel om in te grijpen vaak wel ergens rond dat tijdstip liggen, wat niet wegneemt dat je alles moet accepteren vóór dat tijdstip.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Flier
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Flier » 08 sep 2020, 16:51

Fijn dat u dat nog even zegt.
Was het maar voor middernacht!
Ik heb met de koerier (die aanlevert) ook geprobeerd om hierover afspraken te maken.
Maar helaas leveren ze alleen aan de betreffende bedrijfsbussen tussen middernacht en 06:00 uur.
Tot nu toe elke keer rond 02:30 uur.
Ik hoop dat we er vanavond uit komen en dat alles een beetje redelijk verloopt.
Ik ben ietwat huiverig voor dit komende gesprek. Ik alleen tegen 3 leden van de familie.
De buschauffeur (zoonlief) was nogal erg groot, boos en weinig toeschietelijk.

Proost
Superlid
Superlid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 08 sep 2020, 17:09

Je kunt ook even na gaan of buurtbemiddeling aangeboden wordt in jouw gemeente. Wordt ook door hen gefinancierd. Je kunt dan in gesprek, 1 op 1, met je buurman en een of twee bemiddelaars. Werkt in heel veel gevallen uitstekend.

Flier
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Flier » 08 sep 2020, 17:22

Bedankt dat ga ik zeker even doen!

r0n.
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67
Contacteer:

Bericht door r0n. » 08 sep 2020, 18:53

In veel gemeenten mogen voertuigen hoger dan 2.40m niet overal geparkeerd worden, mogelijk geeft dit een opening.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Flier
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Flier » 19 sep 2020, 13:17

Nou inmiddels het gesprek met de ouders van degene met de bedrijfsbus gesproken en mijn probleem duidelijk gemaakt.
Al mijn gegeven opties waar de bus beter kon staan en minder overlast zou geven zijn van tafel geveegd. Ook de bus parkeren voir hun eigen huis uiteraard. Ze hebben de bus juist hier gezet omdat hun buren er liever niet op uit keken. Ja ...

Ook kunnen ze niet aangeven wanneer de bus wordt bevoorraad. Dan zou ik nog kunnen kiezen tussen oordopjes (met mijn gevoelige oren niet ideaal) of om elders te gaan slapen. Maar ja ... dat kunnen ze niet.

De koerier aanspreken was ook geen goed idee. Verbaal agressief en hij heeft mij gefotografeerd. Beetje intimiderend. Ook contact met het koeriersbedrijf gehad. Die moeten nog met mij terugkoppelen.

Inmiddels wordt de hele situatie mij echt te veel. Het vreet aan me dat kennelijk asocialen de overmacht hebbben. En kennelijk alle rechten om te doen wat ze willen. Mijn vader is net naast me komen wonen zodat ik wat meer voor hem kan betekenen. Dus verhuizen is ook niet echt een optie.

Nu een bericht aan de wijkagent gezonden. Misschien kan hij samen met mij in gesprek met de overburen.

🤞🏻

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door Frans » 19 sep 2020, 13:30

Dit is toch een gewone melding geluidsoverlast om 2:30? Waarom zou dat via handhaving moeten gaan als je toch 100% zeker weet dat die mensen niet in dienst zijn?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Flier
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Flier » 19 sep 2020, 13:41

Tja ... ik had eerder de politie gebeld en die zeiden dat ik bij de gemeente moest zijn.

Gesloten