Aanranding of niet

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Vlinder45
Infopolitie Gast

Aanranding of niet

Bericht door Vlinder45 » 10 aug 2020, 01:13

Een paar weken geleden ben ik meegereden met een man in auto. Zijn zoontje zit op dezelfde school.als mijn zoon. Dit deed ik wel vaker omdat het makkelijk is. Die bewuste dag was het wat vroeger en hij ging opeens een andere straat in. Voordat ik kom vragen wat de bedoeling was dat hij bijna op me duwde zijn tong in mijn mond en zat aan mijn borsten en vagina. Ik probeerde me los te komen maar dit lukte niet. Daarna ging hij weer recht zitten en zei nou je houd je wel in he. En hij zei niet zo verbaast zijn je stapt toch bij mij in de auto. En dat klopt ook. Ik ging vrijwillig mee in zijn auto. Sindsdien stuurt hij berichten op messenger, en Whatsapp. Ik heb hem geblokkeerd. Maar hij rijd langs mijn huis. Ik kom hem vaak tegen dan blijft hij vragen rij je mee. Ik weet eigenlijk niet wat ik nu moet doen. Ik vind hem echt eng. En voel me nog schuldig ook.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Aanranding of niet

Bericht door Hilde » 10 aug 2020, 01:48

Natuurlijk is dat aanranding.
Hij heeft met zijn poten van je af te blijven.
Als hij met zijn tong in je mond is geweest is er zelfs sprake van verkrachting.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 10 aug 2020, 02:57

Zoals Hilde aangaf is het verkrachting en mogelijk nu dus ook stalking.

Je hoeft je niet schuldig te vinden, je hebt niets verkeerd gedaan. Je bent in de auto gestapt voor een lift naar huis en niets meer. Ik zou op zijn minst melding doen bij de politie, dat hoeft niet perse een aangifte te zijn. Dat kun je met de politie bespreken. Ook kan de politie hem vragen geen contact meer met je te zoeken.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door DiNozzo » 10 aug 2020, 10:21

Ik raad je aan om te bellen met 0900-8844 en een gesprek aan te vragen met de afdeling Zeden. De eerste afspraak met de zedenrechercheurs is altijd informatief. U kunt uw verhaal doen en zij zullen u adviseren en informeren over de best mogelijke vervolgstappen die u kunt ondernemen. Na dit gesprek krijgt u bedenktijd hoe u verder wil gaan. De keuze blijft altijd bij u. Het kan bij dit gesprek blijven, er kan een gesprek met de man gevoerd worden maar u kunt ook aangifte doen. De man heeft u tegen uw wil betast en (gepoogd) te verkrachten door tegen uw wil zijn tong in uw mond te doen.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contacteer:

Bericht door Botje » 10 aug 2020, 11:47

Even voor alle duidelijkheid, een gedwongen tongzoen is _geen_ verkrachting. Daar heeft de HR zich in het verleden al over uitgesproken. Dat maakt het gedrag overigens niet minder verwerpelijk en evengoed strafbaar.
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contacteer:

Bericht door thijeleo » 10 aug 2020, 12:33

LJB ten Thije-Boonkkamp
Forummaster

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 10 aug 2020, 17:23

Die kende ik nog niet, wel de eerste uitspraak.
Thnxxx voor de update.

Maar voor TS: het blijft strafbaar
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Vlinder45
Infopolitie Gast

Bericht door Vlinder45 » 10 aug 2020, 23:55

Dank je wel voor jullie reacties. Ik ga deze week een afspraak maken op het politiebureau. Ik weet niet of ik aangifte doe maar ik maak er wel een melding van. Zodat ze wel op de hoogte zijn wat er is gebeurt en wat er nog speelt. Het is zijn woord tegen het mijne en ik ben dan bang dat het helemaal verkeerd gaat lopen.

Proost
Superlid
Superlid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 11 aug 2020, 11:01

Zoals DiNozzo adviseerde is de afdeling Zeden de juiste weg. Niet op ieder politiebureau zijn die aanwezig. Sterker nog, meestal maar 1 bureau in de hele eenheid.
Als je naar een regulier bureau van een basisteam gaat zou er evt. een mutatie opgemaakt kunnen worden. En dat is, zoals je zelf al aan gaf, enkel een melding. Aan een mutatie mbt een misdrijf hangt geen enkele waarde aan en heeft ongeveer evenveel zin dan gewoon thuis blijven.

Ergo; maak een afspraak met team Zeden.

Gesloten