Last van intense Politie surveillance

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Islandriver
Infopolitie Gast

Last van intense Politie surveillance

Bericht door Islandriver » 05 jul 2020, 23:35

Ik heb geen strafblad en nooit in mijn leven iets crimineels gedaan

Echter geruime tijd heb ik het gevoel dat de politie mij intens in de gaten houdt, (vooral als ik mijn telefoon GPS aan hebt bijvoorbeeld bij het hardlopen of wielrennen. Waaruit ik opmaak dat ze mijn telefoon volgen?)

Je moet denken aan Politiebusjes /motoren die mij met enige regelmaat volgen of opwachten (ook tijdens het wielrennen naar afgelegen gebieden)

Erg ongemakkelijk situaties, waarbij ik vooral van mensen om mij heen (die dit ook zien) vragen krijg wat er aan de hand is.

Ik heb hier nooit echt een probleem van gemaakt omdat ik niets te verbergen hebt, en dacht dat dat het wel over zou waaien, echter gedurende deze Corona crisis lijkt het erger. Het voelt best intimiderend, en ik begin er psychologisch onder te lijden, omdat ik het gevoel heb dat ze erg aan het zoeken zijn, naar iets dat er niet is.

- Zou het verstandig zijn om zelf naar het politiebureau te gaan om te vragen wat er aan de hand is? Wat kan ik daar verwachten?
- Of moet ik een advocaat inschakelen omdat ik misschien verdacht ben van iets?
- Ook lijkt mij dat er mbt tot privacy bescherming iets mis gaat, aangezien ik mij erg aangetast in mijn privacy voel.

Wellicht ten overvloede, maar ik ben psysisch helemaal in orde en weet 100% zeker dat dit niet tussen mijn oren zit ;)

Alvast bedankt. :thanks:

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Last van intense Politie surveillance

Bericht door Pim » 06 jul 2020, 00:57

1. Als de politie u om wat voor reden zou willen volgen, denkt u dan dat de politie dit laat afhangen van of u uw gps op uw mobiel heeft ingeschakeld?
Dat zou een waardeloze controlemethodiek zijn, denkt u niet?

2. Mocht de politie u om wat voor reden ook stelselmatig willen volgen, dan gebeurt dat echt niet door herkenbare voertuigen.
Ook dat zou een waardeloze controlemethodiek zijn, denkt u niet?

En voor stelselmatig volgen is toestemming nodig van een OvJ. Dat gebeurt niet zomaar.

3. En naar het politiebureau gaan heeft geen zin.
In het geval men u in de gaten houdt om een reden zullen ze deze niet aan u vertellen. Dat betekent dus niet dat als u toch gaat naar het politiebureau, en men zegt dat men u niet in de gaten houdt, dat ze dat wél doen en u niet vertellen !!

De politie volgt u niet.
Niet met herkenbare voertuigen. En, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, ook niet met onherkenbare voertuigen.

Want in dat geval had u geen opzichtige herkenbare politievoertuigen gezien. Dat zou teveel opvallen en de heimelijke operatie in gevaar brengen. Denkt u niet?
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Proost
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 06 jul 2020, 08:41

Islandriver schreef:
05 jul 2020, 23:35
Ik heb geen strafblad en nooit in mijn leven iets crimineels gedaan
Als dit écht klopt, kán al het andere niet kloppen.
Islandriver schreef:
05 jul 2020, 23:35
Wellicht ten overvloede, maar ik ben psychisch helemaal in orde en weet 100% zeker dat dit niet tussen mijn oren zit ;)
Wellicht ten overvloede, maar mensen die lijden aan paranoïde schizofrenie weten ook 100% dat ze helemaal in orde zijn en het zeker niet tussen hun oren zit. Daarom staat dit ook in de DSM V beschreven.
Niet dat ik zeg dat je daar aan lijdt, maar mocht je dit soort gedachten vaker krijgen zou ik dit zeker overleggen met een huisarts mocht je nog geen contactpersoon binnen de GGZ hebben.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 06 jul 2020, 09:23

Ik denk dat u dit het best kunt bespreken met uw psycholoog.
PDC | DICT

martijnw85
Lid
Lid
Roepnaam: Martijn
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door martijnw85 » 09 jul 2020, 15:41

Let op dat observatieteams jou volgen, dat je daar nooit achter komt.

Wel kan ik je zeggen dat het gebruik van zo’n bevoegdheid achteraf aan je gemeld moet worden. Je krijgt daar vanzelf een brief over van het Openbaar ministerie. De reden en welke bevoegdheid ze hebben gebruikt vertellen ze je niet, maar het is verplicht te melden dat ze zo’n middel hebben ingezet

speedo
Stamgast
Stamgast
Contacteer:

Bericht door speedo » 09 jul 2020, 17:03

Als u weer iemand ziet die u opwacht of zo gewoon vragen op een nette wijze dat u denkt dat hij u volgt en of u mag vragen waarom.
Dat kan geen kwaad toch.
Never change a winning team

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 09 jul 2020, 18:00

Moderatoropmerking van Skipperje
Met deze laatste wijze woorden is voldoende gezegd.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Gesloten