start salaris

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Berry053
Infopolitie Gast

start salaris

Ongelezen bericht door Berry053 »

hallo, ik heb een vraag.

Ik zit te overwegen om te solliciteren bij de politie ik zelf werk al 6 jaar in de beveiliging maar ben nu 2 weken werkloos door economische redens van mijn ex werkgever. Mijn vraag is wanneer je de opleiding heb gehaald en gaat werken begin je dan altijd onderaan in de schaal waar je hoort of kan je al wat hoger beginnen als je wat oude bent en al werkervaring hebt zoals beveiliging of zo?
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2133
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: start salaris

Ongelezen bericht door Proost »

Je kan dan twee kanten op. Of je krijgt een studievergoeding, of je krijgt een overgenomen deel van je salaris wat je genoten hebt (over de afgelopen twee jaar, mits ononderbroken).
Als je dus een studievergoeding krijgt begin je inderdaad onder aan de schaal waarvoor je opgeleid bent.
ClueHunter
Lid
Lid
Agent
Berichten: 133
Lid sinds: 19 jan 2018, 15:19
Contact:

Re: start salaris

Ongelezen bericht door ClueHunter »

Ik kan je vertellen, als je vanuit de ww instroomt begin je met de vergoedingen en mag je dus onderaan beginnen. Ook al kan je aantonen dat je ruim 8 jaar onafgebroken gewerkt hebt en gemiddeld minimaal 28 uur in de afgelopen 2 jaar. Zodra je ww hebt telt het allemaal niet meer. Al is het maar 2 maanden. Beetje flauw, maar het is helaas niet anders. Dus je moet je goed afvragen of jou het dit allemaal waard is. Maar aan de andere kant, je opleiding word wel volledig betaald.
Gebruikersavatar
Berry053
Infopolitie Gast

Re: start salaris

Ongelezen bericht door Berry053 »

dit meen je niet, ook als 6 jaar beveiligng ervaring hebt. Ja studie vergoeding snap ik maar als je het begint en je bent 30 dan stap je toch wel hoger in wat hoger in de schaal bijvoorbeeld schaal 4, periodiek 5. Of begin je echt schaal 4 en periodiek 0?
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: start salaris

Ongelezen bericht door Pim »

Ik was 39 toen ik naar de politie overstapte.
Ik kwam uit de IT en verdiende 2x zoveel en een auto van de zaak, tankpas en 13e maand.
Daarvóór had ik 10 jaren beveiliging gedaan en eindigde ik als leidinggevende met een afdeling surveillanten, huismeester, portiers onder me. Deed de planning, wagenparkbeheer, sollicitaties en opname van nieuwe objecten en schrijven van werkinstructies. Ale dagen vanaf mijn 19e onafgebroken gewerkt, nooit WW.

En ik begon gewoon met nul dienstjaren in de schaal die er voor staat.

In mijn klas zaten 4 mannen van de KMAR en ook die moesten gewoon opnieuw beginnen. Het verkrijgen van ECV's (documenten die getuigden van eerder verworven competenties) was zo omslachtig gemaakt dat ze pakken besloten volledig mee te draaien in alle lessen.

Ook voor hen geen uitzonderingen dus.

Ik zie trouwens weinig overeenkomsten tussen mijn politiewerk en praktijkbeveiligingswerk.
Ja, artikel 27 WbSV en 310/311/312 WbSR.
En voor de rest veel AFleren en nog meer AANleren
Gebruikersavatar
Berry053
Infopolitie Gast

Re: start salaris

Ongelezen bericht door Berry053 »

Bedankt allen voor je antwoorden! Nog 1 vraag de salarisschalen met de bijbehoorde salarissen is dat een werkweek van 36uur of 40 uur?
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: start salaris

Ongelezen bericht door Pim »

https://ambtenarensalaris.nl/politie/?g ... gJqivD_BwE Aldaar de onderste link aanklikken en je leest het.
(Google is your friend)
Smitty
Lid
Lid
Aspirant
Berichten: 98
Lid sinds: 13 mar 2018, 20:28
Geslacht:
Leeftijd: 29
Contact:

Re: start salaris

Ongelezen bericht door Smitty »

Wellicht kun je hier nog wat mee! :)

https://salaristool.kombijdepolitie.nl/
Gebruikersavatar
Berry053
Infopolitie Gast

Re: start salaris

Ongelezen bericht door Berry053 »

Pim schreef: 11 jun 2020, 11:14 https://ambtenarensalaris.nl/politie/?g ... gJqivD_BwE Aldaar de onderste link aanklikken en je leest het.
(Google is your friend)
lees mijn vraag is goed, staat het antwoord erbij? Nee!
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14443
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: start salaris

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Niet zo geïrriteerd, dat is nergens voor nodig..

36 is de norm, maar 38 en 40 behoren ook tot de mogelijkheden en dat wordt ook zoveel mogelijk gestimuleerd.

Ik heb 1 jaar 40 uur per week gedraaid maar dat kan ik je niet aanraden; dan zijn nachtdiensten heel moeilijk in te plannen en krijg je, in mijn beleving, te weinig tijd om terug te schakelen naar een 'normaal' dagritme..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Stefan
Superlid
Superlid
Agent
Berichten: 686
Lid sinds: 17 jun 2013, 23:11
Contact:

Re: start salaris

Ongelezen bericht door Stefan »

36 = norm
38 = ~105% uitbetaald
40 = ~110% uitbetaald
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: start salaris

Ongelezen bericht door Pim »

Berry053 schreef: 12 jun 2020, 09:06 lees mijn vraag is goed, staat het antwoord erbij? Nee!
Bijdehandje...leer lezen. Er staat echt 36 uur. Boven de tabel.

En ik denk dat jij in de opleiding jezelf nog wel een paar keer tegen gaat komen.
Al was het maar bij het onderdeel "Taalperfect"... wat is "lees is"?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berry053
Infopolitie Gast

Re: start salaris

Ongelezen bericht door Berry053 »

Dat is de verkeerde tabel, je moet die grijze nemen die erboven
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11103
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: start salaris

Ongelezen bericht door Hilde »

Berry053 schreef: 12 jun 2020, 12:59 Dat is de verkeerde tabel, je moet die grijze nemen die erboven
Het is dezelfde tabel, in de onderste staat het salaris met alle periodieken.
Die is dus vollediger.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Student2020
Lid
Lid
Berichten: 99
Lid sinds: 03 mei 2020, 14:46
Roepnaam: Do
Geslacht:
Contact:

Re: start salaris

Ongelezen bericht door Student2020 »

Aanvullende vraag op bovenstaande discussie. Als je uit een werksituatie komt dan wordt je salaris toch berekend obv het laatst verdiende loon van de afgelopen 2 jaar met een aantal eisen (minimaal 28 uur, onafgebroken etc.) berekend? Dus even een voorbeeld:

Stel je verdiend nu 3400 euro bruto, gaat naar de n4 (N3?) opleiding in 2021, dan zou je volgens de berekening van kombijdepolitie 2579 euro verdienen (loontabel 2019, nog niet up to date). Voor het gemak even deze tabel aanhouden, per 1 juli wordt dit verhoogd. Als ik dat zou moeten plaatsen in de tabel dan kom je uit op schaal 6 trede 7, klopt dit?: https://ambtenarensalaris.nl/wp-content ... 7-2019.pdf

Dit bedrag is het maximum dus je gaat tijdens de opleiding in trede niet meer omhoog als ik dat goed lees? Als je de opleiding hebt afgerond dan stijg je toch automatisch wel weer een trede per jaar? Dus in beginsel naar trede 7 en verder. Als je na een X aantal jaar bevorderd wordt en een schaal omhoog gaat, doordat je bijvoorbeeld hoofdagent wordt, dan ga je toch als je in trede 8 zit (fictief) naar trede 8 schaal 7?

Ik las iets van onderaan beginnen in de schaal enzo maar ik weet nu niet zo goed wat het exact is. Alvast bedankt voor de uitleg!
Gesloten