Auto zonder APK rijden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
debrouwer
Infopolitie Gast

Auto zonder APK rijden

Ongelezen bericht door debrouwer »

Goedemiddag,

De APK van onze auto is vorige week verlopen. We hebben deze te koop aangeboden bij de ANWB (verkoopservice) en gaan akkoord met dat bod. De ANWB geeft aan dat we hem zelf in Barneveld in kunnen leveren, om zo de kosten van inspectie en transport te verlagen. Is het mogelijk voor ons om (komend weekend) de auto die kant op te rijden (kortste route is +/- 80km), zonder dat we hiervoor bekeurd kunnen worden. Ik weet dat het kan voor een keuring, met afspraakbevestiging én via de kortste route. Of het inleveren bij ANWB ook onder deze regeling valt, dat wil ik graag bevestigd of ontkracht krijgen.


Met vriendelijke groet,

Pepijn de Brouwer
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Auto zonder APK rijden

Ongelezen bericht door Pim »

Nee. U heeft toch ook geen afspraak voor een APK-keuring?
U heeft uw auto verkocht.
U wilt er mee gaan rijden naar de verkoper, die vervolgens zijn aankoop wil keuren (waarschijnlijk op verborgen gebreken). Want na die aankoopkeuring krijgt dat voertuig niet ineens een nieuwe APK.
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7449
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Auto zonder APK rijden

Ongelezen bericht door SWAT »

Handhaving op de apk geschiedt in beginsel via een register controle door de RDW.
De politie controleert niet actief op uitsluitend de apk. Een combinatie met een andere overtreding is wel mogelijk en ook bij een ongeval kan dit problematisch worden.
Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat uw autoverzekering geen dekking geeft als de auto geen geldige APK heeft.
De officiële regeling geldt alleen als u voor de apk naar de garage gaat.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
debrouwer
Infopolitie Gast

Re: Auto zonder APK rijden

Ongelezen bericht door debrouwer »

Dank voor de gegeven antwoorden. Het is me duidelijk. Ik ga een andere oplossing zoeken.

Groet.
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1185
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contact:

Re: Auto zonder APK rijden

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Als u zeker weet dat de auto goed is, dan zijn er genoeg garages waar u voor € 25,00 uw auto APK kunt laten keuren vaak zonder afspraak.
Boete bij staande houding of een autoambulance zijn veel hoger
Gesloten