Ik heb vandaag navraag gedaan bij security.
Wat blijkt nu => het is helemaal niet security geweest die controle heeft uitgevoerd en briefjes onder de ruitenwisser stopt! Maar hoogstwaarschijnlijk een principekwestie van een bezitter van een elektrisch voertuig, die 'eigen rechter' heeft lopen spelen uit frustratie (wat interessant is, want nogmaals, er is altijd ruim voldoende gelegenheid voor het parkeren van elektrische autos).
Security gaf ook aan, dat er inderdaad gewerkt wordt aan het expliciet aangegeven door middel van borden, waar er precies wel en niet geparkeerd mag worden. En tot die tijd, niet te 'handhaven'.
Mijn interpretatie van het verhaal: mag een bedrijf op prive terrein handhaven c.q. wielklemmen plaatsen? Antwoord: ja, mits,
- het een afgesloten terrein is (slagboom, hek, ...)
- de geldende regels duidelijk kenbaar gemaakt worden bij de ingang van het terrein (bijv WVW, RVV, eigen reglement)
- er bij de ingang van het terrein ook kenbaar gemaakt wordt, dat handhaving (bijv wielklem) plaats kan vinden, indien niet volgens de regelgeving geparkeerd wordt.
- leidt dit tot een conflict, dan kan er via een civielrechterlijke procedure naar een oplossing worden gezocht (maar uiteraard laat je het bij voorkeur niet zo ver komen

Bovenstaande is niet wettelijk onderbouwd, maar een samenvatting van wat ik lees in dit draadje, en elders op internet.