rijontzegging onterecht op mijn naam?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jaap1975
Infopolitie Gast

rijontzegging onterecht op mijn naam?

Bericht door Jaap1975 »

Allen,

Een vreemde situatie waar ik in terecht ben gekomen;Ik heb recent een autoverzekering willen wijzigen naar een andere maatschappij. Na de aanvraag kreeg ik de melding dat men mij niet kon accepteren. Reden kon ik navragen bij het CIS. Dit uiteraard gedaan, want ik heb geen idee waarom ik ben afgewezen.
Nu blijkt dus dat op mijn naam een registratie staat bij het CIS vanwege een rijontzegging, welke drie jaar geleden is aangemeld door het openbaar ministerie.

Echter heb ik nog nooit in mijn leven een rijontzegging gehad. Nog sterker, de laatste keer dat ik iets met de politie had betrof het een parkeerboete 8 jaar terug.
Ik dacht dan ook gelijk aan identiteitsfraude oid, maar ik ben nooit een legitimatiebewijs kwijtgeraakt. Ook leen ik mijn auto nooit uit, dit ook nooit gedaan.

Het CIS kan alleen foutieve registraties door verzekeringen corrigeren als daar voldoende bewijs voor is, maar voor meldingen gedaan door het openbaar ministerie kan men niets doen geeft men aan.

Heeft iemand hier enig idee hoe ik dit het best kan melden bij de politie? Is het handig dat ik hiervoor naar het locale politiebureau ga en daar het verhaal ga doen?

Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Vrijwilliger
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Re: rijontzegging onterecht op mijn naam?

Bericht door Julio »

Bel even met het CVOM: 088 699 6666. Dat is het OM wat alles met verkeer doet. Succes en laat even weten hoe het afloopt, bijzondere casus inderdaad.
GLM
"Was ik maar wat rijker en niet zo knap."

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Re: rijontzegging onterecht op mijn naam?

Bericht door SWAT »

Waarom zou u dit bij de politie willen melden? U moet zaken doen met het OM.
Als het CIS u een parketnummer kan noemen kunt u uitzoeken bij welk parket moet zijn.
Heeft u geen parketnummer dan wordt het lastiger want dan moet u eerst een uittreksel van uw documentatie (strafblad) opvragen en daarop kijken of er een ontzegging staat geregistreerd. Staat daar geen ontzegging op dan moet u weer naar het CIS en correctie van de gegevens eisen.
De politie heeft hier dus geen rol.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Gesloten