parkeerverbod

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
wimkierkels
Nieuw lid
Nieuw lid
Contacteer:

parkeerverbod

Bericht door wimkierkels » 27 dec 2019, 09:38

Enkele huizen verder staat al enkele dagen een auto voor de uitrit.
Ik heb hier melding van gedaan>
antwoordt bewoners dienen dit zelf te melden, u heeft geen overlast ervan.
U hoeft ons niet vertellen hoe wij ons werk dienen te doen.

Volgens RVV is het verboden om voor een uitrit te parkeren ook niet door eigen bewoners, wat is de reden dat politie medewerkers hiertegen niet handhavend optreden.
Op de site staat toch dat de wet gehandhaafd dient te worden om chaos te voorkomen.

Maar als ik even voor mijn eigen uitrit sta wordt er meteen gezegd auto weghalen of er volgt een boete, dit is toch meten met 2 maten.

Teven heeft de overheid toch een zorgplicht tav ons (dus ook mijn) mensenrecht (zie uitspraak Urgenda 20 december jl) valt dit dan niet onder het volgen van de wet.

Of heb ik als burger opeens geen rechten meer?

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: parkeerverbod

Bericht door zijlvaart67 » 27 dec 2019, 10:02

wimkierkels schreef:
27 dec 2019, 09:38
Teven heeft de overheid toch een zorgplicht tav ons (dus ook mijn) mensenrecht (zie uitspraak Urgenda 20 december jl) valt dit dan niet onder het volgen van de wet.

De zorgplicht van de overheid houdt ook in dat deze zo min mogelijk intervenieert in het leven van de burger, vandaar dat er waarschijnlijk niet wordt opgetreden..

En nu weer serieus:
Wat interesseert het u dat er verderop in de straat een auto, waarvan u de eigenaar niet kent, de oprit van een ander blokkeert? Waarom voelt u zich 'in uw rechten geschaad' als dit niets met u te maken heeft?

'Om escalatie te voorkomen, treedt de ME voortaan in bloemetjesjurkjes aan...'
Loesje

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 27 dec 2019, 10:30

wimkierkels schreef:
27 dec 2019, 09:38
Enkele huizen verder staat al enkele dagen een auto voor de uitrit.
[...]
Van foutparkeren naar mensenrechten binnen 10 seconden... :roll:

U kunt uw vraag bij de gemeente neerleggen, zij hebben hier speciale BOA's voor in dienst.
PDC | DICT

wimkierkels
Nieuw lid
Nieuw lid
Contacteer:

Bericht door wimkierkels » 27 dec 2019, 11:02

Dank voor de advies.
Echter de kwestie loopt al 3 jr.....
Mijn uitrit wordt regelmatig geblokkeerd. belemmerd of hoe men het allemaal noemt.
Politie zegt is niet onze zaak, je moet bij handhaving zijn.
Handhaving handhaaft niet.
Wijkagent zegt: situatie moet gewijzigd worden, verkeersdeskundige zegt men moet handhaven.
Er wordt een berg zand gestort wat in strijd is met APV, wordt bevestigd echter klacht ongegrond.
Bezwaar loopt...
en toen kwam uitspraak Urgenda....schenden zorgplicht tav mensenrecht moet gegarandeerd worden door overheid...., maar uit jullie reactie vermeen ik dat dit niet in Nederland gaat gebeuren?

RVV is duidelijk: parkeren voor uitrit is verboden (ook voor eigen uitrit)

Dus het maakt mij niet uit van wie die auto is: links of rechts om,het is/ was en blijft verboden; of het mij interesseert of niet.
En ik ga dus niet in 10 sec van ...naar....

Als op de politie site staat dat de wet gehandhaafd dient te worden, dan mag ik verwachten dat dit gebeurt...
Anders dient eea van de site gehaald te worden wegens misleiding...

wimkierkels
Nieuw lid
Nieuw lid
Contacteer:

Bericht door wimkierkels » 27 dec 2019, 11:10

Oh, Ja en dan wordt ik ook nog bedreigd en geintimideerd.
Is er aangifte gedaan wegens mishandeling.
Blijkt dat gemeente wel optreedt/ actie onderneemt in
andere straten cq tegen dreigende AZC-klanten
En dit voorgelegd aan de NAt. Ombudsman wegens discriminatie, wordt er een onderzoek ingesteld, maar van de Gemeente geen woord....

wimkierkels
Nieuw lid
Nieuw lid
Contacteer:

Bericht door wimkierkels » 27 dec 2019, 11:26

En nu weer serieus:
Als u zo min mogelijk intervenieert in het leven van de burger, geeft u nu aan dat mijn leven niets waard is??

Dan deel ik u nu mede dat ik nier niet van gediend ben....en handelt u in strijd met de forum regels....

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 27 dec 2019, 11:41

wimkierkels schreef:
27 dec 2019, 11:26
En nu weer serieus:
Als u zo min mogelijk intervenieert in het leven van de burger, geeft u nu aan dat mijn leven niets waard is??

Dan deel ik u nu mede dat ik nier niet van gediend ben....en handelt u in strijd met de forum regels....
Moderatoropmerking van Hilde
dan ga ik nu als mod even interveniëren..

We zijn hier geen forum van de politie, maar over de politie.

Daarnaast maken wij de regels niet, maar de politiek, dus als u vindt dat uw leven niets waard is als de overheid zo min mogelijk interveniërt dan stel ik voor dat u een partij opricht die als doel heeft meer te interveniëren.
De gemeente is het aangewezen orgaan om hier te handhaven, niet de politie. Dus leg uw vraag neer waar hij thuishoort.

Als u vindt dat uw mensenrechten geschaad worden, laat de zaak dan voorkomen bij het hof wat daar over gaat.

En nee, er wordt geen regel overtreden hier. Ik lees ook echt nergens dat iemand vindt dat uw leven niets waard is.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 27 dec 2019, 11:48

En ter info... de zorgplicht waar in de Urgenda zaak over geoordeeld is, gaat over het beschermend van de burgers tav gevaar.
Deze klimaatzaak is de eerste rechtszaak in Europa waarin een NGO (St. Urgenda) en 886 burgers de overheid voor de rechtbank aanspreken op de gevaarlijke gevolgen van klimaatverandering en stellen dat de overheid een zorgplicht heeft en daarom actie dient te ondernemen om de burgers te beschermen
Dus in geen enkel geval te relateren aan deze casus.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 27 dec 2019, 12:52

Beste Wim, als jij graag 80% van jouw salaris afdraagt aan belastingen dan komt er misschien een tijd dat er in elke straat in jouw dorp/stad een agent staat die bij elke overtreding meteen een proces-verbaal schrijft.

Als jij dan nog geld (en tijd) over hebt, en als er in die politiestaat dan nog mogelijkheden zijn om in bezwaar, laat staan in beroep) te gaan dan wens ik jou alvast veel succes.

Beste Wim... Ga je eens op jezelf richten. Doe eens wat positiefs. Word je vrolijk van.

En nu weer serieus:
Dus dat is uw serieuze bijdrage? Echt?

En de Urgenda zaak (voor zover al relevant) is geen Haarlemmerolie of wondermiddel of veto voor als mensen zonder verstand van zaken of zonder hersens hun zin niet krijgen van de overheid.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT » 27 dec 2019, 13:10

Ten slotte heeft de politie niet de capaciteit meer om direct op ieder incident, strafbaar of niet, te reageren.
Er moeten keuzes gemaakt worden en dan heeft fout parkeren zonder directe overlast of gevaar geen prioriteit voor een directe inzet en zeker niet als de gemeente daar zelf middels BOA's op toe ziet.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 27 dec 2019, 14:03

Niet alles is direct een aantasting van grondrechten of mensenrechten. Net als niet alles een zaak van de politie is. Parkeeroverlast wordt veelal aan de gemeentelijke handhavers overgelaten zodat de politie iets meer tijd heeft voor andere zaken.

Ten aanzien van uw eigen situatie kunt u proberen een handhavingsverzoek in te dienen bij de gemeente. Ze zullen er dan naar moeten kijken en mogelijk rijdt er dan wat vaker een handhaver door de straat of kunt u afspraken maken wanneer zij komen om te bekeuren als uw eiegn oprit weer eens wordt geblokkeerd.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 27 dec 2019, 19:45

wimkierkels schreef:
27 dec 2019, 11:02
RVV is duidelijk: parkeren voor uitrit is verboden (ook voor eigen uitrit)

<knip>

Als op de politie site staat dat de wet gehandhaafd dient te worden, dan mag ik verwachten dat dit gebeurt...
Anders dient eea van de site gehaald te worden wegens misleiding...
Ik ga al het overige even laten voor wat het is. Interessant gelul voor de bühne, niet interessant voor een parkeerovertredinkje voor de uitrit bij de buurman.

In 90% van de gevallen dat buren de politie bellen in geval van "parkeeroverlast" bij buren, is er geen parkeeroverlast, men wil enkel de buurman een loer draaien, de politie is echter geen "vraag hier uw plaatje aan en wij draaien hem wel" afdeling. Op het moment dat een agent dat merkt zal hij (m/v) vooral het tegenovergestelde doen. We werken niet mee om buurtruzies uit te vechten over de rug van flauwe parkeerbonnetjes... er zijn hele andere manieren voor om dat op te lossen. Ook het feit dat u wel of niet eerder een parkeerboete kreeg is absoluut niet ter zake doende. De ene dag worden honderden mensen geflitst op de A27, een dag later staat die flitser er niet... Zolang u zelf geen partij bent, bent u ook letterlijk dat: geen partij. (Punt) en wilt u daar iets aan veranderen, het staat u altijd vrij om te solliciteren bij de politie danwel de dienst handhaving van uw gemeente. Als u bent aangenomen, de gehele opleiding hebt doorlopen, de straat op bent gegaan met uw bonnenboekje (digitaal), alle ins- en outs kent kunt u gaan optreden....

...en ben ik benieiwd hoe hard u schrijft in dit soort gevallen. Ik vermoed van niet.... In ieder geval, tot die tijd bent u afhankelijk van collega's die de afweging hebben gemaakt dat niet te doen. U kunt het daar niet mee eens zijn en daar houdt het mee op, u kunt niet eens in bezwaar gaan, u bent namelijk, zoals eerder gezegd, geen partij. U heeft geen enkel recht in de hele kwestie.

@Mario "een handhavingsverzoek indienen?" Ik zou me letterlijk blauw lachen... serieus...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 27 dec 2019, 21:41

Frans schreef:
27 dec 2019, 19:45
Als u bent aangenomen, de gehele opleiding hebt doorlopen, de straat op bent gegaan met uw bonnenboekje (digitaal), alle ins- en outs kent kunt u gaan optreden....
Dan heb je geleerd dat het motto van het RVV 1990 is: Geef je verstand eens voorrang. Dus handhaven terwijl de eigen bewoner voor zijn uitrit staat? Dat zou mijn verstand te boven gaan.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 27 dec 2019, 22:48

Exact piet want ik schreef ook.....
...en ben ik benieiwd hoe hard u schrijft in dit soort gevallen.
:wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Bart12345
Lid
Lid
Roepnaam: Bart
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Bart12345 » 27 dec 2019, 23:57

Skipperje schreef:
27 dec 2019, 21:41
Dus handhaven terwijl de eigen bewoner voor zijn uitrit staat? Dat zou mijn verstand te boven gaan.
Bij mij in de buurt staan ook veel bewoners voor hun eigen uitrit. Gevolg daarvan is dat bezoekers denken dat ze ook wel voor mijn uitrit mogen staan.. Ik denk dat handhaving hiervan 'burenperikelen' juist kan verminderen.

Gesloten