ademanalyse

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
wm.vd.broek
Infopolitie Gast

ademanalyse

Ongelezen bericht door wm.vd.broek »

Ik ben toch erg benieuwd naar iets.
Ik ben aangehouden als verdachte, en gewoon meegewerkt, ik wordt beschuldigt van geweldpleging en ik moest blazen, nu mijn ex was stomdronken en viel.
waarna zij beweerde ik haar had geduwd en zij de politie belde als gevolg ik mee mocht.
na 6 shots 35% en een zwaarbier van 15% en een bier van 13% ik zeg wel ik heb vrij geproportioneerd gedronken
blaasde ik meer dan nodig was op de ademanalyse dus over de middenstreep ( 3/4 van de balk) ik had wel zoiets van laten we het maar gelijk goed doen.
de tijd tussen aanhouding en analyse zit ongeveer 1 uur tussen
ik heb gevraagd wordt er van haar ook een ademanalyse gemaakt want dan wil ik wel weten hoeveel zij opheeft. ze had 6 shots en een fles wijn weggewerkt
wat waarschijnlijk niet is gedaan omdat zij diegene was die de politie heeft gebeld, vind ik erg vreemd klinken in mijn oren

maar om tot de kern te komen na tweemaal positief geblazen te hebben kom ik uit op 135UGL hoe kan dit ?
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: ademanalyse

Ongelezen bericht door Frans »

Niet. Niet met het verhaal wat je verteld... of er zit meer tijd tussen OF je hebt niet zoveel alcohol naar binnen gewerkt als je daadwerkelijk denkt. De apparatuur is geijkt, 135 u/gl is... relarief weinig.

De rest van het verhaal is wat warrig.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: ademanalyse

Ongelezen bericht door Pim »

blaasde ik meer dan nodig was op de ademanalyse dus over de middenstreep ( 3/4 van de balk) ik had wel zoiets van laten we het maar gelijk goed doen.
De voortgangsbalk geeft enkel de hoeveelheid lucht aan die u in de slang blies.

Een percentage daarvan (of promillage) is de alcohol. Er moet wel een minimale hoeveelheid lucht worden afgestaan, dat is vanaf de helft van de voortgangsbalk, daarna wordt deze balk groen als signaal dat er voldoende lucht is afgestaan om meting op los te laten.

Een luchtmonster van minder dan de helft is dus niet voldoende en daar wordt geen berekening op los gelaten. Dat doet het apparaat gewoon niet.

U heeft dus gewoon voldaan aan de minimale hoeveelheid lucht die moest worden afgestaan.

Zou het kunnen dat u in plaats van 135 misschien 1135 ug/l heeft geproduceerd?
Gebruikersavatar
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 7910
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Roepnaam: Leo

Re: ademanalyse

Ongelezen bericht door thijeleo »

Of 1350 ug/l ?
Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Berichten: 1056
Lid sinds: 15 nov 2006, 15:58
Roepnaam: Mitchel
Locatie: Overal en (n)ergens
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Re: ademanalyse

Ongelezen bericht door Mitch »

Ik vind dit geen vreemde uitslag.
Mensen die verklareverklaren na 880 ug/l 2 bier te hebben gedronken liegen gewoon.
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14388
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: ademanalyse

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Maar de uitslag is volgens de topicstarter 135 ug/l.. en dat is eigenlijk veel te weinig..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7424
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contact:

Re: ademanalyse

Ongelezen bericht door SWAT »

Alleen een verdachte van een geweld delict moet blazen. Niet het slachtoffer.
Stay safe out there.
Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Berichten: 1056
Lid sinds: 15 nov 2006, 15:58
Roepnaam: Mitchel
Locatie: Overal en (n)ergens
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Re: ademanalyse

Ongelezen bericht door Mitch »

De topicstarter is/was aangehouden als verdachte van een geweldsmisdrijf en moest dus blazen. Na 6 shotje en 2 zware biertjes blies hij 135 ugl.

De vraag is hoe dit kan. Het antwoord is dat je lichaam alcohol afbreekt en ik denk dat de uitslag wel kan kloppen met zijn alcoholgebruik.

135 ugl is onder de grens voor de wet middelengebruik dus dat zal niet strafverzwarend werken
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: ademanalyse

Ongelezen bericht door Frans »

Mitch schreef: 26 dec 2019, 07:40 De vraag is hoe dit kan. Het antwoord is dat je lichaam alcohol afbreekt en ik denk dat de uitslag wel kan kloppen met zijn alcoholgebruik.
Klopt Mitch maar ik denk dat dit juist ook de vraag van TS is. Alcohol breek af, maar geen niet in zulke hoeveelheden binnen een uur. 135 ug/l blaas je na... gokje, een flesje normaal bier, veel straffer moet je 't niet maken.

Vandaar mijn eerste opmerking, of er zat méér tijd tussen, of TS heeft niet zoveel alcohol binnen gekregen. De apparatuur is geijkt (zoals ik zei) dus ervan uitgaande dat die klopt, is 135 veel te laag laag, 1350 veel te hoog.... (en zijn we aan het gokken).

Daarnaast vind ik de rest van het verhaal sowieso erg warrig, maar misschien ligt dat aan mij... misschien...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Berichten: 1056
Lid sinds: 15 nov 2006, 15:58
Roepnaam: Mitchel
Locatie: Overal en (n)ergens
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Re: ademanalyse

Ongelezen bericht door Mitch »

In het verleden regelmatig de ademanalyse eens getest na veel te veel bier. Uitslag was altijd vrij laag en tussen de 120 en 220, zeker in verhouding tot mijn gevoel
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: ademanalyse

Ongelezen bericht door Pim »

In de opbouwfase dan wellicht.
Ook getest met een regelmatig interval na de laatste consumptie?
Gesloten