Brief OM (ontbieding)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Jesper
Infopolitie Gast

Brief OM (ontbieding)

Ongelezen bericht door Jesper »

Hallo,

Vandaag heb ik een brief van het om ontvangen met als titel arrondissementparket, en dat ik uitgenodigd word om over deze zaak te praten (met m’n ouders) bij de kroon straat in utrecht, maar dat is een politie bureau? Wat voor zaak is het dan ? Een otp ? Want er staat wel onder dat ze met voorwaarden willen voorkomen dat het naar de kinderrechter moet en een aantal voorwaarden,

Maar wat voor zittingen doen ze in een politie bureau ?

Mvg jesper
Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Berichten: 1056
Lid sinds: 15 nov 2006, 15:58
Roepnaam: Mitchel
Locatie: Overal en (n)ergens
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Re: Brief OM (ontbieding)

Ongelezen bericht door Mitch »

Oproeping ter parkette (voor minderjarigen)

Zie https://www.om.nl/@32862/wanneer-waarom-biedt/
En https://www.judex.nl/rechtsgebied/straf ... ransactie/

Als je verder Google gebruikt kom je voornamelijk sites van advocaten tegen over de otp zitting

Waarom dit op een politiebureau is weet ik niet.
Gebruikersavatar
Jesper
Infopolitie Gast

Re: Brief OM (ontbieding)

Ongelezen bericht door Jesper »

Oké bedankt,

K wist niet dat ze zittingen deden op het politiebureau, dus dat vind ik wel raar, of kan het zijn dat ze me alleen willen “waarschuwen en het zonde vinden om de ruimte in een rechtbank daarvoor te gebruiken,

Mvg
Gebruikersavatar
Jesper
Infopolitie Gast

Re: Brief OM (ontbieding)

Ongelezen bericht door Jesper »

Wel raar dat ik helemaal vanaf de andere kant van de regio ( Flevoland ) helemaal naar een bureau Utrecht moet.
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7447
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Brief OM (ontbieding)

Ongelezen bericht door SWAT »

Het zou kunnen dat het betreffende bureau een zsm locatie is waar politie, justitie en andere keren partners samen werken.
Stay safe out there.
KaaDee
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1309
Lid sinds: 28 mar 2012, 23:19
Contact:

Re: Brief OM (ontbieding)

Ongelezen bericht door KaaDee »

Dat is het inderdaad. En de reden dat je hiervoor naar Utrecht moet is ook eenvoudig: Het valt allemaal onder Midden-Nederland.
Net zo goed dat iemand in Twente ook naar Arnhem zou moeten, bijvoorbeeld.
Oost-Nederland | GLM
Gebruikersavatar
Jesper
Infopolitie Gast

Re: Brief OM (ontbieding)

Ongelezen bericht door Jesper »

Wat is er anders aan een zsm in tegenstelling tot een otp ? Is dit zwaarder lichter en of wat zijn de verschillen, wat moet ik verwachten van dit ? Mvg
Kvandalen
Lid
Lid
Berichten: 147
Lid sinds: 05 dec 2008, 12:34
Roepnaam: Kevin
Geslacht:
Leeftijd: 48
Contact:

Re: Brief OM (ontbieding)

Ongelezen bericht door Kvandalen »

ZSM is een samenwerking tussen verschillende partners, denk aan onder andere het OM, politie, slachtofferhulp en HALT bijvoorbeeld. ZSM zit nu eenmaal op de Kroonstraat in Utrecht (hoofdbureau) en gaat over heel Midden-Nederland, waaronder ook Flevoland valt. Bij ZSM komen alle zaken binnen die de recherche heeft behandeld en dus kennelijk ook de zaak waarin u verdachte bent. De officier van justitie van ZSM heeft in uw zaak besloten dat u uitgenodigd wordt voor een OTP. Dat is niet vrijblijvend. De officier zal u een voorstel doen en indien u akkoord gaat is dat het, zo niet komt u alsnog voor de kinderrechter.
Fatetur facinus is, qui iuduim fugit.
Gebruikersavatar
Jesper
Infopolitie Gast

Re: Brief OM (ontbieding)

Ongelezen bericht door Jesper »

Er staat nergens otp in m’n brief alleen dat ik naar kroonstraat moet, en daar een gesprek moet hebben maar dat is dus gewoon een otp?

Allen bedankt

Mvg
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: Brief OM (ontbieding)

Ongelezen bericht door Jan »

OTP staat voor "onderhoud ter parkette" en niet voor "onderhoud op een politiebureau",misschien is dat het.
Nog niet zo lang geleden werden er overigens ook OTP zittingen gedaan in Lelystad en Almere , maar dit zal efficienter zijn om het te beperken tot Utrecht .
Heb je trouwens als minderjarige een advocaat toegewezen gekregen ?
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Gebruikersavatar
Jesper
Infopolitie Gast

Re: Brief OM (ontbieding)

Ongelezen bericht door Jesper »

Jan schreef: 18 dec 2019, 08:47 OTP staat voor "onderhoud ter parkette" en niet voor "onderhoud op een politiebureau",misschien is dat het.
Nog niet zo lang geleden werden er overigens ook OTP zittingen gedaan in Lelystad en Almere , maar dit zal efficienter zijn om het te beperken tot Utrecht .
Heb je trouwens als minderjarige een advocaat toegewezen gekregen ?
Nee ik heb geen advocaat toegewezen gekregen, alleen een brief waar in staat dat ik naar Utrecht moet, om een gesprek te hebben met mijn ouders en dat ze met voorwaarden voorkomen willen dat ik naar de kinderrechter zou moeten, en de evt voorwaarden van 40 uur taakstraf, geldboete etc

Maar als het een zitting zou zijn lijkt het me niet da ik naar een politiebureau zou moeten toch ? En er staat ook niet wat het we
Is alleen dat ze een gesprek wil hebben

Mvg
Kvandalen
Lid
Lid
Berichten: 147
Lid sinds: 05 dec 2008, 12:34
Roepnaam: Kevin
Geslacht:
Leeftijd: 48
Contact:

Re: Brief OM (ontbieding)

Ongelezen bericht door Kvandalen »

Wellicht handig als je het hele verhaal vertelt want een gesprek om de gang naar een kinderrechter te voorkomen krijg je niet zomaar. Ik neem aan dat je verdachte bent van een strafbaar feit en dat je gehoord bent door de politie? Dan is dit dus de volgende stap, Kroonstraat is weliswaar een politiebureau maar het OM zit daar ook. Je hebt dus geen gesprek met de politie maar met het OM.
Fatetur facinus is, qui iuduim fugit.
Gebruikersavatar
Jesper
Infopolitie Gast

Re: Brief OM (ontbieding)

Ongelezen bericht door Jesper »

Ben idd gehoord, maar voor iets wat ik niet gedaan heb, dus dan ga ik het wel zien, wat er van komt, en ik denk en hoop dat het wel mee gaat vallen,
Omdat er minimaal
Bewijs is en ik bewijzen heb.

Maar het is dus gewoon een otp zitting

Mvg
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Brief OM (ontbieding)

Ongelezen bericht door Pim »

Het hele verhaal is niet van belang.
Hij heeft iets gedaan (en weet dat heus zelf wel) en vraagt naar het vervolgtraject.
Een otp beperkt al het aantal strafbare feiten dat gepleegd kan zijn. Boeit ons verder niet om de vraag te beantwoorden en beïnvloedt het antwoord ook niet.


Is de brief geen uitnodiging om contact op te nemen voor een afspraak? Dan kun je toch de locatie (politiebureau/OM) vragen?
Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Berichten: 4415
Lid sinds: 08 apr 2005, 23:14
Contact:

Re: Brief OM (ontbieding)

Ongelezen bericht door Botje »

Als ik het zo lees denk dat er wellicht sprake gaat zijn van een gesprek tussen beide partijen onder leiding van een bemiddelaar van het OM. Deze kijkt dan namens de OVJ of er afspraken gemaakt kunnen worden tussen beide partijen. Hierdoor wordt een strafzaak voorkomen. Aan die afspraken worden wel voorwaarden gehangen zodat bij het niet nakomen toch de gang naar de rechter gemaakt kan worden. Ik heb hier erg positieve ervaringen mee.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Gesloten