Signalering maar GHB verslaafd

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Schuldige
Infopolitie Gast

Signalering maar GHB verslaafd

Bericht door Schuldige » 06 okt 2019, 06:14

Ik sta gesignaleerd maar ben zwaar GHB verslaafd. Ik moet eerst een detox in wil ik veilig de cel in, er bestaat wel een GHB cel maar daar geven ze je diazepam en dat is te gevaarlijk om mee af te kicken aangezien ik nog teveel inneem wil dat veilig zijn. Ze zijn gisteren geweest en ik ben snel in actie gekomen om ervoor te zorgen dat ik opgenomen wordt maar dit kan wel een paar dagen duren.. ook heb ik een advocaat ingeschakeld om ervoor te zorgen dat ik mijn straf kan opschorten tot na de detox. Ik ben zonder meer dom geweest op alle vlakken maar ik wil natuurlijk wel mijn straf overleven( het is helaas zo ernstig, dit is niet overdreven..). Is het mogelijk de straf op te schorten? Breekt de politie je deur bij de 2de of 3de keer huisbezoek in? Hoeveel tijd zit er ongeveer tussen huisbezoeken? Ik weet dat dat onmogelijk te zeggen is maar ik zou alsjeblieft enigszins antwoord willen hebben want ik wil echt mijn straf uitzitten! Maar ik wil het ook kunnen navertellen. Mijn excuses, ik ben nogmaals erg dom geweest maar ik wil niet in levensgevaar zijn..

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Signalering maar GHB verslaafd

Bericht door Hilde » 06 okt 2019, 09:34

Laat je advocaat in samenwerking met de arts hierover in contact gaan met de politie.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Kvandalen
Lid
Lid
Agent
Roepnaam: Kevin
Geslacht:
Leeftijd: 44
Contacteer:

Bericht door Kvandalen » 06 okt 2019, 11:04

Wat Hilde zegt inderdaad. Hoe snel de collega's weer voor de deur staan is niet te zeggen maar wanneer u het haasje bent, geef dan direct aan dat u GHB-verslaafd bent want dan wordt in ieder geval een arts gewaarschuwd en maatregelen genomen. In mijn regio worden aangehouden GHB-verslaafden overgebracht naar Zwolle, daar is inderdaad een GHB-cel.
Fatetur facinus is, qui iuduim fugit.

Schuldige
Infopolitie Gast

Bericht door Schuldige » 06 okt 2019, 14:54

Bedankt voor jullie reacties. Is er in Rotterdam e.o ook zo’n cel want ik moet echt met ghb behandeld worden. En ik heb op dit ment nog geen advocaat, stel dat ik word gepakt op het moment dat ik nog geen advocaat heb wat kan ik dan doen? Want zodra ik gepakt wordt begint de tijd te dringen, dan heb ik 2 uur voordat ik fysiek in de problemen kom..

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 06 okt 2019, 18:38

Ehhh.. zorgen dat je geen strafbaar feit pleegt??

Maar je zei dat je advocaat ingeschakeld had..
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Mitch
Superlid
Superlid
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door Mitch » 06 okt 2019, 18:46

Als je wordt gepakt kan een arts je beoordelen. Je behandeling bepaal je niet helemaal zelf (mede door gemakshalve ervan uit te gaan dat je geen geneeskunde hebt gestudeerd) en ook niet of je wel of niet in levensgevaar bent.

Schuldige
Infopolitie Gast

Bericht door Schuldige » 07 okt 2019, 11:44

Nee, ik heb geen geneeskunde gestudeerd maar ik weet dat ik met de hoeveelheid die ik nu inneem het te gevaarlijk is om met diazepam af te kicken. Hetgeen wat de arts mij geeft als ik vast kom te zitten. Er is maar 1 cel waar ghb wordt toegediend en die is in Breda en daar ben ik een stuk van verwijderd. Ik weet niet alles maar heb extensief onderzoek gedaan naar de mogelijkheden, gevaren die van toepassing zijn op mijn situatie. Diazepam werkt op de GABA-A receptoren en kan, indien je lage hoeveelheden inneemt een goed hulpmiddel zijn bij het afkicken maar GHB werkt op de GABA-B receptoren en bij hoeveelheden hoger dan 3 ml per 2 uur ( ik zit op 4ml) is het te gevaarlijk om met enkel diazepam af te kicken. Ik heb een advocaat ingeschakeld maar dit was pas zaterdag en heb nog niks teruggehoord.. hopelijk gebeurt dit vandaag. Ik had nog een andere vraag: vanaf wanneer zal de politie ook daadwerkelijk mijn huis binnen mogen komen m.a.w wanneer zullen zij een huiszoekingsbevel bemachtigen. Bedankt voor alle reacties, ik weet dat ik een ongelofelijk stommeling ben geweest maar maak me nu echt zorgen over de behandeling van mijn verslaving. Als dit niet het geval was geweest had ik me zelf allang gemeld. Bij voorbaat dank.

maestro
Toplid
Toplid
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 07 okt 2019, 13:06

Als ze een vermeoden hebben dat je aanwezig bent zullen ze een machtiging proberen te krijgen en die zal ook verleend worden.

Vandaar laat je advocaat zo snel mogelijk contact opnemen om e.e.a. te regelen. Lukt dat niet of wordt je toch aangehouden dan dien je zo znel mogelijk te melden dat je GHB verslaafd bent en zal je door een arts worden onderzocht die vervolgens beoordeeld of het verantwoord is je op te sluiten.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Schuldige
Infopolitie Gast

Bericht door Schuldige » 07 okt 2019, 17:03

Dankjewel! Dat geeft me toch hoop want ik denk dat de arts zal erkennen dat het niet verantwoord is met mijn mate van verslaving.

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Bericht door SWAT » 07 okt 2019, 17:56

Voor aanhouding is geen huiszoekingsbevel nodig. Volstaan kan worden met een machtiging binnen treden ter aanhouding. Zodra de.politie de opdracht krijgt je op te halen ligt er een arrestatiebevel. Afhankelijk van de situatie en hoe de aan te houden persoon bekend staat kan er gekozen worden de persoon in staat te stellen zichzelf op het bureau te melden. Direct ophalen is ook gewoon mogelijk.

Overigens, voordat de politie op pad wordt gestuurd is men al meermalen opgeroepen om te verschijnen bij een penitentiaire inrichting. Op die momenten had ook kenbaar gemaakt kunnen worden welke medische behoeften er waren. Men had daar dan op voorhand rekening mee kunnen houden.

De huidige "paniek" is wel zelf verwijtbaar.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Schuldige
Infopolitie Gast

Bericht door Schuldige » 08 okt 2019, 10:14

Ik heb echt geen brieven gehad en ik alerteer mn moeder er wel op elke brief te openen en te lezen. Ook niet in de periode dat ik wel thuis was heb ik iets geleze . Alleen dat mijn taakstraf werd omgezet in een straf en dat ik daar eerst meer over zou horen maar echt niks ontvangen.. was ook verbaasd toen ik hoorde dat ze voor de deur stonden

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 08 okt 2019, 10:34

Hoe dan ook; neem contact op om het eea op voorhand te tackelen. Zo niet, dan blijft het initiatief bij de overheid en dan maakt die de keuzes..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Gesloten