Geestelijke mishandeling

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
anita65
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid sinds: 11 sep 2019, 20:39
Roepnaam: Anita
Contact:

Geestelijke mishandeling

Ongelezen bericht door anita65 »

Goede avond
Ik heb heb vraag en kom er niet uit.
Geestelijke mishandeling is strafbaar blijkt maar kennelijk niet zomaar en moeilijk te definiëren.
Wel heb ik informatie gevonden op sites dat indien geestelijke mishandeling heeft geleid tot bv een ziekenhuisopname en een bijna overlijden alsmede aantoonbare psychische blijvende schade zoals een ptss diagnose gesteld bij de ziekenhuisopname na het redden van mijn leven als mede verklaringen van derden en getuige dan afdoende moeten zijn om deze geestelijke mishandeling aan te tonen is dat zo?
Anita
Gebruikersavatar
anita65
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid sinds: 11 sep 2019, 20:39
Roepnaam: Anita
Contact:

Re: Geestelijke mishandeling

Ongelezen bericht door anita65 »

Stel na jarenlang meldingen maken van zowel onderdrukking en gedwongen worden dingen tegen je wil te doen je inkomen afgepakt geen huissleutel niet kunnen inzien en of beschikken van papieren en of financiën niet mogen beschikken over je eigen digid je hebt kanker je zorgpremie komt bij de ander en betaald deze niet bij herhaling gewoon een half jaar niet.
Word gedwongen een auto op jou naam te nemen omdat de ander dit niet meer kan omdat deze wegens schuld bij de wegenbelasting in beslag is genomen.
En jij zelf hebt niet eens een rijbewijs en mag en komt zomder de ander ook de deur niet meer uiy
Je schakelt hulp instanties in doet meldingen bij de politie als je geslagen bent maar er is geen heterdaad en dit allemaal binnen je huwelijk en je word met twee kinderen financieel gegijzeld en gechanteerd met het feit dat als je je mond niet houd je geen geld voor eten krijgt.
Het spaargeld van je kinderen word opgenomen kinderbijslag en studiefinancieringen worden door de ander gebruikt om dingen mee te doen en deze ander maakt steeds meer schulden waar je het niet mee eens bent maar je moet je mond houden en doet dat op een bepaald moment dus uit pure angst ook immers de politie heeft de meldingen maar geen heterdaad en de man is bij bezoeken de redelijkheid zelf zels emotieloos en ook helemaal niet onder de indruk dat de politie komt en of verbaast of boos dat deze schijnbaar voor niets komt.
Er is volgens hem nl steeds opnieuw niets gebeurd.
Stel je bent volledig geïsoleerd van vrienden familie komt zonder hem de deur niet meer uit mag en kanook niet.
Stel dat je dan op een bepaald moment volledig instort en die persoon bedreigd en intimideert scheld verwijt net zo lang van alles gedurende drie dagen.
En je belt weer voor hulp maar niemand neemt meer de moeite om te komen.
Er word aangegeven stap er maar uit je gaat toch dood zijn wij van alle problemen af alles is immers jou schuld natuurlijk.
Je gaat dan dus om 23 uur de deur uit zo zwaar geïntimideerd met de mededeling uit pure wanhoop er dan idd maar een eind aan te maken de ander gaat onder de douche en verklaart naar bed te zijn gegaan.
Om vier uur snachts komt dan toch je moeder met de politie aan de deur omdat ze zich ernstig zorgen maakt en geen contact met je krijgt en deze man zegt nergens van op de hoogte te zijn en niet te weten waar ik ben terwijl hij s avonds nog tegen mijn zoon zegt ze is naar oma.
En dit ook later gewoon in rapporten verklaard.
De politie zoekt met div teams tot in de middag bd volgende dag en probeert mijn telefoon uit te peilen die een andere lokatie aangeeft dan waar ik ben heel wonderlijk ook achteraf.
De ander heeft slechts vijf min hezocht en heeft vervolgens de hele tijd met twee telefoons hij heeft er maar 1 aan tafel gezeten heel ontspannen.
Vervolgens als de politie besluit honden in te gaan zetten loopt de man zonder reden naar het gebouw waar ik lag en vind mij dan voor dood laat niet eerst de politie weten dat ik er lig of belt geen ambulance maar belt mijn zoon uit bed en laat hem eerst bij mij kijken en loopt dan naar de agenten bij de voordeur die staan te overleggen ivm de honden.
Deze treffen mij aan gaan reanimeren en nellen een ambulance.
Ik was zwaar onderkoeld en het had niet nog vijf min moeten duren of ik was overleden in het ziekenhuis kregen ze door de onderkoeling niet eens meer slangen enz naar binnen.
Die hebben letterlijk moeten vechten om mijn leven te kunnen redden.
Terwijl mijn man nonchalant tegen de muur geleund heeft gestaan en ook bij het personeel zijn gedrag opviel overigens net als bij de agenten bleek later ik zelf heb hier niets van meegekregen.
Toen ik twee dagen later wakker gemaak werd ik werd in slaap gehouden omdat ik ontzettend onrustig was raakte ik bijhet zien van de man volledig in paniek en ben gaan roepen help nel de politie haal die man weg haal die man weg waardoor ik uiteindelijk naar de paas gebracht ben en daar ptss vastgesteld werd ze hebben me daar drie weken gehouden niet omdat ik gek was of ivm de ptss maar omdat het thuis niet veilig was.
Na drie weken mocht ik dan gaan na afspraken met alweer het veiligheidshuis politie en in totaal 11 instanties.
Daar was het exhter gelijk weer raak.
Inmiddels waren er over die nacht div dingen geconstateerd buiten het gedrag van mijn man zo stond er een zware machine voor de deur geschoven waar ik lag terwijl de deur naar buiten openging.
Mijn man loog waar ik was heeft ook niet vooraf de instanties gebeld zoals was afgesproken als het niet ging.
Heeft aantoonbaar gelogen en later ook verklaringen aangepast aan de situatie.
Zowas jet bv vreemd dat mijn telefoon een compleet andere lokatie aangaf dan waar ik was hadden de agenten nog nooit meegemaakt.
Mijn man wist nergens van af van te voren en wist zeker niet waar ik was.
Intussen ben ik gescheiden maar zit nog steeds gegijzeld in de situatie van mijn man die niet wil dat er berdeeld word dus ik kan met mijn zonen niet weg.
Er lopendiv procedures en er zijn veel strafbare feiten mijn man mag hier niet meer komen beschikking vd rechter doet dat wel camera beelden als bewijs.
Word gezocht door de fiod komt gewoon zelfs binnen als wij er niet zijn en controleert en monitors alles zo heeft hij al mijn mail verkeer zelfs met de politie behandelaars advocaten enz enz is ook aantoonbaar daar hij ze in een procedure heeft ingebracht schending van mijn privacy kijkt via een ap mee op mijn rekening geeft mijn telefoon als gestolen op zodat deze geblokkeerd word en niemand meer kan nellen als hij oms hier terroriseert laat terwijl hij hier niet ingeschreven staat al zijn deurwaarders hierkomen bedreigd mij en de kinderen omdat er nog niet verdeeld is laat hij het gas en licht afsluiten door niet zijn aangegane verplichtingen nakomt.
Zijn bedrijf is ambtshalve uitgeschreven maar hij werkt gewoon door in net buitenland betaald niets aan leveranciers belastingen die hem zoeken dus die komen hier.
Ik word hoofdelijk aansprakelijk gehouden ivm de gemeenschap van goederen die hij weigerd te verdelen.dus op die manier houd hij ons al twee jaar lang gegijzeld advocaten. Otaris rechters niemand kan en doetiets ze kunnen hem niet dwingen.
Het ene strafbare feit na het andere maar men ontmoedigd en weigert zelfs aangifte ik ben nu van een labiele vrouw tijdens mijn huwelijk ineens de wraakzuchtige ex vrouw
Iedereen incl instanties geven aan dat het bijzonder onveilig is ook voor mijn inmiddels volwassen zonen die ook doodsbang zijn maar niet gehoord worden.
Twee weken terug stuiten wij bij toeval op bewijs dat deze man de avond van mijn suïcide poging ( ik ging om 23uur de deur uit) al om 20.15 uur ingelogd was op mijn telefoon account en daar find ny iPhone ingeschakeld heeft hij wist dus wel wat ik ging doen heeft niemand gewaarschuwd.
Van 23.30 uur tot 24 uur heeft hij via een apparaat van hemzelf aan een stukdoor signalen af laten gaan op mijn iphone hij om 24uur en is naar ned gegaan hij wist dus waar ik was.heeft mijn zoon voorgelogen div teams vd politie van 4uur snachts tot de volgende middag om de tuin geleid en op de been gehouden een machine boor de ruimte waar ik lag geschoven geen alarm geslagen of hulp gebeld maar is gaan slapen en vervolgens ontspannen aan tafel gaan zitten tot de honden ingezet zouden worden.
En na het vinden van deze bewijzen gewoon op een oude computer bij toeval hebben wij mijn zoon en ik samen een gesprek gehad hierover met de politie maar die vinden niets van of aan dit verhaal strafbaar.
Dat was het wel geweest als ik was overleden maar dan was dit bewijs ook nooit gevonden dan was het gewoon een zelfmoord geweest.
Dit was niet hewoon een zelfmoord poging dit was pure wanhoop om onder deze man vandaan te komen omdat ik al jaren lang heestelijk werd mishandeld lichamelijk financieel enz enz.
Dit kan toch nietwaar zijn dat dit gebeurd en heeft kunnen gebeuren jaren lang.
Ook niet met alles dat er nu gebeurd.
Zelfs de aangiftes die ik van mijn advocaat moest gaan doen ivmsxhenden van mijn privacy het adresmisbruik van Hemzelf en het bedrijf dat hij weigerd daar te registreren waar het idd is en dat zelfs al ambtshalve uitgeschreven is.
Het aangifte doen op aanraden van de belasting en fiod coor valse belasting aangiftes die hij op mijn naam heeftgedaan willen ze niet opnemen er word gewoon gezegd jullie zijn wel veilig terwijl elke instantie aangeeft van niet.
En de aangiftes van wel strafbare feiten dus feitelijk nemen ze niet op ik ben uit op wraak.
Nou ik kan u vertellen dat ben ik niet ik wil gewoon graag rust met mijn kinderen het laatste waar ik mee bezig ben is wraak ik heb een ptss die niet behandeld kan worden zolang ik in deze situatie zit dat isal geestelijke mishandeling ik kan niet weg.
En nee ik ben niet agressief door de ptss ik bevries heb herbelevingen nachtmerries angst aanvallen enz enz.
Hoe kan het dat dit geen bewijzen zijn voor strafbare feiten ze kijken niet eens naar wat ik aan bewijzen heb verhalen van mijn volwassen zoons die in de zelfde situatie zitten hun eigen verhaal met andere voorbeelden vertellen ook niet sereus genomen worden en deze man die oberal ambtshalve is uitgeschreven juist omdat hij de boel oplicht en liegt ook die nacht waaruit blijkt dat hij heeft gelogen gewoon in bescherming genomen word door een klein politie bureau terwijl we het gewoon kunnen bewijzen .
Wanneer en waarvoor is deze man nou volgens de politie wel aangifte waardig als er doden vallenof ongelukken gebeuren hoe kan dit nou.
Hoeveel strafbare feiten zijner dan nodig.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Geestelijke mishandeling

Ongelezen bericht door Pim »

Ik snap veel dingen niet.

"En jij zelf hebt niet eens een rijbewijs en mag en komt zonder de ander ook de deur niet meer uit
Je schakelt hulp instanties in doet meldingen bij de politie als je geslagen bent maar er is geen heterdaad en dit allemaal binnen je huwelijk en je word met twee kinderen financieel gegijzeld en gechanteerd met het feit dat als je je mond niet houd je geen geld voor eten krijgt."

U schrijft dat u zonder hem de woning niet uit komt en toch doet u melding bij de politie?

U kunt altijd aangifte doen. Heterdaad of niet doet niet ter zake.
Hoe zou je OP HETERDAAD aangifte moeten doen van mishandeling?
Aangifte is wel uitsluitend mogelijk van een bij wet strafbaar gesteld feit.

"Je gaat dan dus om 23 uur de deur uit zo zwaar geïntimideerd met de mededeling uit pure wanhoop er dan idd maar een eind aan te maken de ander gaat onder de douche en verklaart naar bed te zijn gegaan.
Om vier uur 's nachts komt dan toch je moeder met de politie aan de deur omdat ze zich ernstig zorgen maakt en geen contact met je krijgt en deze man zegt nergens van op de hoogte te zijn en niet te weten waar ik ben terwijl hij s avonds nog tegen mijn zoon zegt ze is naar oma."

Het gaan douchen terwijl u boos de deur uit gaat is niet strafbaar. Hoewel het wel zeer vreemd is.
Uw moeder maakt zich die nacht zorgen. Maar hoezo dan? Had u haar ingelicht over uw suïcidale plannen?
Dat u man later prijsgeeft aan uw zoon dat wat hij bij de politie verzweeg is ook zeer vreemd maar niet strafbaar.
Waarom bent u toen niet naar de politie gegaan? Of een dokter of ziekenhuis? U kon nu wèl alleen van huis?

"...mijn man mag hier niet meer komen beschikking vd rechter doet dat wel camerabeelden als bewijs..."
Een locatieverbod, dat is hooguit iets voor advocaten en rechters...
Die camerabeelden zijn die opgenomen in uw woning? Hoe kwam hij daar binnen dan?
Of zijn dat camera's in de openbare ruimte?

Digid is te blokkeren, dan kan hij er niks mee.
Inkomsten in een huwelijk zijn niet te scheiden. Spaarpotjes van kinderen mogen, hoe triest ook, voor andere doelen aangewend worden.
Hooguit het misbruiken van pincodes en wachtwoorden. Maar bewijs het maar eens.

Ik vertel dit niet om u terecht te wijzen. Maar wel om aan te geven hoe lastig het is om tot een aangifte te komen van een STRAFBAAR feit.
En als dat al lukt: om dan te komen tot een BEWIJSBAAR, STRAFBAAR, feit.
Een oude PC met gegevens.... wie maakte er gebruik van die PC?
Een Windows-account wordt in heel veel gezinnen gedeeld. Niet strafbaar, hoewel het niet handig is in deze situaties.

Een mobiele telefoon is nooit exact uit te peilen.
Enkel op zendmast niveau, en zelfs dat is soms niet betrouwbaar.
Een telefoon hoeft niet altijd de dichtsbijzijnde zendmast aan te stralen.
Een exactere uitpeiling is wel mogelijk wanneer er een find-app op de telefoon staat die op gps-niveau werkt.
En dat werkt dan in twee dimensionaal vlak: wanneer gps een locatie van een flat opgeeft weet men nog niet of u in de kelder, op een etage of het dak bent.

Meelezen in e-mail- of bankgegevens is eveneens door een wijziging van wachtwoorden door u op afstand te beëindigen.

"aangiftes die ik van mijn advocaat moest gaan doen ivm schenden van mijn privacy en het adresmisbruik"
Aangifte doen van schenden van privacy?
Aangifte van adresmisbruik?
U heeft een advocaat en toch komt u er met de politie niet uit?

"Het aangifte doen op aanraden van de belasting en fiod coor valse belasting aangiftes die hij op mijn naam heeftgedaan willen ze niet opnemen er word gewoon gezegd jullie zijn wel veilig terwijl elke instantie aangeeft van niet."
Wat heeft aangifte doen van/bij belastingdienst te maken met niet veilig zijn? Daar gaat de Fiod niet over.

"Twee weken terug stuiten wij bij toeval op bewijs dat deze man de avond van mijn suïcide poging ( ik ging om 23uur de deur uit) al om 20.15 uur ingelogd was op mijn telefoon account en daar find my iPhone ingeschakeld heeft hij wist dus wel wat ik ging doen heeft niemand gewaarschuwd."
Omdat iemand via Find my iPhone ziet waar de telefoon zich bevindt is nog niet hetzelfde als weten wat de houder van die telefoon gaat doen.
Laat staat dat dat leidt tot de plicht hulpdiensten in te schakelen.

Zeer triest dit allemaal. Maar ik vraag me af hoe het doen van aangiftes uw persoonlijk leed en psychisch leed wegneemt of verminderd?
Ik ben geen dokter maar ik zou me richten op mijn eigen gezondheid en proberen het boek te sluiten.
Want een aangifte doen is geen zoutzuur: het lost niets op.
Na een aangifte volgt een toets of het feit bewijsbaar is. Is dat niet zo zal er niets met de aangifte gedaan worden.
Gebruikersavatar
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Berichten: 6118
Lid sinds: 18 jul 2004, 16:06
Locatie: Ulvenhout
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Geestelijke mishandeling

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Als alles is zoals beschreven, is dit inderdaad een bijzonder treurig verhaal. Maar ik ben het met Pim eens dat de weg van aangifte om dit te stoppen niet de juiste weg is. Psychische mishandeling is zeer moeilijk aantoonbaar en dan ook bijzonder lastig om daar een voor een rechter sluitende zaak van te maken. Zie daar een reden voor de terughoudendheid om hiervan een aangifte op te nemen; de zaak zal niet rond te krijgen zijn.

Waar het om gaat is het eigen welzijn. Daarin wordt een ernstige tekortkoming ervaren; zo ernstig zelfs dat er ook directe gezondheidsrisico's zijn/dreigen. De enige oplossing is jezelf los te maken van deze persoon en te investeren in het op orde krijgen van het eigen leven. Energie die je zou willen besteden aan een aangifte is beter te investeren in het vinden van professionele hulp om het leven weer op orde te krijgen. Laat je (juridisch) adviseren hoe je afstand kunt nemen van deze persoon (scheiding; eigen huisvesting); zoek voor je persoonlijke problemen hulp bij huisarts of eventueel GGZ.

Ik ben namelijk bang dat het doen van een aangifte, hoe rechtvaardig dit voor jezelf mag lijken, eigenlijk uitzichtloos is en niets oplost omdat de zaak niet rond gaat komen. In voorkomend geval dat je weer met je hoofd tegen de muur dreigt lopen en echt geen uitweg meer ziet, laat je dan helpen ( ken je het noodnummer 113 voor mensen in psychische nood?). Je hebt recht op een menswaardig leven; investeer daar in lijkt me.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gebruikersavatar
anita65
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid sinds: 11 sep 2019, 20:39
Roepnaam: Anita
Contact:

Re: Geestelijke mishandeling

Ongelezen bericht door anita65 »

Dank voor de reacties
En nee ik voel me niet terecht gewezen en nee ik ben niet suïcidaal depressief enz enz
Ik ben op dat moment zwaar geïntimideerd en machteloos en wanhopig de deur uitgelopen.
Ik kan deze dingen wel bewijzen het acount vd laptop kon niemand anders bij dan hij.
Digid heb ik div malen met de huisarts 3 maal foutief ngetypt waardoor hij blokkerd en een nieuwe aangemaakt en vervolgens heb ik zo de auto kunnen schorsen omdat hij toen deze op mijn naam stond ook niet betaalde en ik dwangbevelen en boetes kreeg die ook weer niet betaald werden.
Echter dan werd ik thuis weer afgestraft of bv de hond tot ik mijn digid weer afgaf.

Ik ben geen domme vrouw vergis je niet ik heb in april vorig jaar toch de scheiding aangevraagd en inmiddels ben ik gescheiden dus dan denk ik dat ik eindelijk onder het juk van deze man uit mag en kan maar dat lukt dus niet.
Ik ben nog steeds bezit en mijn kinderen ook immers er word niet verdeeld dus hij houd de macht ik krijg nog steeds benodigde papieren en stand van zaken mbt zijn dus daardoor ook mijn schulden niet.
Heb dus ook mijn inkomen niet en /of kan er niet over beschikken.
Advocaat is civiel geeft advies aangiftes te doen maar politie reageerd of ik uit ben op wraak maar een strafbaar feit is ook voor mij een strafbaar feit zeker als de op deze wijze verkregen zijn en in procedure stukken terecht komen.
Em deze zijn verkregen na mijn scheiding mag ik dan verwachten dat mijn correspondentie prive is en dat deze man niet meer binnen komt dat lijkt mij wel toch.
En mijn advocaat en politie kunnen pas iets met de beschikking vd rechter als je dit drie x kunt newijzen en dat gebeurd natuurlijk niet slechts 1 x hebben we dat aan kunnen tonen en als het drie x gelukt zou zijn is het ook geen strafbaar feit voor de politie maar civiel.
Dan kan mijn advocaat de meeldingen opvragen en moet daarmee naar de rechter en ja wat de rechter vonnist heeft hij ook niets mee.
De rechter gelaste bv dat hij de financiën ter beschikking moest stellen maar gebeurd niet.en kan niets aan gedaan worden kennelijk.
De rechterwees een notaris en twee onzijdige advocaten aan voor de verdeling nou ookdie komen niet verder ik beschik niet over papieren en financieen en hij weigert ze ter beschikking te stellen dus ook dat is weer klaar en terug naar de rechter jet is en blijft in kringetjes lopen.
Wij blijven zijn nezit en hij houd de macht.

Mijn moeder had ik die nacht niet ingeschakeld maar omdat ik geen contact met haar mocht hebben en ze niet mocht komen stuurde we elkaar stiekem een aantal apjes gedurende de dag om ( laten) weten dat ik ok was.
Immers iedereen wist dat het niet beilig was niet alleen ik melde nl bij de politie ook mijn moeder school mentoren buren zelfs hulpverleners enz enz.
Mbt de heterdaad kom maar uitleggen bij de politie dat het niet anders kan dan na de klappen bellen.
Een dag later bond en blauw zijn en dat ook laten zien of instanties die bellen van hoe ze me aantroffen en nog werd er niets gedaan of aangifte opgenomen een hulpverlener gaf ook bij de rechter aan dat de politiezelfs aangifte nt moedigde door aan te geven dat is olie op het vuur.
Slechts 1 x hebben ze hem opgenomen omdat ik na een pak slaag regelrecht bij de huisarts naar binnen ben gestrompeld en zij de politie belde.
Met die aangifte is niets gebeurd.
Ik heb het zelfs meegemaakt dat ik via het algemeen nummer een afspraak voor aangifte maakte binnen kwam op die afspraak en een hoofdagent hewoon de afspraak verwijderd had zonder enig bericht ik kwam voor niets.
Heb het landelijk nur gebeld en deze gaven aan dat dit was gebeurd en zelfs door welke hoofdagent.
Terugbel verzoeken moet binnen 48 uur ik ben nooit terug gebeld hulpverleners die wilde melden ook niet ook zij hebben dit meegemaakt voor mij werden de werkwijze bij de politie aangepast weet je hoe machteloos je dat maakt

En vergeet niet de politie is hier wel 100 x geweest ook als de jongens en ik hevig geëmotioneerd en overstuur waren er geslagen was en hij rustig in een paar minuten aangaf niet te weten waarom we gebeld hadden als dat zo vaak gebeurd en je bent de volgende dag bond en blauw danzou je toch denken nou daar is misschien toch iets anders aan de hand.
Als iemand onterecht de politie zonder reden voor mij belt en mij vals beschuldigd dan zou ik daar toch enge emotie bij hebben of verbaasd of verontwaardigd zijn en dit uiten bij de politie nee hij niet.
Dat deed hij wel bij oms als ze vertrokken maar ja dan bel je dus maar niet meer ze zijn immers net de deur uit.

Belasting de fiod heeft idd een probleem met hem en zoekt hem fiod is ook de instantie die hem en zijn bedrijf ambtshalve uit heeft laten schrijven.
Maar hij heeft belastingaangiftes op mijn naam ingevuld en zo de belasting opgelicht.
Ik moet dit bewijzen niet alleen bij de belasting maar moet ook voormezelf dus daarvoor aangifte doen ik ben hier immers voor misbruikt en ben hierdoor medeplichtig gemaakt aan zijn fraude.
Daar mag iedereen aangifte van doen toen ik getrouwd was kon dat niet.
Adres misbruik kijk alle sites vd oberheid maar eens na als iemand niet zijn werkelijke gegevens naar waarheid aangeeft met als doel de boel op te lichten en niet nereikbaar te zijn is dat strafbaar en word er gezegd u moet aangifte gaan doen incl de belasting kvk cjb enz enz.
Buiten dat hebben wij ondanks dat we gescheiden zijn dagelijks beslagleggingen deurwaarders enz enz hier aan de deur terwijl de man zelf buiten schot blijft.
Wat te denken van bedrijfsinformatie die ten ontechte verstrekt word op websites enz enz klanten die aanbetalen niets krijgen leveranciers die niet betaald krijgen het bedrijf bestaat zelfs op papier bij de kvk en handelsregister niet hij is niet voor niets uitgeschreven dit bedrijf bevind zich al vanaf 2013 in Brussel ook niet geregistreed en hij werkt er gewoon mee door.
Het is een spook nedrijf.
En in dat verband wat te denken van allerlei Nederlandse voorzieningen waar hij gebruik van maakt terwijl hij hellemaal niet in nederland doet en heeft .
Ja oms als buffer om hier de gevolgen heen te sturen.

Hulp zoeken ik heb al genoemd dat ik een ptss heb hiervoor kan ik pas hulp krijgen als ik hier weg kan en uit deze situatie ben maar dat is juist het probleem voor hem op jet moment dat wij hier weg kunnen en er verdeeld is heeft hij kan hij niet meer dit adres en ons gebruiken om iedereen heen te sturen en donderd toch alles in elkaar.
Zie het maar zo stel ik had kunnen verhuizen en dit huis was berkocht zou de nieuwe bewoner het dan ook oke vinden dat hij dit adres bleef gebruiken of zou die daar iets aan mogen doen.
Waarom ik dan niet ik ben gescheiden van deze man mag ik dan vinden en voorkomen dat hij mij hiervoor niet meer kan en mag gebruiken.

Het feit dat ik in deze situatie gehouden word met mijn zonen die ook misbruikt worden.
Voorbeeldje hij vraagt studie leningen aan op hun duo en zij zijn de klos.
En worden geïntimideerd en vergeet niet bedreigingen aan de lopende band continu in angst alles op slot moeten houden je weet nooit wanneer hij komt.
Een ptss door angst gescheiden zijn maar dezelfde angst dagelijks hebben gewoon omdat hij dit kan.
Dat lijkt mij niet zoals het zou horen en zeker niet nodig.
Als het nu zo was dat hij gewoon wegbleef was jet idd een kwestie van blijven procederen en afwachten tot het voorbij is dat zou voor ons ook heel wenselijk zijn dan was er op dat vlak rust en geen angst.
Is en zijn die regelingen deurwaarders enz wel lastig maar uit te leggen net als nu.
Maar het is juist die intimidatie en angst en macht die hij gebruikt om oms in het gareel te houden die maakt dat het ondragelijk is en dat de ptss steeds erger word.
Immers dit is het zelfde regime als toen hij er nog was maar toen wist je waar je aan toe was.
Nu gebeurd het nog steeds maar weet je nooit wanneer en hoe.
Veiligthuis omschrijft het als volgt hij is berder alle grip op jullie kwijt je bent al enorm ver het enige wat hij nog als middel heeft is de macht om jullie angst aan te jagen hij is inmiddels ook verstrikt in zijn eigen web van onmogelijkheden dus is onvoorspelbaar
Zit in het nauw dus is gevaarlijk.

Dus ik moet mezelf kunnen beschermen ik mag net als alle Nederlander aangifte doen van strafbare feiten een scheiding juist een scheiding zoals deze moet geen argument kuunnen zijn om aan te geven wat heb je aan die aangiftes.
Nou heel gewoon als ik nu zonder licht fiets pleeg ik ook een strafbaarfeit en krijg ik een bon zeggen ze ook niet oh je bent besig om een scheiding af te handelen dus dan gelden die dingen even niet dan geld dit ook voor dingen en onrecht dat mij word
aangedaan.
Ik zal een quote bd politie zelf geven toen ik nog getrouwd was.
Ja als het je buurman was dan had je een punt met betrekking tot alles afnemen en chanteren maar je bent met hem getrouwd.
Zolang we geen heterdaad hebben word het lastig jou woord tegen zijn woord en leggen we toch de aangifte aan de kant.
Het enige dat hij binnen dit huwelijk dan niet mocht was mij verkrachten voor de rest ben je gewoon als vrouw letterlijk bezit.
Je moet gewoon gaan scheiden.
IK BEN NU GESCHEIDEN en het is een hele verre buurman en het gaat gewoon door.
Ik wil dat dit stopt maar dan moet ik wel gebruik kunnen maken van de zelfde rechten die voor elke Nederlander gelden.
Of moeten er eerst ongelukken gebeuren.
Die nacht van die suicide waren er heel veel dingen raar volgens de politie zelf nogmaals ik heb daar niets van meegekregen het had toen bijna misgegaan ik heb zelf die pillen genomen maar daar was ik niet aan overleden als het mis gegaan was.
Ik ben aangezet tot deze poging hij heeft verhinderd hulp in te schakelen hij wist wat ik ging doen hij heeft hier naar toe gewerkt drie dagen lang hij heeft verhinderd dat ze me vonden gelogen een machine voor een deur geschoven en het was oas een strafbaarfeit als ik dood was gegaan!!!
Dan was er ook niets onderzocht toch.
Aanzetten tot zelfdoding is een strafbaar feit iemand opsluiten ook iemand verhinderen weg te gaan uit een ruimte ook stel ik had hulp willen inroepen dan had ik die ruimte niet eens kunnen verlaten ivm die machine.
Weten dat iemand dood ligt te gaan en geen hulp inschakelen is strafbaar.
Iemands telefoon hacken ook lijkt mij.
Als je op straat iemand dood ziet gaan en je schakeld ook geen hulp in nen je ook strafbaar maar dit mag.
Verwaarlozing ook en zo kan ik nog even door
Het kan toch niet zo zijn dat deze man dit alles maar omgestrft kan doen omdat ik eerst zijn brouw en nu zijn exvrouw ben ik ben een mens zeg.
En vergeet niet dat deze man met alles en iedereen problemen heeft elke instantie elke organisatie elke klant elke leverancier en ook daar gewoon mee wegkomt immers iedereen zoekt hem hier maar hier is hij niet maar blijft dit overal wel aangeven.
Is er nu niemand die ergens een gaatje ziet in dit verhaal om iets mee te kunnen doen.
Of wat ik er nog aan kan doen.
Ik heb mijn hele leven lang alles gewoon netjes gedaan ben altijd momdig en zelfstandig geweest ik ben niet dom heb ook de dingen gedaan die moesten toen dit begon hulp gevraagd bij instanties ik heb zelfs zelf de raad van kinderbescherming tijdens mijn huwelijk ingeschakeld bij de eerst klap de politie gebeld enz enz immers zo doe je dat als er problemen zijn.
Dan zoek je hulp bij de aangewezen instanties en partijen maar kennelijk functioneert dat niet.
En gelden die dingen niet als het je echtgenoot betreft verder als dan moet je gewoon vertrekken komt men niet maar dat kon niet zonder geld.
Het lijkt zo makkelijk en is zo makkelijk hezegd allemaal maar zoals nu blijkt heeft zelfs een scheiding geen effect om dit te stoppen wij blijven bezit.
En ik kan er niets aan doen.
Alle hulpverleners hebben hem in de loop der jaren ook narcist genoemd maar ja meegewerkt aan testen heeft hij nooit is daar altijd onderuitgekomen zelfs nadat hij een huisverbod had gehad.
Het is nl niet zo dat men ook heeft gezien dat deze man alles zo netjes doet en heeft gedaan.
Echter daar is het wel bij gebleven met dat huisverbod adviseerde maatschappelijk werk ivm de kinderen en het feit dat hij toezegde dat hij hulp zou aanvaarden geen aangifte te doen ik had om hulp gevraagd hij zou nu hulp accepteren dus moest ik het een kans geven.
Hij moest naar een forensische kliniek om zich te laten testen maar hij vond na het eertse intake gesprek dat hij daar niet thuishoorde dus ging niet en niemand die hem dat kon verplichten en of toe kon verplichten omdanks dat het voorwaarde was om maar huis te kunnen komen.
Ja wat stelt dat dan voor.
Men kon hem niet dwingen hulpte accepteren en ik kreeghem niet.
Wat kan ik nu nog ik wil gewoon rust en onder het regime van deze man uit daar heb ik toch gewoon de juiste mindelen voor nodig en moet daar toch gewoon hebruik van kunnen maken.
Zo blijven zitten is toch geen optie
Mijn advocaat geeft aan dat dit nog jaren zo kan door blijven haan zolang niemand hem stopt en toch ergens tegen de lamp loopt de notaris zegt hoop maar dat de belasting je huis in beslag meemt of de bank het veilt dan is het ook over deze man komt overal mee weg.
Overal problemen maar iedereen wacht oo elkaar tot de ander iets doet en als eerste ingrijpt.
Maar ja ook daarvan zijnwij dan de dupe niet hij immers hem kunnen ze niet vinden en bereiken.
Wij zijn Bezit nog steeds en de angst regeerd.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Geestelijke mishandeling

Ongelezen bericht door Pim »

U schreef:
En nee ik voel me niet terecht gewezen en nee ik ben niet suïcidaal depressief enz enz
Maar daarna ook weer:
Die nacht van die suicide waren er heel veel dingen raar volgens de politie zelf nogmaals ik heb daar niets van meegekregen het had toen bijna misgegaan ik heb zelf die pillen genomen maar daar was ik niet aan overleden als het mis gegaan was.
Ik ben aangezet tot deze poging hij heeft verhinderd hulp in te schakelen hij wist wat ik ging doen hij heeft hier naar toe gewerkt (...) het was oas een strafbaarfeit als ik dood was gegaan!!!
IK BEN NU GESCHEIDEN en het is een hele verre buurman en het gaat gewoon door.
Schulden aangegaan of ontstaan tijdens het huwelijk (in gemeenschap van goederen) blijven voor rekening van beide partners na de scheiding. De deurwaarders en incassobureaus zullen dus ondanks de scheiding blijven komen.

Dit kan uw civiele advocaat bevestigen en uitleggen.
En mijn advocaat en politie kunnen pas iets met de beschikking vd rechter als je dit drie x kunt bewijzen en dat gebeurt natuurlijk niet. Slechts 1 x hebben we dat aan kunnen tonen en als het drie x gelukt zou zijn is het ook geen strafbaar feit voor de politie maar civiel.
Dan kan mijn advocaat de meldingen opvragen en moet daarmee naar de rechter en ja wat de rechter vonnist heeft hij ook niets mee.
Ik heb werkelijk geen idee wat u hier probeert uit te leggen. Een strafbaar feit is een strafbaar feit. Niet pas na drie keer.
Wat kan ik nu nog ik wil gewoon rust en onder het regime van deze man uit daar heb ik toch gewoon de juiste mindelen voor nodig en moet daar toch gewoon hebruik van kunnen maken.
U bent gescheiden.
Hij is het huis uit.
Hij heeft/had een huisverbod.

U moet hem niet meer binnen laten in uw woning.
U heeft uw DigiD geblokkeerd.
Hoe kan hij in uw woning komen?
Hoe kan hij aan uw geld komen?

En ja.... de schuldeisers en deurwaarders zullen blijven komen. Het zijn uit uw naam gemaakte kosten.
En door hem valselijk ingevulde belastingformulieren dat zult u moeten bewijzen.
Door hem vals opgegeven adressen en fake bedrijven (al of niet onder dwang) op uw naam ingeschreven bij de KvK, komen voor uw rekening. Simpel tegen deurwaarders zeggen: "Maar dat was uk niet" dat werkt (gelukkig) niet.

U kunt met maatschappelijk werk of een bureau voor rechtshulp of een eventueel aangestelde bewindvoerder proberen een persoonlijk faillissement aan te vragen. Dan staat u 3 jaar op een financieel 'water en brood' niveau en daarna bent u schuldenvrij.

Maar al alles staat en valt met afstand nemen van uw ex.
Als u hem toe laat in uw woning dan bent u direct weer terug bij af.
Gebruikersavatar
anita65
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid sinds: 11 sep 2019, 20:39
Roepnaam: Anita
Contact:

Re: Geestelijke mishandeling

Ongelezen bericht door anita65 »

Nee ik laat hem niet toe in mijn woning hij beschikt nog steeds over een sleutel.
Nee niet het bedrijf staat oo mijn naam ingeschreven bij de kvk.
Maar op zijn naam hij het bedrijf is ambtshalve uitgeschreven doordat de fiod omderzoek heeft gedaan.
Hij is zoek dn werkt met het bedrijf illegaal door in het buitenland
Mijn digid is niet meer geblokkeerd ik heb nu eindelijk mijn digid zelf doordat we ik hem met dehuisarts gewoon div malen en steeds opnieuw foutief hebben ingetypt en einde er zo zelf een nieuwe vante maken zodat ik er zelf over kon beschikken

En ja ik ben meee verantwoordelijk voor de schulden alleen moet ik die wel precies weten toch.
Hij weigert zelfs nu na de scheiding die te overleggen waardoor een verdeling niet tot stand komt dus de scheiding niet kan worden afgehandeld zelfs met een vonnis vd rechter niet .
Of ingeschakelde notaris door rechter gelast.
Immers deze man is zoek.
En juist dat verdelen is wat hij niet wil het is nl een oplichter.
Ik zit in deze situatie gegijzeld.
Een bewindvoerder heb ik op moment van inschrijving ingeschakeld voor alle vorderingen die hier zouden aankomen.
Echter de scheiding is ingeschreven maar biet verdeeld dus ook die krijgt de financieen niet biven tafel ivm het feit dat alle vorderingen nog op zijn naam binnen komen en ondanks de gemeenschap van goederen die niet verdeeld is ben ik wel hoofdelijk aansprakelijk maar krijg ik niet de informatie zoals om hoeveel gaat het wat is de vordering precies dan.
Dus nee ik kan geen kant op
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Geestelijke mishandeling

Ongelezen bericht door Pim »

En ja ik ben meee verantwoordelijk voor de schulden alleen moet ik die wel precies weten toch
en ondanks de gemeenschap van goederen die niet verdeeld is ben ik wel hoofdelijk aansprakelijk maar krijg ik niet de informatie zoals om hoeveel gaat het wat is de vordering precies dan.
maar krijg ik niet de informatie zoals om hoeveel gaat het wat is de vordering precies dan.
U bent beide aansprakelijk voor het héle bedrag.

Uw schulden kunt u wel onderling proberen te verdelen.
Maar dat leidt er niet toe dat de schuldeisers slechts de helft (of welk deel u ook wilt afspreken met elkaar) van de schuld bij u komen halen. U bent beide aansprakelijk voor de gehele schuld. Los van de onderlinge afspraken in het scheidingsconvenant.

En als hij zijn onderling overeengekomen schuld aan u niet aflost, en dat zal waarschijnlijk het geval gaan zijn, kunt u alleen opnieuw naar de rechter om hem proberen te dwingen zijn/een deel van jullie gezamenlijke schuld te laten betalen. En die gaat dan opnieuw dezelfde uitspraak doen (hij moet u een deel/alles betalen) en hij gaat dan nog steeds niet betalen. Etc.etc. Dus dat helpt niets en kost alleen tijd en geld en frustratie.

En de schuldeisers komen met of zonder onderlinge verdeling/rechterlijke uitspraak voor het héle bedrag bij u aankloppen omdat u in gemeenschap van goederen was getrouwd ten tijde van het ontstaan van de schulden. Zij hoeven en zullen(!) met uw onderlinge verdeelafspraken uit een convenant geen enkele rekening houden.

Dus moet u met uw bewindvoerder een betaalplan opmaken voor de gehele schuld. En hopen dat u via een onderlinge overeenkomst met uw ex ooit de helft/een deel terug krijgt. Maar ik geloof niet dat hij ook maar ene stuiver zal betalen. Maar dat wist u natuurlijk ook al.

Elke rekening die binnenkomt zult u moeten betalen.
De rekening en het bewijs van het betalen ervan bewaren en daar kunt u mee naar de rechter en hopen dat deze uw ex opdraagt u te moeten betalen. Zinloos. Maar als u in hoop wilt leven.... in plaats van de realiteit onder ogen wilt zien dat u voor het hele bedrag op zult opdraaien....danisdatzo.

En waarom plaatst u geen ander slot in uw woning?
Dat was het eerste wat ik zou hebben gedaan nadat de scheiding officieel was bekrachtigd door de rechter. En misschien had ik het stiekem al gedaan toen de scheidingsaanvraag naar uw advocaat werd verzonden.
Gesloten