Geluidsoverlast

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Henk123456
Infopolitie Gast

Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door Henk123456 »

Goedenavond,

Laatst ben ik beboet vanwege geluidsoverlast. 2 agenten kwamen naar ons toe en vroegen om onze ID, natuurlijk gegeven. Wij kregen daarop gelijk een boete van €140. (Vanwege overlast door middel van apparaat). Wij baalden hier enorm van omdat als ze gevraagd hadden of we weg wilden gaan en onze muziek uit wouden zetten, wij dat direct gedaan zouden hebben. Mijn vraag is dus:
Zouden wij niet eerst een waarschuwing moeten krijgen voor onze overlast? (Wij waren van geen kwaad bewust, omdat we dachten dat her best afgelegen was).
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14417
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Waarschuwingen zijn een vorm van coulance, een vriendelijk gebaar, maar behoort zeker niet tot de verplichtingen..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

fietspomp
Lid
Lid
Vrijwilliger
Berichten: 31
Lid sinds: 04 jun 2019, 10:53
Geslacht:
Contact:

Re: Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door fietspomp »

Ik mis een beetje de context, waar gebeurde het? Thuis of op een openbare locatie? Bij thuis is het inderdaad wel gebruikelijk om te waarschuwen, juist ook omdat de politie geen zin heeft in onnodige burenruzies ;-) Echter op een openbare plek kan er zeker als het bekende overlast locaties zijn een zero-tolerance beleid hebben.

Daarnaast kan je in het twee geval ook even achter je oren krabben, je ziet steeds meer bluetooth boxen die zo hard mogelijk muziek willen maken. Niet de hele wereld wil meegenieten met jouw muzikale voorkeuren, zet het of zachtjes aan vanuit je eigen telefoon, of gebruik die zwarte dopjes die bij je telefoon geleverd zijn.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door Pim »

In sommige gemeenten /APV's is het voortbrengen van elektronisch versterkte muziek verboden.
KaaDee
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1309
Lid sinds: 28 mar 2012, 23:19
Contact:

Re: Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door KaaDee »

Pim schreef: 27 aug 2019, 15:50 In sommige gemeenten /APV's is het voortbrengen van elektronisch versterkte muziek verboden.
Geluidshinder is sowieso verboden, maar toch wil men altijd maar weer eerst gewaarschuwd worden :lol:
Oost-Nederland | GLM
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door Pim »

KaaDee schreef: 27 aug 2019, 15:59 Geluidshinder is sowieso verboden, maar toch wil men altijd maar weer eerst gewaarschuwd worden :lol:
Maar hinder/overlast hoeft niet aanwezig te zijn (geweest) om meteen voor elektronisch versterkte muziek te bekeuren.
Anders dan bij schrijven voor geluidshinder.

Wel opvallend is dat TS spreekt over dat zij beide een bekeuring
Henk123456 schreef: 27 aug 2019, 00:59 Goedenavond,

Laatst ben ik beboet vanwege geluidsoverlast. 2 agenten kwamen naar ons toe en vroegen om onze ID, natuurlijk gegeven.
Wij kregen daarop gelijk een boete van €140. (Vanwege overlast door middel van apparaat).
Wij baalden hier enorm van omdat als ze gevraagd hadden of we weg wilden gaan en onze muziek uit wouden zetten,
wij dat direct gedaan zouden hebben.

Mijn vraag is dus:
Zouden wij niet eerst een waarschuwing moeten krijgen voor onze overlast?
(Wij waren van geen kwaad bewust, omdat we dachten dat het best afgelegen was).
TS spreekt op één keer na telkens over "wij". Zouden ze beide bekeurt zijn? Dat lijkt mij wat vreemd.
Tenzij ze beiden elektronisch versterkte muziek ten gehore brachten, wat mij dan weer wat onlogisch lijkt.

Het "overlast door midddel van apparaat" doet mij vermoeden dat het om "elektronisch versterkte muziek" gaat.
Gebruikersavatar
Henkie12345
Infopolitie Gast

Re: Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door Henkie12345 »

Het klopt idd dat er een box was om de muziek iets harder te zetten. Het gaat hier om 1 box en 6 man.het was op een openbare plek. (Niet direct in een woonwijk.) Is dit voldoende aanvullende context?
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1888
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door maestro »

Wat was het tijdstip, hoe ver van de woningen af was het. Bedenk wel dat geluid ver draagt.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
fietspomp
Lid
Lid
Vrijwilliger
Berichten: 31
Lid sinds: 04 jun 2019, 10:53
Geslacht:
Contact:

Re: Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door fietspomp »

Henkie12345 schreef: 27 aug 2019, 23:11 Het klopt idd dat er een box was om de muziek iets harder te zetten. Het gaat hier om 1 box en 6 man.het was op een openbare plek. (Niet direct in een woonwijk.) Is dit voldoende aanvullende context?
Zie mijn antwoord hierboven. Nee je hoeft niet een waarschuwing te krijgen. Je hebt natuurlijk altijd het recht om in bezwaar te gaan, echter ga je niet wegkomen met "ik wist het niet".
Gesloten