Burenruzie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Sandy070
Infopolitie Gast

Burenruzie

Ongelezen bericht door Sandy070 »

Ik leef al jaren in onmin met een buurman is al aangifte gedaan bij politie in verband met overlast bedreiging l lastig vallen samen ingegooid met eieren bekogeld heeft hij laten doen door jongens uit de buurt volgens politie te weinig bewijs wat kan er worden gedaan om m uit huis te laten zetten woningbouw advokaat gemeente zeggen ze kunnen niks doen maar bewijs is er genoeg
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11052
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Burenruzie

Ongelezen bericht door Hilde »

Iemand zijn huis uit laten zetten is één van de moeilijkste procedures in Nederland.
U zult dus echt wel bewijs moeten hebben wat dat rechtvaardigt en als de woningbouw al aangeeft dat uw bewijs niet voldoende is, zijn er weinig mogelijkheden over.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Burenruzie

Ongelezen bericht door Pim »

Als de advocaat zegt dat hij geen mogelijkheid ziet... zou het dan wat uitmaken wat de politie vindt?
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11052
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Burenruzie

Ongelezen bericht door Hilde »

Maar de politie zegt toch ook dat er te weinig bewijs is?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Burenruzie

Ongelezen bericht door Pim »

Hilde schreef: 18 jun 2019, 19:41 Maar de politie zegt toch ook dat er te weinig bewijs is?
Waar ik schreef "politie" bedoelde ik ons hier op het forum.

Ze heeft de reactie van "de politie":
te weinig bewijs.
De heeft de reactie van een advocaat:
ik kan niks doen.

En dan plaatst TS hier de vraag opnieuw.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat op basis van de tekst uit de openingspost iemand tot een andere conclusie komt dan "de politie" en "een advocaat"

En zelfs als dat wel zo is dan veranderd dat niks aan de feiten en omstandigheden waarop "de politie" en "een advocaat" zich baseerden.
Dus dan moet ze het nogsteeds doen met de (re)actie van die twee laatsten.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11052
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Burenruzie

Ongelezen bericht door Hilde »

Pim schreef: 18 jun 2019, 20:29
Hilde schreef: 18 jun 2019, 19:41 Maar de politie zegt toch ook dat er te weinig bewijs is?
Waar ik schreef "politie" bedoelde ik ons hier op het forum.
Ik bedoelde de reactie van de politie op haar aangifte :-)
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1865
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: Burenruzie

Ongelezen bericht door maestro »

de woningbouwvereniging moet u het ongestoord woongenot leveren. U kunt de woningbouwvereniging een aangetekende brief sturen waarin u hen sommeert uw woongenot te herstellen.Dat betekent dat een andere huurder van de woningbouwvereniging die overlast veroorzaakt in gesommeerd kan worden het gedrag te staken en zo nodig moet de woningbouwvereniging naar de rechter stappen om de huurovereenkomst met de desbetreffende persoon te ontbinden. U kunt ook zelf naar de rechter stappen om een dwangsom aan de overlastgever op te leggen. Of zelf verhuizen.

Zoals iedereen u uitlegt loopt het stuk op bewijs. Zonder bewijs dat er overlast wordt gepleegd zal geen rechter iemand uit zijn huis zetten. Wilt u iets aan uw situatie doen dan zal u dus bewijs moeten leveren van dusdanige overlast die een ontruiming kan rechtvaardigen. Een woordenwisseling is op zich onvoldoende voor een ontruiming. Veel mensen leven in onmin met hun buren. Het moet dus om iets meer gaan.

U zegt bewijs is er genoeg, maar welk bewijs is er concreet?
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Berichten: 4415
Lid sinds: 08 apr 2005, 23:14
Contact:

Re: Burenruzie

Ongelezen bericht door Botje »

Hoe dan ook, dit is nooit en wordt ook nooit een politiezaak. De woningbouwvereniging (wbv) moet aan dossiervorming gaan doen om uiteindelijk de huurovereenkomst door een rechter te kunnen laten ontbinden. Dit gaat jaren duren. Heel misschien dat de gemeente iets kan op basis van de burgemeestersbevoegdheid in het kader van de wet aanpak woonoverlast. Als de raad de burgemeester in de gemeente waar u woont daarin gefaciliteerd heeft. De politie kan alleen bekeuren, niet oplossen.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Gesloten