Snelheid Scooter testen op de rollerbank

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Taurus79
Infopolitie Gast

Snelheid Scooter testen op de rollerbank

Ongelezen bericht door Taurus79 »

Ik heb een bromscooter die ik wil laten wijzigen naar een snorscooter. De keuringsafspraak bij het RDW is al gemaakt en vandaag heb ik mijn scooter technisch al laten wijzigen naar een snorscooter. Probleem is alleen dat ie 30 km/u rijdt in plaats van 25 km/u. Ik heb de scooterdealer gevraagd hoe dat kan en hij antwoordde dat ie alles heeft gedaan wat gedaan moest worden. Ik heb het RDW al gebeld wat de consequenties zijn. Zij zeiden als de snelheid onder de 29 km/u blijft is het geen probleem. Nu wil ik dus laten testen hoe hard mijn scooter nu werkelijk gaat. Blijft ie onder de 29 km/u of niet? Waar zou ik dat kunnen doen?
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Snelheid Scooter testen op de rollerbank

Ongelezen bericht door Pim »

Bij de RDW.
Of er moet een heel welwillende agent zijn aan je plaatselijke politiebureau, met een hele goede bui, die je wil helpen.

Ik persoonlijk doe er niet aan mee.
De politie en de meetmiddelen zijn er niet voor om geknutsel van hobbyisten (incl. de vaag redenerende fietsenmaker) te helpen de marge op te zoeken.

Net als alcoholtesters van de politie niet bedoelt zijn om voetgangers op straat te testen of ze nog kunnen gaan rijden (of nog verder kunnen drinken).
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: Snelheid Scooter testen op de rollerbank

Ongelezen bericht door Jan »

Bij de RDW dus , maar dat antwoord zoek je niet.
En als je naar een politiebureau gaat en vraagt of je even je scooter op hun rollerbank mag zetten zullen ze je vermoedelijk raar aan staan te kijken. Je zou dus echt heel toevallig een rollerbankcontrole met geijkte apparatuur moeten tegenkomen op straat. Dus dat antwoord zoek je ook niet echt.

Meestal (dus geen garatie!!) geeft de kilometerteller wel een ietsiepietsie hogere snelheid aan. Als de kilometerteller 30 km/uur aangeeft is de kans groter dat ie 29 km/uur rijdt dan dat ie 31 km/uur rijdt.
Een creatieve manier om dit te checken is door een tomtom navigatie mee te nemen op de scooter en dan te kijken wat die voor snelheid aangeeft. Je zou dan wel op een lang , recht stuk op maximale snelheid moeten rijden om de meting zo nauwkeurig mogelijk te houden.

En inderdaad..een beetje scooterdealer zou toch eenvoudig de snelheid van een scooter ietsjes omlaag moeten kunnen brengen....
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Gesloten