GrillGun legaal?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: GrillGun legaal?

Bericht door Pim » 01 jun 2019, 09:42

Laat mijn zoontje (8) nou net gisteren van de kermis thuiskomen met een pistool met zo'n rood dopje in de loop. Had ie gewonnen met prijsschieten ::roll: .
Ik zal niet ontkennen dat er speelgoedpistolen zijn met rode dopjes. Ik zeg je wel dat het rode dopje zo'n pistool nog niet maakt tot een legaal pistool of speelgoed.

Ik kan op een echt pistool een rood dopje plakken.
Ik kan van een speelgoed pistool het rode dopje verwijderen (afbreken/afzagen).
Beide geven geen garantie, ze zijn nog steeds voor afdreiging geschikt. De echte met een dopje erop en een speelgoed ding waarvan het dopje is verwijderd.

Heb je voo je grill-gun al eens contact met de douane gezocht? Of de douane reis-app geïnstalleerd?

En vraag ook eens of je gasflessen mag ontvangen via een koerier.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

racefiets
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Geslacht:
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door racefiets » 02 jun 2019, 21:46

Rood dopje?
https://shootinggear.nl/walther-bb-gun- ... -p99-kidz/
Deze valt onder de speelgoedrichtlijn en is qua formaat gelijk aan een echte. Deze is dus vrij te bezitten, hij wordt zelfs door wapenverzamelaars gebruikt om bijvoorbeeld een holster te vullen en hij past zelfs in de karabijn conversiekit die door een korps getest is. Zo kan die set buiten de kluis opgeborgen worden en geeft het een compleet beeld.

Apie!
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Jornack
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Apie! » 04 jun 2019, 12:42

Pim schreef:
01 jun 2019, 09:42
Laat mijn zoontje (8) nou net gisteren van de kermis thuiskomen met een pistool met zo'n rood dopje in de loop. Had ie gewonnen met prijsschieten ::roll: .
Ik zal niet ontkennen dat er speelgoedpistolen zijn met rode dopjes. Ik zeg je wel dat het rode dopje zo'n pistool nog niet maakt tot een legaal pistool of speelgoed.

Ik kan op een echt pistool een rood dopje plakken.
Ik kan van een speelgoed pistool het rode dopje verwijderen (afbreken/afzagen).
Beide geven geen garantie, ze zijn nog steeds voor afdreiging geschikt. De echte met een dopje erop en een speelgoed ding waarvan het dopje is verwijderd.
Ja, dat had ik me ook bedacht. Het ging me alleen om de ironie dat ik me druk maak over de GrillGun en hij heel toevallig, doodleuk en apetrots met zo'n speelgoedpistool aan komt zetten.
Heb je voo je grill-gun al eens contact met de douane gezocht? Of de douane reis-app geïnstalleerd?
De Douane app had ik bekeken, ja, maar daar werd ik niet veel wijzer van, maar je hebt me wel op een idee gebracht. Via Twitter beantwoorden ze blijkbaar ook zulke vragen en ik had binnen no-time antwoord: het mag geïmporteerd worden \o/
En vraag ook eens of je gasflessen mag ontvangen via een koerier.
Nee, dat mag niet tenzij het een speciale koerier is. Dat weet ik toevallig van mijn gasbarbecue, maar die gasflessen zitten er niet bij. Die mogen we zelf lokaal kopen.

In ieder geval bedankt voor jullie inzichten. Het heeft me weer wat bewuster van wetgeving en mijn dagelijkse interpretatie ervan gemaakt. :like:

Gesloten