Bij politie werken na verdachte zijn geweest

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Youssef
Infopolitie Gast

Bij politie werken na verdachte zijn geweest

Bericht door Youssef » 10 apr 2019, 22:44

Hallo,

Ik ben nu 25 jaar en wil solliciteren bij de politie. ik heb op me 18e tijdens het uitgaan ruzie gehad met was gasten en toen een agent zich mee ging bemoeien had ik een agent geslagen. die agent had daardoor zn neus gebroken.

ik werd toen aangehouden, kreeg op het bureau en in de auto beetje de standaard aanpak voor dit soort dingen (in een cel gezet waar de camera kapot was zeg maar) en kon de volgende dag weer naar huis

vervolgens voor de rechter verschenen maar ik was onschuldig verklaard omdat de getuigen niet duidelijk genoeg waren

maargoed heb me lesje wel geleerd en ik wil nu zelf bij de politie werken. ik weet dat je geen strafblad mag hebben bij de politie, maar is aangehouden zijn zoals op deze manier ook een groot minpunt?

maestro
Toplid
Toplid
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Re: Bij politie werken na verdachte zijn geweest

Bericht door maestro » 11 apr 2019, 04:41

De politie kijkt bij sollicitiaties niet alleen naar je veroordelingen en aanhoudingen, ze kijken naar alle gegevens die ze over je hebben.

Je zegd zelf dat je de agent geslagen hebt maar bent niet veroordeeld omdat de getuigen geen duidelijkheid konden verschaffen. Je hebt dus waarschijnlijk zelf ontkent.
Op zich is geweld naturlijk al een zwaar ding, hier is het ook nog eens gericht tegen een hulpverlener en bovendien kan je integriteit in twijfel worden getrokken omdat je het hebt ontkent.

je zult wel een heel goed verhaal moeten hebben. Ik vermoed dat je beter een andere baan kunt zoeken.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 11 apr 2019, 07:18

Vooropgesteld, het hoeft geen probleem te zijn dat je eerder bent aangehouden of zelfs veroordeeld. Zeven jaar geleden is een lange tijd, dus je hebt ook tijd genoeg gehad om een goed verhaal voor te bereiden. Dat zal je nodig hebben, want dit gaat natuurlijk veel kritische vragen opleveren. Maar solliciteren kan altijd, tijdens de selectie komt er voldoende gelegenheid om dit te bespreken. Je krijgt een intakegesprek, een psychologisch gesprek en een screening en het zal vast ergens ter sprake komen.
PDC | DICT

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 11 apr 2019, 15:56

Los van het slaan van een hulpverlener "een agent die zich met jouw vechtpartij ging bemoeien",
De suggestie dat een camera kapot was en er daarom een "standaard aanpak" heeft plaatsgevonden,
Het ontkennen van je daad tijdens de procesgang....

Ik vind je woordkeuze waarmee je er na 7 jaar over praat opmerkelijk.

Stel je voor:
100 sollicitanten en men zoekt er 10....
Hoe groot denk je is de kans dat jij bij die 10 zit.
Ik heb geen glazen bol maar zou niet op één paard wedden.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Mir81
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Bericht door Mir81 » 11 apr 2019, 17:03

Zoals je er nu over praat, en corrigeer mij vooral als ik het mis heb, komt het over alsof je er nogal luchtig over doet. Ik lees geen verhaal van iemand die echt spijt heeft, die inziet hoe stom hij is geweest en hoe fout hij zat.

Ik zou mijn geld er niet op inzetten.

Youssef
Infopolitie Gast

Bericht door Youssef » 12 apr 2019, 16:37

bedankt voor de reacties. Ik ben met jullie eens dat het een domme actie was en ik heb ook spijt. reden dat ik vrij kwam was als volgt;

de agent die ik sloeg was in gesprek met een omstander en iks tond naast hem dus ik kon in 1 keer uithalen met een hoek. zn collega stond net omgedraaid omdat iemand wat zei of vroeg ofzo maar die wist natuurlijk wel dat ik het was. de agent die ik had geslagen viel en kon zich daarna niet herinneren wie hem had geslagen en zn collega had t niet gezien. de getuige hadden ook verschillende reacties. me advocaat zei dat ik moest zwijgen omdat dat beter is en dat deed ik.

met "standaard aanpak" bedoelde ik dat ik in de auto en in de cel op het bureau zelf nog wat klappen kreeg. 2 vrienden van mij werken ook samen met politie (1 is beveiliger op een politie bureau en de ander is handhaver bij de gemeente) en hun zeiden ook dat dit vaker gebeurd als je een agent slaat. Maar op dat moment had ik er weinig problemen mee omdat ik t wel had verdiend vond ik

daarom heb ik ook niks mee gedaan. geen klacht of aangifte ofzo, was gewoon me straf

stel dat ze tijdens de sollicitatie erover beginnen (volgens mij alleen met veiligheidsonderzoek), ben je dan verplicht om antwoord te geven? of mag je ook zwijgrecht gebruiken omdat het over een criminele daad ging? en mag ik, als het gaat over die keer, ook een advocaat meenemen?

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Bericht door MotoRon » 12 apr 2019, 16:53

Laat ik het zo beantwoorden:
Als dit de manier is waarop je een sollicitatie in wil gaan, hoop ik dat je een andere leuke baan gaat vinden.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door DiNozzo » 12 apr 2019, 17:02

Met een advocaat komen of je op je zwijgrecht beroepen bij een functie die draait om eerlijkheid. Die van je verwacht dat je jezelf in een glazen huis plaatst en alles wat je doet getoetst mag worden. Een functie die de laatste tijd helaas diverse malen negatief in het nieuws is geweest omdat de bekleders er van niet eerlijk bleken te zijn...

Ik wens je succes met het vinden van iets anders...
Afbeelding
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 12 apr 2019, 17:34

Moderatoropmerking van Skipperje
Hiermee heeft TS voldoende kunnen vragen en zijn er ook voldoende antwoorden gekomen. Succes.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Gesloten