Allergie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Maurits351
Infopolitie Gast

Allergie

Ongelezen bericht door Maurits351 »

Ik heb een gluten en melk allergie. Voor allebei bestaan pilletjes en ik kan voor mijn eigen eten zorgen. Kan ik nu niet meer bij de politie gaan werken? Of wel?

Groeten Maurits
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11052
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Allergie

Ongelezen bericht door Hilde »

Als agenten geen allergieën mochten hebben zouden er weinig overblijven, is dus geen probleem.


Maar ben toch nieuwsgierig...
Waarom de opmerking "ik kan voor mijn eigen eten zorgen"?
Je wou toch niet zeggen dat je dacht dat we ons eten iedere dag opgediend krijgen?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: Allergie

Ongelezen bericht door Jan »

Toch vind ik het op zich wel een logische vraag. Bij defensie wordt je bijvoorbeeld niet aangenomen als je coeliaki hebt (maar daar ben je misschien inderdaad meer afhankelijk van anderen wat je kunt eten).

Maar ik ken bijvoorbeeld ook diverse mensen met Diabetes en die hebben gewoon een baan. Als die mensen echter zouden gaan solliciteren bij de politie zou dit (volgens de site kombijdepolitie.nl) toch een dingetje kunnen zijn.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11052
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Allergie

Ongelezen bericht door Hilde »

Diabetes en moeten spuiten is heel iets anders dan een gluten allergie.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: Allergie

Ongelezen bericht door Jan »

Mee eens Hilde. ... Ik zat gewoon in de trant te denken van... een glutenallergie zou misschien nadelige bijverschijnselen kunnen hebben (bijvoorbeeld vaker vermoeid) waardoor je misschien soms toch iets minder inzetbaar bent.
Maar ik geloof je verder direct en ik hoop oprecht dat het verder geen obstakel is voor TS.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8302
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Allergie

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Topic geschoond, gastendeel
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9147
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3704
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Allergie

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Jan schreef: 02 apr 2019, 21:54 Mee eens Hilde. ... Ik zat gewoon in de trant te denken van... een glutenallergie zou misschien nadelige bijverschijnselen kunnen hebben (bijvoorbeeld vaker vermoeid) waardoor je misschien soms toch iets minder inzetbaar bent.
Maar ik geloof je verder direct en ik hoop oprecht dat het verder geen obstakel is voor TS.
Glutenallergie bestaat niet, glutenintolerentie (coeliakie) wel. In de meeste gevallen moet je je voedingspatroon aanpassen maar kan je daar gewoon goed mee leven. Ik ken wel collega's die dit hebben. De baas verzorgt bij grootschalige inzetten op verzoek ook gewoon maaltijden die hier rekening mee houden. Het is geen belemmering om bij de politie te werken mits het onder controle is.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gesloten