priveterrein gebouwencomplex

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Insomnia
Infopolitie Gast

priveterrein gebouwencomplex

Ongelezen bericht door Insomnia »

Beste mensen,

Ik zit met een lastige kwestie.

Ik parkeer mijn brommer voor een appartementencomplex bij de ingang in de bijbehorende beugel voor fietsers vlakbij de school van mijn zoontje. Nu heb ik al een handgeschreven briefje gehad dat het privéterrein is en ik mijn brommer daar niet mag parkeren en het enkel voor bewoners is.
Hierop heb ik de politie gebeld en die hebben aangegeven als er geen borden staan met privéterrein of art.461 het gewoon toegestaan is dat ik mijn brommer daar plaats.

Netjes een briefje opgehangen de volgende dag met de informatie die ik van de politie heb gekregen. De dag erop tref ik mijn brommer aan met een lekke band....en ja hoor mijn ventiel is losgedraaid en ik kan geen kant meer op met mijn brommer. Nu hangt er vandaag weer een briefje aan mijn stuur met de tekst:

"Dit is privé terrein wij geven u tot volgende week de tijd uw brommer te verwijderen doet u dit niet laten wij uw brommer verwijderen de eventuele kosten worden op u verhaald groet VVE "gebouwencomplex".

Wat zijn mijn rechten hierin? Mogen hun aan mijn eigendom komen? Wat nou als hun wel mijn eigendom verwijderen?

1. Brommer staat op de openbare weg en valt onder de wegenverkeerswet.
2. Brommer staat netjes op de plek waar fietsen en brommers gestald horen te worden.
3. Er staan geen borden/afbakeningen/afscheidingen wat aangeeft dat dit privéterrein is.
4. Terrein is vrij toegankelijk vanaf de openbare weg en/of vanaf het fietspad.

https://prnt.sc/n15z0v Foto van de plek waar mijn brommer gestald staat.

Bedankt alvast voor de reacties.
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: priveterrein gebouwencomplex

Ongelezen bericht door Jan »

Ik denk dat je daar formeel gewoon mag parkeren met je brommer, maar pin je daar niet op vast, ik ben geen agent en heb weinig kennis.
Toch vraag ik me af waarom je uitgerekend daar parkeert bij de ingang van het apartementencomplex. Je woont daar niet, en je moet zijn op de nabijgelegen school van je zoontje ? Kan je hem dan niet gewoon op de stoep parkeren , nog dichter bij school ?
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11052
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: priveterrein gebouwencomplex

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik zie op de foto geen fietsenrek oid.
Zo te zien is het gewoon openbare weg en niet privé terrein oid. Heb je misschien een Google Maps LINKJE?

Overigens sluit ik me aan bij de vraag van Jan, maar zeg ook dat als je gewoon op een plek staat waar je mag staan het leeglopen van de band al vernieling is en ze zeker ook niet mogen wegslepen.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: priveterrein gebouwencomplex

Ongelezen bericht door Pim »

Irritant dat mensen niet gehinderd noch geremd door enige kennis van zaken voor politieagentje gaan spelen en zelfs zo ver gaan dat ze je eigendom vernielen.

Ik zou op zijn minst een briefje in alle brievenbussen van dat portiek stoppen gericht aan de bewoners en de VVE met de mededeling dat jouw brommer vernield is en dat je graag verneemt wie daarvoor in aanmerking zou kunnen komen, temeer er uit naam van "de VVE" wordt gesproken en kennelijk gehandeld. En dat je, indien jij daarvoor kiest, aangifte van vernieling doet/gedaan hebt (vanwege het onbruikbaar maken van je brommer wat wettelijk gezien valt onder vernieling).
Ik zou daar geen adres/telefoonnummer op vermelden maar een (gratis) emailadres voor openen.

En ook ik kan me voorstellen dat men het niet kan waarderen wanneer u uw brommer daar parkeert terwijl u niet in een van die appartementen verblijft.

Maar dan nog is dat allemaal geen basis of legitieme reden om vernieling te plegen.
Tommy
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Berichten: 296
Lid sinds: 24 aug 2016, 21:32
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Re: priveterrein gebouwencomplex

Ongelezen bericht door Tommy »

Is het een complex met 1 bewoner die weet dat u niet op bezoek bent bij hem/haar? Of is die "VVE" bij iedereen op bezoek geweest met de vraag of het visite is van iemand. Ook al staat er een bord met 461 is het soms lastig te achterhalen of de eigenaar/ gebruiker bevoegd of onbevoegd is zonder een gesprek aan te gaan met deze gebruiker.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: priveterrein gebouwencomplex

Ongelezen bericht door Frans »

Insomnia schreef: 21 mar 2019, 21:42 Ik zit met een lastige kwestie.

Ik parkeer mijn brommer voor een appartementencomplex bij de ingang in de bijbehorende beugel voor fietsers vlakbij de school van mijn zoontje.
Eens met alle voorgangers, maar dit is waarschijnlijk de bron van hun ergernis. U bent niet op bezoek in dat apartementencomplex maar stalt daar voor de deur wel uw brommer?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Insomnia
Infopolitie Gast

Re: priveterrein gebouwencomplex

Ongelezen bericht door Insomnia »

bedankt voor al uw reacties

Allereerst ben ik het met u allen eens dat het irritant kan zijn voor de bewoners dat er een brommer geparkeerd staat voor hun portiek. Om even iets meer uitleg te geven over het hoe wat en waarom:

Het is betaald parkeren s'avonds bij mijn partner voor de deur (2km verderop en 2euro per uur daarbij zit ik al door de uren van mijn parkeervergunning heen) dus ik parkeer mijn auto tegenover het complex en ga met de brommer naar haar huis. S'ochtends breng ik haar zoontje naar school en plaats de brommer dan om de hoek bij het complex in de bijbehorende beugel. In principe stond de brommer er enkel van 10 uur s'ochtends tot 5 uur s'middags. Tot het moment dat ik s'middags mijn brommer wil ophalen en mijn band dus leeg was en ik zag dat het ventiel helemaal losgedraaid is. Afstand lopen met de brommer is niet weggelegd voor mij vanwege mijn rug en het geld om de brommer op te laten halen heb ik op dit moment niet.

Dat het irritant is voor de bewoners kan ik enigszins begrijpen enkel ben ik niet van dit soort dreigingen gediend en al helemaal niet als de brommer 1. niet in de weg staat 2. er geen borden of duidelijk bewijs van privaatgrond zichtbaar is.

Mijn band is al de klos geweest en als mijn brommer straks ook nog weggehaald wordt en mijn slot dus geforceerd wordt terwijl ik gewoon in mijn recht sta om mijn brommer daar te plaatsen. Irritatie mag geen reden zijn om aan andermans eigendommen te zitten. Uit principe laat ik mijn brommer staan op dit moment ik moet hem vandaag weghalen anders wordt hij verwijderd ik ben benieuwd (ja misschien vinden jullie het kinderachtig maar ik ga niet met de staart tussen mijn benen mijn brommer weghalen als ik niks fout doe)

overigens heb ik vandaag contact met de wijkagent
bokito
Lid
Lid
Berichten: 37
Lid sinds: 07 feb 2019, 13:51
Roepnaam: bokito
Geslacht:

Re: priveterrein gebouwencomplex

Ongelezen bericht door bokito »

Of je daar nu wel of niet legaal mag staan je kan ook gewoon bij de school parkeren waarom zijn mensen altijd zo moeilijk.
Wat is de reden dat je daar niet je brommer stalt, want het lijkt afgaand op je verhaal dat je daar parkeert en hem daar laat staan heel de dag i.p.v. je zoontje afzetten en wegwezen.
Is het het eerste dan kan je gewoon ook netjes bij de school gaan staan of het nu wel of niet mag bij de appartementen rekening houden met anderen is iets raars bij sommige.

Hier in de straat komen ze ook parkeren terwijl ze ergens anders wonen maar ja das betaald parkeren gewoon opzouten en andere mensen niet met jou voertuig opzadelen.
k2p
Lid
Lid
Berichten: 109
Lid sinds: 03 nov 2016, 21:26
Contact:

Re: priveterrein gebouwencomplex

Ongelezen bericht door k2p »

Dat is toch totaal irrelevant, Bokito.
Openbaar fietsenstalling waar meneer zijn brommer niet mag parkeren? Dat hoeft hij niet te pikken.

Ik heb eens gehad dat ik mijn auto ergens geparkeerd heb en naar de metro wilde lopen.
Kwam een of andere snotaap van Bomij autoverhuur mij vertellen dat als ik mijn auto daar wilde parkeren,
dat het zou kunnen gebeuren dat mijn auto wat overkomt. Blijkbaar eisen zij op die manier al die openbare plekken op.

Opmerking van moderator MotoRon

Link verwijderd, heeft geen enkele meerwaarde voor de beantwoording van de vraag van ts
Vind jij ik dan moeilijk doe als ik dan toch niet weg ga?

Mensen moeten met hun tengels van andermans spullen afblijven. En zeker niet openbare ruimte als de hunne opeisen.

Insomnia, waarom wil je niet kwijt waar dit is? Adres of Google Maps linkje.
---
Geplaatst door een burger. Niet verbonden aan de politie.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: priveterrein gebouwencomplex

Ongelezen bericht door Frans »

We hebben het hier al eerder gehad over een bepaald indexcijfer wat wordt toegepast in bepaalde wijken voor wat betreft parkeerplaatsen. Toen werd al gezegd, een indexering van (wat was het) 1.2 is veel te weinig. Mensen hebben veel vaker 2 auto's etc.

Wat gebeurt er nu. Er is een gebied waar men betaald parkeren heeft ingevoerd, 2 euro per uur. Daarnaast een systeem voor parkeren voor bewoners. TS is kennelijk al door zijn parkeeruren heen en is niet van plan om geld.voor parkeren uit te geven. Hij parkeert dus buiten dat gereguleerde gebied met zijn auto en rijdt met het brommertje naar huis.

Dit mag, niet bij wet verboden MAAR de parkeerdruk en verkeersdruk word hierdoor knap erhoogt. Het indexcijfer van 1.2 komt behoorlijk onder druk te staan, niet door 1 auto maar dit zie je veel vaker aan de rand van gereguleerde parkeergebieden. En zie daar, de irritatie is geboren, de volgende stap is namelijk dar de verkeersdruk in de wijk waar meneer zijn brommertje stalt een keer wordt gemeten, daar blijkt dat het indexcijfer niet meer klopt en men ook daar moet gaan betalen voor bewonersparkeren... en dat zal men niet zie zitten.

Het gaar niet om die ene meneer met dat ene brommertje en die ene auto, daarvoor is de reactie veel te sterk.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Insomnia
Infopolitie Gast

Re: priveterrein gebouwencomplex

Ongelezen bericht door Insomnia »

@bokito

Misschien omdat er rond de school wel een stallingsverbod is? Misschien eerst nadenken voordat je zo iets op het forum dumpt ;)
Daarbij zoals gezegd is het totaal niet relevant in deze zaak. Volgens jou beredenering is het dus volkomen terecht dat de bewoners aan mijn eigendom zitten en het zelfs vernielen?

Zal maar is nagaan of je op het juiste forum zit ;) spelen hier geen mens erger je niet maar vraag hier wat de regels en wetten in deze zijn :) toch bedankt voor je irrelevante reactie <3
Gebruikersavatar
Insomnia
Infopolitie Gast

Re: priveterrein gebouwencomplex

Ongelezen bericht door Insomnia »

@slachtoffer

omdat er genoeg mensen op het internet zitten die niet goed in hun kop zijn. Al helemaal op een forum zoals dit :)

Wil je informatie email dan maar *******@*******.***

Opmerking van moderator Frans

email-adres verwijderd. Als jullie elkaar berichten willen sturen doe je dat via een PB. @insomnia, we gaan hier met respect met elkaar om.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:
Lamine
Lid
Lid
Berichten: 33
Lid sinds: 07 nov 2017, 11:18
Roepnaam: Lamine
Geslacht:
Leeftijd: 19
Contact:

Re: priveterrein gebouwencomplex

Ongelezen bericht door Lamine »

Bokito, ik vind je reactie nergens op slaan, eerlijk gezegd. Ik neem aan dat de bewoners niet érg veel last zullen hebben van een brommertje die er voor +-7 uurtjes per dag staat. Het kan inderdaad voor irritatie zorgen, maar het is een openbare parkeerplek en we hebben allemaal weleens iets waar we het niet mee eens zijn. Ik steek toch ook niet de band van een docent lek, als hij/zij vandaag chagrijnig was?

Ik begrijp de situatie van TS heel goed, vernieling is nooit de oplossing. Je zou wel bijvoorbeeld met de bewoners in gesprek kunnen gaan over waarom ze nou overlast ervaren, en dan zou je kunnen uitleggen waarom je daar staat zodat ze het misschien wat beter begrijpen.
Gebruikersavatar
Insomnia
Infopolitie Gast

Re: priveterrein gebouwencomplex

Ongelezen bericht door Insomnia »

@frans

mijn opmerking was bedoeld alszijnde dat er genoeg gekken op internet zitten dit was niet bedoeld tegen mensen die hier reageren.

helaas is in gesprek gaan niet mogelijk omdat er namens een VVE wordt gesproken en om nou alle bewoners een briefje te schrijven. Hun hebben een probleem met mij dus zouden hun toch contact mogelijkheden moeten opgeven om in gesprek te gaan. Ik doe niks fout volgens de wet hun daar in tegen wel. Heb eerder al een briefje aan mijn stuur gehangen waarin ik aangeef dat politie mij toestemming geeft om daar mijn brommer te parkeren + email achtergelaten voor eventuele conversatie die is in de wind geslagen heb nog steeds niks vernomen.
Gesloten