Parkeren laad/loshaven

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16658
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Parkeren laad/loshaven

Ongelezen bericht door Frans »

Binnengekomen via mail:

Beste Frans,

Ik was rond half 9 komen parkeren op een plaats waar het bord van laden en lossen staat. Aangezien dat het laat was en ook de winkel is met een bord TE HUUR staat dachten we dat het na 18 uur en geen laden en lossen niet noodzakelijk hebben we onze auto geparkeerd. Toen we terug kwamen lag al de boete onder de ruitenwisser. Kunnen we daar een bezwaar tegen maken of heeft dat geen nut?

Met vriendelijke groeten,
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: Parkeren laad/loshaven

Ongelezen bericht door Jan »

Je was dus niet aan het laden en lossen ? Dan heeft het geen zin om bezwaar te maken.
Als je een boete voor rijden door rood licht krijgt heeft het ook geen zin om bezwaar te maken met als argument dat er op dat moment geen andere verkeersdeelnemers aanwezig waren, en dat je daarom dacht dat je wel door rood mocht rijden.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16658
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Parkeren laad/loshaven

Ongelezen bericht door Frans »

Om welke lokatie gaat het? Misschien een link naar google maps of een straatnaam en huisnummer?

@Jan , bezwaar maken is iemands goed recht. Als je ECHT van mening bent dat een beschikking onterecht is opgelegd moet je bezwaar aantekenen, of je dat dan wint is een tweede...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: Parkeren laad/loshaven

Ongelezen bericht door Jan »

Dat ben ik met volledig je eens Frans. Maar je moet denk ik wel met betere argumenten komen om het bezwaar enige slagingskans te geven.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14417
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Parkeren laad/loshaven

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Als rechter zou mijn reactie zijn:
‘Wat begrijpt u niet aan het begrip ‘laden en lossen?’

Ik ken ook geen uitspraken waarbij het eea wel gedoogd werd ivm de sluitingstijden oid..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
speedo
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1400
Lid sinds: 15 mar 2014, 20:15
Geslacht:
Contact:

Re: Parkeren laad/loshaven

Ongelezen bericht door speedo »

Dit lijk mij typisch een gevalletje vergeten borden die dus geen functie meer hebben omdat de situatie is verandert. Dit zie je ook wel na wegwerkzaamheden dat borden vergeten worden.
Dit is zoals al eerder opgemerkt geen reden voor een rechter u in het gelijk te stellen hoe onzinnig dat bord ook lijkt onder de gegeven omstandigheden.
Never change a winning team
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16658
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Parkeren laad/loshaven

Ongelezen bericht door Frans »

Waarom Speedo? Misschien wordt het pand volgende maand verkocht aan de mediamarkt... geen betere plaats voor een laad/loshaven dan daar voor de deur, toch?

Moraal, niet zomaar iets aannemen ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
roadtrain
Infopolitie Gast

Re: Parkeren laad/loshaven

Ongelezen bericht door roadtrain »

Maakt het uit of er een tijdsaanduiding onder staat?
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16658
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Parkeren laad/loshaven

Ongelezen bericht door Frans »

roadtrain schreef: 09 mar 2019, 23:13 Maakt het uit of er een tijdsaanduiding onder staat?
Ja, een onderbord beperkt de werking van het bord. Als er dus tijden onder staan is het buiten die tijden geen laad/loshaven. Er zijn wel gemeenten die de laad/loshavens in woonwijken 's avonds gebruiken als parkeerplaats voor vergunninghouders (bijv. als de straat vergunninghouderszone is)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11073
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Parkeren laad/loshaven

Ongelezen bericht door Hilde »

Frans schreef: 10 mar 2019, 01:28
roadtrain schreef: 09 mar 2019, 23:13 Maakt het uit of er een tijdsaanduiding onder staat?
Ja, een onderbord beperkt de werking van het bord. Als er dus tijden onder staan is het buiten die tijden geen laad/loshaven. Er zijn wel gemeenten die de laad/loshavens in woonwijken 's avonds gebruiken als parkeerplaats voor vergunninghouders (bijv. als de straat vergunninghouderszone is)
Bij ons in het winkelcentrum zijn de laad en losplekken alleen tussen 6 en 11. Daarna gewoon parkeren.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
roadtrain
Infopolitie Gast

Re: Parkeren laad/loshaven

Ongelezen bericht door roadtrain »

Frans schreef: 10 mar 2019, 01:28
roadtrain schreef: 09 mar 2019, 23:13 Maakt het uit of er een tijdsaanduiding onder staat?
Ja, een onderbord beperkt de werking van het bord. Als er dus tijden onder staan is het buiten die tijden geen laad/loshaven. Er zijn wel gemeenten die de laad/loshavens in woonwijken 's avonds gebruiken als parkeerplaats voor vergunninghouders (bijv. als de straat vergunninghouderszone is)
Dan de vraag aan TS of er een onderbord is met specifieke tijdaanduiding? Omdat TS het heeft over na 18:00.....

Aan de andere kant: genoeg winkels worden juist tijdens sluitingstijden bevoorraad.

En dan is de bekeuring gewoon terecht.
Gesloten