Luchtbuks inleveren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Gast123748
Infopolitie Gast

Luchtbuks inleveren

Ongelezen bericht door Gast123748 »

Ik wil graag 3 luchtbuksen inleveren, nou kom ik veel informatie tegen op het internet maar niets waar ik veel wijzer van ga worden.

Ik ben 18+ en heb de buksen jaren geleden aangeschaft. Nu gebruik ik ze nooit meer, ga ik verhuizen en wil ik ze niet mee nemen. De buksen zijn allemaal in Nederlandse winkels aangeschaft maar niet duidelijk te onderscheiden van reguliere vuurwapens naar mijn inzien.

Ik wil natuurlijk geen boete ontvangen voor het inleveren. Helaas kan ik nergens informatie vinden over inlever actie datums of over hoe in te leveren zonder een straf te riskeren.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Berichten: 1056
Lid sinds: 15 nov 2006, 15:58
Roepnaam: Mitchel
Locatie: Overal en (n)ergens
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Re: Luchtbuks inleveren

Ongelezen bericht door Mitch »

Misschien kun je merken en types of een foto plaatsen?
KaaDee
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1309
Lid sinds: 28 mar 2012, 23:19
Contact:

Re: Luchtbuks inleveren

Ongelezen bericht door KaaDee »

Je kunt ze de hele week nog straffeloos inleveren in Rotterdam.
Oost-Nederland | GLM
racefiets
Toplid
Toplid
Berichten: 366
Lid sinds: 22 mar 2011, 14:13
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contact:

Re: Luchtbuks inleveren

Ongelezen bericht door racefiets »

Een luchtbuks is niet verboden. Je kan ze ook gewoon te koop aan bieden op bijvoorbeeld een luchtbuks forum. Als het al wat oudere modellen zijn dan zouden ze misschien wel interessant zijn voor een verzamelaar.

En de hele week straffeloos in leveren KaaDee? Dat kan 365 dagen per jaar straffeloos KaaDee. (tenzij het bureau gesloten is natuurlijk)
Gebruikersavatar
Mir81
Toplid
Toplid
Berichten: 438
Lid sinds: 11 aug 2017, 16:10
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contact:

Re: Luchtbuks inleveren

Ongelezen bericht door Mir81 »

racefiets
Toplid
Toplid
Berichten: 366
Lid sinds: 22 mar 2011, 14:13
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contact:

Re: Luchtbuks inleveren

Ongelezen bericht door racefiets »

Dat weet ik, ben benieuwd of we ook een foto gaan zien van de daadwerkelijke wapens die ingeleverd zijn. Het overgrote deel zal wel antiek zijn, wapens uit het criminele circuit zullen daar in ieder geval niet terecht komen.
Gebruikersavatar
speedo
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1400
Lid sinds: 15 mar 2014, 20:15
Geslacht:
Contact:

Re: Luchtbuks inleveren

Ongelezen bericht door speedo »

racefiets schreef: 28 jan 2019, 19:37 Een luchtbuks is niet verboden. Je kan ze ook gewoon te koop aan bieden op bijvoorbeeld een luchtbuks forum. Als het al wat oudere modellen zijn dan zouden ze misschien wel interessant zijn voor een verzamelaar.

En de hele week straffeloos in leveren KaaDee? Dat kan 365 dagen per jaar straffeloos KaaDee. (tenzij het bureau gesloten is natuurlijk)
net wat Kaadee schrijft. niet inleveren maar ter koop aanbieden.
Ze zijn kennelijk omdat je ze legaal heb gekocht niet verboden om in bezit te hebben en je doet er een verzamelaar of hobby schutter er een plezier mee.
evt wil ik ze nog wel kopen :D
Wat betreft het inleveren in Rotterdam denk ik aan een hoog gehalte lucht wapens en boksbeugels en zal er misschien van opa nog een verzet pistooltje tussen zitten.
evengoed en leuk idee dat inleveren zonder vragen.
Nu even het geval er een wapen tussen blijkt te zitten waar een misdrijf mee is gepleegd.
ik gok dat ze dan de inleverraar wel weten te vinden met en wat lastige vragen gaan stellen , maar dat is natuurlijk speculeren. :D
Never change a winning team
Smitty
Lid
Lid
Aspirant
Berichten: 98
Lid sinds: 13 mar 2018, 20:28
Geslacht:
Leeftijd: 29
Contact:

Re: Luchtbuks inleveren

Ongelezen bericht door Smitty »

@Speedo

Is het niet zo dat als het een vuurwapen betreft er wel nader onderzoek gedaan wordt en dat mocht blijken dat hier wel een misdrijf mee gepleegd is dat er dan wel een vervolg onderzoek aan je broek hangt? :scratch: Tenminste.. dat werd volgens mij in het filmpje gezegd dat op sociale media verspreid is..
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11072
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Luchtbuks inleveren

Ongelezen bericht door Hilde »

Opmerking van moderator Hilde

Smitty aub geen onderwerpen kapen van anderen. De vraag ging over een luchtbuks en of ts die in kon Antwoord is gegeven, dus hier gaat een slotje op, Als je zelf een vraag wilt stellen, open dan een topic in het ledendeel
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gesloten