Naar Japan met aantekening

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Japanny
Infopolitie Gast

Re: Naar Japan met aantekening

Ongelezen bericht door Japanny »

zijlvaart67 schreef: 29 jan 2019, 23:29
Jan schreef: 29 jan 2019, 22:16 Als je zekerheid wil hebben zou ik (ondanks dat je die officieel niet nodig hebt) toch van tevoren in Nederland een visum aanvragen, en YES aan te tikken op die vraag .

Dit zou ik dus nooit doen; op het moment dat je daar ‘ja’ invult omdat je dan gewoon ‘lekker volledig bent', sta je in Japan geregistreerd als ‘drugscrimineel’ en van zo’n registratie kom je nooit meer af. 'Computer says no’ en zie dat maar weer eens terug te draaien..
Ik weet ook niet of het verstandig is. In veel landen is dit vergrijp vergelijkbaar met veel ergere delicten...

Ik ga de Japanse ambassade maar nog een laatste keer (eerst anoniem) benaderen. Twijfel alleen of ik het als een case moet neerleggen, net zoals ik dat hier heb gedaan, of gewoon kort de vraag: hoe kijken jullie naar een transactie.

Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14414
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Naar Japan met aantekening

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Leg uit dat we in Nederland strafbeschikkingen, veroordelingen en transacties kennen. Geef duidelijk de verschillen aan en vraag hoe ze dit zien icm de visumaanvraag.

Moeilijker dan dit moet je ’t niet maken..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Naar Japan met aantekening

Ongelezen bericht door Pim »

Japanny schreef: 30 jan 2019, 11:30 Ik weet ook niet of het verstandig is. In veel landen is dit vergrijp vergelijkbaar met veel ergere delicten...
Wat wil je nu...?

Een passend antwoord van Japan over jouw verleden of wil je alleen een positief antwoord (door de waarheid over je verleden verdraaien) om je geweten te sussen en alsnog gokken dat er bij aankomst niet het onvermijdelijke gebeurt?

Als Japan jou niet wil om datgene wat hier relatief vaak voor komt maar dáár een doodzonde is dan heb je je antwoord.

Alleen jij bent verantwoordelijk voor je verleden. Gedraag je er dan ook naar En deal met de consequenties. Of ga opnieuw met de waarheid aan de haal en wie weet wat jou in Japan nog te wachten staat.
Gebruikersavatar
Japanny
Infopolitie Gast

Re: Naar Japan met aantekening

Ongelezen bericht door Japanny »

Ik ben niet bezig met het verdraaien van de waarheid, volgens mij doe ik dit juist niet door deze vraag te stellen? Ik ben gewoon op zoek naar de juiste weg. Ik baal ontzettend van deze situatie (voel me bijna een crimineel, ben een behoorlijke tijd echt depri geweest omdat ik op dat moment het juiste dacht te doen) en ben ik hier volgens mij juist open en eerlijk in. De voorgelegde case is 100% de waarheid, heb vanaf het begin mezelf kunnen aankijken in de spiegel en ben vanaf het begin naar alle betrokken partijen eerlijk geweest. Eerlijkheid duurt het langst.

Het gaat mij daarom ook om de vraagstelling. Wil ik de interpretatie transactie vs. conviction duidelijk hebben en op wat voor manier ga ik dit doen. Leg ik de hele situatie voor of gaat het puur en alleen om het begrip. Een transactie blijft immers een transactie?

Ik ben blij dat is destijds heb ingegrepen. Had natuurlijk nooit verwacht dat dit me zoveel problemen zou geven, maar dan nog had ik het waarschijnlijk gedaan. Ik vind dat je op elkaar moet letten, zouden we als maatschappij zijnde vaker mogen doen. Snap dat ik daardoor ook op de blaren moet zitten, helaas! Mijn actie = mijn verantwoordelijkheid en ik heb hier mee te dealen. Ik ben op zoek naar de juiste manier en krijg vanuit verschillende hoeken een ander advies en ik probeer dit te bundelen zodat ik tot een oplossing en antwoord kom. Mogelijk zien ze enkel en alleen het woordje drugs en is het daarmee al bij voorbaat afgedaan, ongeacht de situatie (was immers ook de eerste reactie van de OvJ). Gek eigenlijk dat het bijna nog erger is dan diefstal, mishandeling of zelfs erger, maar dat terzijde…

Maar goed, anderzijds: dan heb ik wel een antwoord… Zit dus inderdaad in dubio! Heb hier ook geen ervaring mee en ja, Japan stond al lange tijd hoog op het lijstje van ons. En poef, en droom die zo mogelijk aan diggelen wordt geslagen. Daar baal ik/wij natuurlijk van en ja gezien de situatie voel ik dan een lichte teleurstelling/woede. Voel me ook schuldig richting mijn vriendin, het is ook haar droom. Maar inderdaad: blijft mijn keus/oplossing.

Zo, dat is er uit (niet persoonlijk hoor, laat dat duidelijk zijn)!

Ik wil iedereen in ieder geval bedanken voor zijn/haar input! Dank!
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: Naar Japan met aantekening

Ongelezen bericht door Jan »

Eerlijkheid duurt meestal het langst maar dat je geen slapende honden wakker moet maken is ook weer een logische gedachte. Misschien kom je Japan eenvoudig in door NEE in te vullen, en ben je voor de rest van je leven niet gewenst in Japan als je JA invult en ze dan het woordje drugs lezen. Je weet niet waar je goed aan doet.
Mocht je besluiten om toch open kaart te spelen bij de ambassade om een formeel antwoord af te dwingen, laat dan svp de afloop weten. Meer mensen worstelen met precies dezelfde vraag. (mezelf incluis, al heb ik op dit moment geen concrete plannen voor een buitenlandse reis).
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Gebruikersavatar
Japanny
Infopolitie Gast

Re: Naar Japan met aantekening

Ongelezen bericht door Japanny »

Ik denk dat beide scenario's zeer hoogstwaarschijnlijk zijn, dat maakt het zo lastig.

Zal zeker een terugkoppeling geven. Er is namelijk weinig over terug te vinden.
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8374
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Naar Japan met aantekening

Ongelezen bericht door MotoRon »

We wachten het rustig af.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten